Articol publicitar

IULIUS – 20 de ani de experienţă în regenerare urbană, cu proiecte de pesteun miliard de euro

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi are rădăcini încă din 1991, IULIUS este o prezenţă sub acest nume pe piaţa de real estatedin 2000, atunci când inaugura primul mall din afara Capitalei. Tot de atunci realizează celemai ambiţioase proiecte de regenerare urbană, care au devenit ancore pentru comunitate şisurse de dezvoltare pentru oraşe precum Iaşi, Timişoara, Cluj-Napoca şi Suceava.

Cum s-ar traduce în cifre impactul proiectelor IULIUS în comunitate? Sunt investiţii de peste un miliard de euro realizate în România, dintre care aproximativ 750 de milioane reprezintă cele două ample proiecte mixte de revitalizare urbanăPalas Iaşi şi Iulius Town Timişoara.

Pe segmentul retail, acolo unde s-a format iniţial, IULIUS a dezvoltat în cei 20 de ani peste 300.000 de mp de spaţii pentru cumpărături, cu prezenţa a mai mult de 1.000 de branduri internaţionale, producători autohtoni şi concepte de entertainment.

Concepute pe formate mixte, proiectele IULIUS sunt deja repere şi pe segmentul office, prin brandul United Business Center. Cu un portofoliu de 13 clădiri verzi şi peste 152.000 mp, a ajutat la atragerea unor companii renumite în trei mari oraşe ale ţării – Iaşi, Timişoara şi Cluj Napoca. Dincolo de spaţii de birouri premium, United Business Center înseamnă o comunitate puternică cu peste 80 de sedii şi mai mult de 15.000 de angajaţi. De altfel, proiectele IULIUS sunt echivalentul a mai mult de 20.000 de locuri de muncă, incluzând şi celelalte funcţiuni. „Proiecte care oferă noi perspective de dezvoltare şi care reconvertesc zone insuficient valorificate ale oraşului în poli de atracţie fac parte din portofoliul IULIUS încă din 2012, când se inaugura la Iaşi primul ansamblu mixed-use din România. Cu o investiţie de peste 310 milioane de euro, Palas Iaşi a oferit modelul de revitalizare care îmbină funcţiunile de retail, office şi entertainment, în jurul unei grădini publice, astfel încât să ofere comunităţii largi o destinaţie. Acum, proiectul este sinonim cu centrul de business al regiunii, principala destinaţie de shopping şi recreere, dar şi locul preferat pentru socializare şi evenimente culturale. Palas este astăzi inima financiară şi socială a oraşului şi a întregii regiuni”, a spus Raluca Munteanu, Business Development Manager IULIUS.

Imagine indisponibilă

Modelul de regenerare urbană mixtă a fost replicat la Timişoara, acolo unde, în vara anului trecut, s-a inaugurat Iulius Town, cea mai mare investiţie din real estate, de peste 442 de milioane de euro, realizată de IULIUS în parteneriat cu Atterbury Europe. Mall-ul operat în vestul ţării încă din 2005 a fost completat cu funcţiuni office, noi concepte de retail şi entertainment, dar şi cu investiţii în conectivitate şi modernizarea infrastructurii, inclusiv prin crearea unui pasaj auto subteran. „Dezvoltat într-o zonă cu moştenire industrială, Iulius Town reprezintă acum districtul de business al regiunii, dar şi un spaţiu social vibrant. Este un reper despre cum proiecte de o asemenea amploare se armonizează cu oraşul şi cum pot lucra în beneficiul comunităţii”, a adăugat Raluca Munteanu.

Grădinile IULIUS, bijuterii naturale

Proiectele IULIUS se remarcă nu doar prin faptul că integrează funcţiuni multiple, generând valoare prin îmbinarea spaţiilor de birouri premium cu zone de retail şi petrecere a timpului liber, dar şi prin aceea că acordă o atenţie deosebită elementului verde. Grădinile sunt inima dezvoltărilor mixte, amprenta spectaculoasă, de culoare, care atrage şi fidelizează publicul.

Grupul a investit sume importante – peste 15 milioane de euro – în parcurile Palas Iaşi, Iulius Town Timişoara şi Iulius Mall Cluj, care au fost amenajate de peisagişti renumiţi din Italia, Germania şi România. „Proiectele IULIUS sunt concepte sustenabile, care transcend rolul lor funcţional şi se armonizează identităţii comunităţilor din care fac parte. Sunt singurele proiecte care integrează grădini ample, aducând natura în mijlocul oraşelor, între oameni.

Dincolo de inserţia verde în centrul proiectelor şi de frumuseţea lor, sunt adevărate spaţii pentru socializare, dar şi scenele celor mai importante evenimente artistice. Reprezintă un motiv în plus să-ţi petreci timpul în aer liber, îmbinând astfel plăcerea de a face cumpărături, lucrul la birou sau sarcinile cotidiene cu relaxarea pe iarbă, printre copaci. Au şi un rol funcţional, acela de a asigura o conexiune prin natură cu oraşul şi de a înlocui impresia că intri

într-un proiect închis”, a mai spus Business Development Manager IULIUS.

Proiecte deschise către public şi oraş

Un alt element care diferenţiază proiectele IULIUS îl reprezintă conceptele sustenabile integrate, care includ investiţii în soluţii de conectivitate şi modernizare a infrastructurii rutiere şi pietonale. Scopul este acela de a aduce proiectul mai aproape de oraş, de oameni. 

Odată cu dezvoltarea proiectului Palas, de exemplu, pe harta oraşului a apărut o stradă nouă, care traversează ansamblul, dar şi cea mai mare parcare subterană din ţară, cu 2.700 de locuri. O investiţie de 73 de milioane de euro care nu deserveşte doar proiectul din centrul oraşului, ci publicul larg.

Mai recent, odată cu dezvoltarea Iulius Town Timişoara, a fost construit un pasaj subteran care străbate complexul şi fluidizează traficul rutier în zonă. Pentru realizarea lui şi lărgirea şi modernizarea străzilor din proximitate, dar şi pentru o clădire de utilitate publică de 1.100 mp, toate donate municipalităţii, IULIUS a investit 13 milioane de euro. Tot în Iulius Town sunt aproximativ 4.000 de locuri de parcare, supraetajate şi subterane, pentru care au fost

alocate alte 40 de milioane de euro. „Gândim proiectele astfel încât să se plieze şi pe principiile «walkable cities» şi să răspundă unei dezvoltări durabile şi sustenabile. De aceea, sunt alocate spaţii largi pietonilor şi sunt asigurate conexiuni cu oraşul prin alei şi spaţii verzi. De asemenea, sunt gândite facilităţi menite să impulsioneze deplasarea cu mijloace alternative, cum sunt duşurile şi vestiarele amenajate în clădirile de birouri şi spaţiile de parcare special alocate bicicliştilor”, spun reprezentanţii IULIUS.

Palas Campus, cea mai amplă investiţie de regenerare urbană în desfăşurare 

IULIUS continuă dezvoltarea de proiecte mixte, în ciuda actualului context economic şi social. Lucrările la Palas Campus, în Iaşi, sunt în toi. Este vorba despre o investiţie ce depăşeşte 120 de milioane de euro, care va livra pe piaţă 60.000 mp de spaţii de birouri. Deşi  vorbim de o singură clădire, cea mai mare ca suprafaţă pe segmentul office din ţară, este un proiect mixt integrat de regenerare urbană, specialitatea companiei IULUS. Investiţia va fi finalizată în 2022, generând peste 1.700 de locuri de muncă în perioada construcţiei şi peste 5.000 după inaugurare.

Fidel principiului privind mobilitatea urbană este şi acest proiect, care prevede realizarea unei artere noi şi lărgirea a cinci străzi adiacente, dar şi spaţii generoase de parcare, o staţie pentru mijloacelele de transport în comun şi piste pentru ciclism. În total, acestea reprezintă investiţii de 35 de milioane de euro. Mai important, Palas Campus va reda comunităţii şi oraşului o zonă insuficient valorificată, în ciuda poziţiei sale centrale. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite