MOL intră pe piaţa din Polonia prin achiziţia a 417 benzinării Lotos. Ca parte a tranzacţiei, Grupul vinde staţii din alte două ţări

MOL intră pe piaţa din Polonia prin achiziţia a 417 benzinării Lotos. Ca parte a tranzacţiei, Grupul vinde staţii din alte două ţări

Foto: Facebook Mol România

Grupul maghiar MOL a anunţat, miercuri, că intră pe piaţa din Polonia prin achiziţia a 417 staţii de servicii Lotos, la nivel naţional, pentru suma de 610 milioane dolari.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Astfel, MOL are potenţialul de a deveni al treilea jucător pe piaţa locală de retail de combustibili. Ca parte a tranzacţiei, PKN Orlen cumpără 185 de staţii de servicii din portofoliul Grupului MOL din Ungaria şi Slovacia pentru suma de 259 milioane dolari. Prin această achiziţie, MOL îşi depăşeşte deja obiectivul strategic setat pentru 2025 şi ajunge să deţină aproape 2400 de staţii de servicii”, anunţă reprezentanţii grupului, transmite News.ro.
 
Potrivit sursei citate, tranzacţia este supusă deciziei Comisiei Europene prin care PKN Orlen urmează să primească undă verde pentru a încheia fuziunea cu Lotos.
 
Acordurile sunt în conformitate cu strategia actualizată pe termen lung a Grupului MOL „Shape Tomorrow” 2030+.

Prin această achiziţie, Grupul MOL îşi continuă expansiunea şi are reprezentare în cea de-a zecea ţară prin segmentul Consumer Services. Numărul de staţii de servicii din portofoliul MOL ajunge la 2.390, de la 1.943, şi sunt operate sub cinci mărci diferite. 
 
Sunt incluse şi cele 120 de staţii de servicii OMV din Slovenia, recent achiziţionate, cât şi cele 95 de noi staţii din Slovacia şi Ungaria. Aceste achiziţii sunt condiţionate de aprobarea fuziunii.
 
 „Pentru MOL, această tranzacţie reprezintă un pas major în călătoria strategică de transformare pe care a început-o în 2016 şi care a fost accelerată anul trecut prin strategia noastră actualizată. Achiziţionarea activului ACG din Azerbaidjan, construcţia noii fabrici de polioli în Ungaria şi intrarea pe piaţa din Polonia sunt repere importante în îndeplinirea obiectivelor noastre. 
 
Prin această achiziţie vom avea acces la cea mai mare economie din Europa Centrală şi de Est, iar produsele şi serviciile noastre vor ajunge la aproape 40 de milioane de potenţiali clienţi. Maghiarii şi polonezii împărtăşesc aceleaşi experienţe istorice, iar obiectivul nostru comun este să asigurăm eficient aprovizionarea cu energie în regiunea Centrală şi de Est a Europei. Am convingerea că prin acest acord, coridorul energetic Nord-Sud se va consolida şi mai mult,” a declarat Zsolt Hernádi, preşedinte şi CEO al Grupului MOL.
 
La rândul său, Daniel Obajtek, preşedintele Consiliului de Administraţie al PKN Orlen, a  transmis: „Acesta este un moment decisiv pentru industria poloneză de combustibili. Suntem pe cale să finalizăm achiziţia Grupului Lotos, o tranzacţie în beneficiul întregii economii poloneze, din perspectiva ambelor companii implicate, respectiv clienţi, angajaţi şi acţionari.”
 
Potrivit grupului, Polonia are perspective economice puternice şi o rată ridicată de motorizare, cu un important potenţial de piaţă din regiune, cu un consum anual de combustibili de 23 de milioane de tone şi perspective de creştere de 1-2% pe termen mediu. Această achiziţie oferă o poziţionare bună prin localizarea pe autostrăzi, cu oportunităţi suplimentare de creştere organică şi avantaje semnificative pentru extinderea vânzărilor de non-fuel.
 
Sub rezerva aprobării finale a achiziţiei activelor din Polonia, MOL va ceda 185 de staţii de servicii din portofoliul său - 144 situate în Ungaria şi 41 în Slovacia - către PKN Orlen, pentru suma de 259 milioane dolari. Acordul se supune deciziei Comisiei Europene prin care PKN Orlen va obţine undă verde pentru a încheia fuziunea cu Lotos.
 
Grupul MOL este o companie de petrol şi gaze internaţională integrată şi independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria.
 
Are operaţiuni în peste 30 de ţări, o forţă de lucru dinamică formată din 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie. 
 
Grupul MOL controlează trei rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproape 2.000 de staţii de servicii în 9 ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est. 
 
În prezent şi fără noi achiziţii, MOL Group are 1.943 de benzinării în 9 ţări sub 5 mărci diferite. 468 în Ungaria, 435 în Croaţia, 303 în Cehia, 254 în Slovacia, 243 în România, 105 în Bosnia şi Herţegovina, 71 în Serbia, 53 în Slovenia şi 11 în Muntenegru.
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările