Logo pentru Centenarul Marii Uniri - o „Horă“ banală. Pavel Şuşară: „Este o idioţenie“

Logo pentru Centenarul Marii Uniri - o „Horă“ banală. Pavel Şuşară: „Este o idioţenie“

„Hora”, logo-ul câştigător

Logo-ul câştigător, Hora, ales drept identitate vizuală a Centenarului Marii Uniri de la 1918 şi a Războiului pentru Întregirea Neamului, este criticat atât de specialişti în artă, cât şi de publicitari.

Ştiri pe aceeaşi temă

Luni, a fost anunţat, de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale, logoul câştigător care va reprezenta Centenarul Marii Uniri de la 1918 şi Războiul pentru Întregirea Neamului.  Intitulat „Hora“, acesta a fost propus de  agenţia FCB Bucureşti şi votat de public într-un procent de 27%.

Logoul „Hora“, realizat de agenţia FCB Bucureşti, a fost construit pornind de la două cercuri reunite de simbolul infinitului, cercuri care sunt compuse din puncte individuale care cresc şi se dezvoltă. Hora infinită obţinută este un simbol viu, sugerând continuitate împreună, rezistenţă şi creştere,  potrivit Ministerului Culturii. Părerile cu privire la noul logo sunt împărţite, câţiva internauţi sesizând faptul că, în cifra 1, culorile tricolorului nu ar fi în ordinea potrivită.

Votat şi jurizat

Săptămâna trecută, românii au putut vota identitatea vizuală a Centenarului Marii Uniri de la 1918, la invitaţia Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale (MCIN).  Publicul a avut de ales între 13 variante propuse pro bono de trei agenţii din România, şi a votat online de miercuri dimineaţă, de la ora 08.00, până duminică noaptea, la 23.59. Cele trei agenţii care au propus 13 logo-uri sunt Pastel, FCB Bucharest şi BrandNew, Logo-ul câştigător a fost desemnat „Hora” şi a fost propus de  agenţia FCB Bucureşti, votat de public într-un procent de 27%.

Pavel Şuşară: „Este o idioţenie“

„Propunerile, alegerea sunt nişte ideoţenii, parcă sunt făcute de amatori. Sunt foarte slabe, nu au niciun fel de imaginaţie, sunt făcute după o schemă previzibilă în genul de la <<Cântarea României>>. Sunt absolut banale. Nu au nicio capacitate de sugestie, în jurul elementelor de simbol“, a spus criticul de artă Pavel Şuşară, referitor la logourile aflate în competiţie.

„Am văzut propunerile. Nu erau îngrijite, nu aveau diacritice, sunt total neinteligibile. Trebuiau invitate universităţile de artă, secţiile de design să facă propunerile. Puteau să facă o expoziţie cu aceste propuneri. Avem de-a face cu un amatorism groaznic din faţa locului,comportamentul celor care au ales este de amatori“, a subliniat Şuşară (foto).

„La prima mână“

Contactată de „Adevărul“, cu privire la imaginea care va reprezenta Centenarul, Ada Teslaru, consultant  la agenţia Grafiti BBDO, a spus că toate propunerile i se par „la prima mână“ şi că, probabil, s-a făcut ce s-a putut cu timpul avut la dispoziţie. 

Cât despre logoul desemnat câştigător, Ada Teslaru consideră că este cea mai bună variantă dintre 13 nu atât de bune.

„Ce mi se pare mie este că, dintre logo-urile înscrise, ăsta este chiorul din ţara orbilor. Mi se pare pe picior egal cu cel cu cu «100» scris din tricolor («Drapelul», 15% dintre voturi).Toate par cumva la prima mână.  Şi noi, la BBDO, am avut colaborări pe logo, cu Ministerul Afacerilor Externe, şi în lucrul cu instituţiile publice sunt restricţii în zona creativităţii, trebuie să respecţi o anumită sobrietate“, a declarat Ada Teslaru pentru „Adevărul“. 

La nivel simbolic însă, artista consideră că cel mai potrivit ar fi fost logo-ul „Legământ” pentru că, la nivel simbolic, ar fi însemnat mai mult.  

„Drapelul”- 15% din voturile publicului

La nivel simbolic însă, artista consideră că cel mai potrivit ar fi fost logo-ul „Legământ” pentru că, la nivel simbolic, ar fi însemnat mai mult.  Legat de ordinea culorilor în logo, consultantul a spus că nu s-a uitat la aceste detalii pentru simplul motiv că, atunci când a fost vorba să fie implicat tricolorul, mereu au fost discuţii dacă culorile sunt sau nu în ordinea corectă.

Brâncuşi, un simbol mai bun“

                                                                                                  „Legământul”- 16 % din voturile publicului

Aneta Bogdan, expert branding, a spus că nu comentează alţi livratori şi că „dacă l-au ales democratic, l-au ales democratic”.

Artista Carmen Emanuela Popa a preferat, ca şi Ada Teslaru, logoul „Drapel“, dar şi „Legământul“, care înfăţişează şi „Sărutul“ de Brâncuşi. Legat de câştigător, aceasta  consideră că, la nivel estetic, i-ar fi plăcut ca bulinele mai mari să fie roşii pentru că  este „o culoare mult mai dinamică, mai spre pozitiv decât este culoarea albastru”. 

La nivel simbolic însă, artista consideră că cel mai potrivit ar fi fost logo-ul „Legământ” pentru că, la acest nivel, ar fi însemnat mai mult.  

„Mi-a plăcut şi cel cu Brâncuşi de uniune a două fiinţe care se duce cu interpretarea pornind de la fiinţele umane şi la un tip de uniune între popoare, între naţiuni. Ar fi avut mai multe conotaţii în această manieră figurativă. Ca simbol ar fi fost mult mai cunoscut şi mult mai spre sufletul omului, dar asta este strict părerea mea subiectivă”, a declarat artista pentru „Adevărul“.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările