TAXI 3.0: Ride Sharing electric cu amprentă românească și cu tehnologie blockchain în Dubai

0
0
Publicat:

GULF-EL, o nouă companie de ride sharing, cu acționari și fondatori români, își va face intrarea pe piața din Dubai, aducând o perspectivă inovatoare și sustenabilă asupra transportului urban. Fondată de către Mihai Petrea, om de afaceri cu mulți ani de experiență inclusiv în industria de profil, GULF-EL se va remarca prin utilizarea exclusivă a automobilelor electrice și prin integrarea unei rețele extinse de stații de încărcare electrică.

Mihai Petrea jpg

GULF-EL va opera pe tokenul GFEL, care servește ca monedă nativă pentru tranzacționarea pe platformă. Acest token facilitează plățile și interacțiunile între șoferi, pasageri și stațiile de încărcare. De asemenea, GULF-EL va explora tehnologia blockchain pentru a crea o rețea transparentă, sigură și eficientă pentru toți utilizatorii. În viitor, GULF-EL intenționează să extindă adoptarea criptomonedelor și să integreze tehnologia blockchain în moduri inovatoare pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor.

GULF EL 1 jpg

GULF-EL nu este doar o companie de ride sharing obișnuită. Este o inițiativă curajoasă a investitorilor români, care au adus în Dubai o flotă complet electrică. Toate automobilele GULF-EL sunt alimentate exclusiv de energie electrică, contribuind astfel la reducerea emisiilor de carbon și la protejarea mediului înconjurător.

GULF EL 2 jpg

Platforma GULF-EL nu se va limita doar la transportul pasagerilor. Ea va integrea o rețea inteligentă de stații de încărcare electrică, care pot fi identificate pe traseu. Șoferii și pasagerii pot evita zonele aglomerate și pot alege rutele optime, beneficiind de o experiență de călătorie eficientă și ecologică. De asemenea, platforma recomandă pasagerilor în timp real zone care merită vizitate, unde au loc evenimente de interes. Platforma va utiliza un model unic de negociere pentru stabilirea prețurilor, eliminând intermediarii și reducând costurile pentru pasageri.

Pasagerii vor avea control total asupra experienței lor, putând alege șoferi în funcție de criterii specifice. Toți cei implicați vor putea câștiga recompense pentru participarea activă, creând un model de implicare incentivat, iar scopul companiei este acela de a crea o rețea bazată pe comunitate, care să aducă beneficii tuturor participanților. Viziunea sa ”Taxi 3.0” urmărește să ofere transparență și echitate, oferind un comision zero pentru toți participanții. În primele trei luni ”pilot”, GULF-EL a servit deja circa 10.000 de curse, tarifele fiind în medie cu 20% mai mici decât cele tradiționale.

GULF EL 3 jpg

“GULF-EL reprezintă viitorul transportului în Dubai dar și în zona Golfului. Ne propunem să dezvoltăm acest serviciu și în Oman, Qatar, Arabia Saudită și celelalte țări din zona GCC. Suntem mândri să aducem o alternativă sustenabilă și modernă pentru locuitorii acestui oraș vibrant, vizitat anual și de aproape 100.000 de români. Cu o flotă electrică și cu o infrastructură de încărcare inteligentă, GULF-EL este mai mult decât o companie de ride sharing – este o promisiune pentru un viitor mai curat și mai eficient. În acest sens, vom colabora și cu autoritățile din Dubai. Platforma de ride sharing la care se lucrează în prezent și care va fi lansată în scurt timp este bazată pe AI (inteligența artificială), un aspect foarte important și aș putea spune catchy, cu o funcționalitate complexă dar simplu de utilizat. Investitorii au un yields si pot beneficia de acțiuni în cadrul companiei de până la un procent de 20%. De ce blockchain? În acest moment, trecerea la web3 indiferent de domeniu s-a axat în a oferi acest serviciul de blockchain, deoarece este cea mai securizată bază de date în comparație cu un server”, subliniază Mihai Petrea.

GULF-EL își propune să redefinească modul în care oamenii se deplasează în Dubai și în zona Golfului, oferind o soluție de transport prietenoasă cu mediul și adaptată nevoilor moderne.

Datorită tehnologiei AI, mai multe platforme și aplicații de turism și de transport, navigație, evenimente vor fi integrate într-un sistem de inteligență artificială care va genera atât cele mai bune trasee, cât si cele mai avantajoase condiții pentru pasageri și șoferi și va genera venituri din marketing sprijinind în acest fel prețul pe cursă dar și randamentul șoferului. Anumite servicii la bord sunt bazate și pe tehnologie VR (realitatea virtuală), pasagerii având astfel ocazia să vizualizeze anumite destinații unde pot ajunge.

GULF-EL își propune să creeze parteneriate cu agenții de turism din România dar și din alte țări, pentru transferuri de la aeroport către hotel și invers, dar și pentru deplasări către diverse obiective și evenimente, pentru a sprijini și turiștii români care călătoresc  în zona Golfului. Țările din această zonă totalizează, împreună cu turiștii și cu rezidenții, o populație de aproape 60 de milioane de locuitori, 15 milioane de pasageri apelând an de an la ride-sharing.

În 2023, Dubai a primit un număr record de turiști internaționali - 17,5 milioane -, dintre care aproape 100.000 au fost români, care vor putea beneficia de transferuri și alte servicii incluse.

”Platformele guvernate central exercită un control hegemonic asupra industriei de transport aflate în declin, care reprimă vocile creatorilor de valoare, adică șoferii. În ciuda faptului că sunt denumiți ”contractori independenți”, șoferii se confruntă cu provocări similare angajaților tradiționali, lipsindu-le beneficiile și suportând toate cheltuielile legate de vehicule. Autonomia lor este limitată, fiind adesea obligați să accepte solicitări de curse, ceea ce restrânge independența lor. Mai mult, lipsa transparenței în ceea ce privește acordurile de transport și obligația de a îndeplini cote specifice pentru a obține bonusuri accentuează dependența lor față de companiile de ride-hailing. Absența transparenței și a libertății este evidentă pe piață, unde jucătorii consacrați ascund prețurile și retrag bonusurile promoționale, în timp ce practici precum tarifarea dinamică erodează loialitatea clienților. Șoferii, luptând să navigheze în peisajul în continuă schimbare, găsesc dificil să se angajeze în mod exclusiv la o singură platformă. În ansamblu, industria se confruntă cu comisioane ridicate, prețuri dictate de platforme, guvernanță închisă și lipsă de loialitate, ceea ce face dificilă susținerea unui trai pentru șoferi și lasă pasagerii nemulțumiți de serviciu”, subliniază Mihai Petrea.

Un pionier în industria românească

Mihai Petrea, CEO și fondator al GULF-EL, are o carieră impresionantă care se întinde pe mai multe decenii. În perioada 1994-2004, a fost CEO și proprietar al LEMI STAR, un dealer autorizat pentru Philip MorrisPapastratos și Galaher în România. Acestă experiență în industria tutunului l-a pregătit să facă saltul către sectorul alimentar, unde, între 2004 și 2011, a fost CEO și proprietar al LACTA PROD, una din primele 10 companii producătoare și distribuitoare de produse lactate, inclusiv PACO și MARGARETO, în calitate de acționar al companiei de Ape Minerale Bacaia, deținătoarea celui mai mare izvor de apa minerală din Romania, activând în piața de profil ca și CEO al unui important grup auto deținător și al unei platforme de ride sharing din România.

Spirit versatil, inovator, Mihai Petrea nu s-a ferit niciodată să construiască noi afaceri, către noi domenii pentru care a simțit pasiune și abilitate. Experiența ultimilor cinci ani din domeniul auto/ride sharing l-au determinat să aprofundeze acest sector, care este destul de dezvoltat în Dubai însă fără foarte multe inovații având în vedere specificitatea lui.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite