Romanian Roads Luxury Edition – Ziua 3
0Oricât aş încerca să bravez, nu pot trece aşa uşor de un impact frontal cu un cap de pod de la o zi la alta. Şi astfel ajungi să iubeşti o maşină nu pentru milisecundele în care schimbă o treaptă de viteză, ci pentru că te îmbrăţişează, te protejează şi te trimite nevătămat acasă la familie.
Partea cu nevătămat este uşor relativă, dacă îmi este permis să mă alint acum. În dimineaţa aceasta când scriu despre ziua de ieri am impresia că am fost la un concert rock cu 10 echipe de rugby. Descopăr fiecare fibră musculară care s-a încordat în urma impactului. Urmele de la centură şi airbag-ul cortină au dispărut, mai puţin vânătaia de la telefonul colegului din spate care s-a transformat în proiectil. Cum am menţionat şi ieri... aveţi grijă ce lăsaţi liber prin maşină şi ce poate deveni un proiectil. Un impact minor se poate solda cu răni grave provocate tocmai de obiectele care nu sunt asigurate.
În altă ordine de idei, dimineaţa de ieri a avut un grad suplimentar de curtoazie venit de la faptul că am urcat la volanul unui Volvo XC 90 T8. Nu trebuie să mai menţionez pentru ce sunt renumite modelele Volvo. Aşadar, puţin mai multă încredere în a porni la drum, chiar dacă toate modelele din Romanian Roads Luxury Edition oferă siguranţă de top... în special un Porsche Macan GTS.
Apropo, Porsche România a reuşit performanţa de a înlocui peste noapte Macan GTS cu un Cayenne Coupe.
Ziua de ieri a fost destul de relaxată, puţin kilometri şi o destinaţie pentru masa de prânz care trebuie trecută pe lista obiectivelor turistice de bifat.
Castelul Bethlen-Haller
Tipic renascentist, cu forma sa rectangulară şi cele patru turnuri circulare în colţuri, castelul din Cetatea de Baltă, cunoscut şi sub numele de Castelul Bethlen-Haller, a fost ridicat între anii 1615-1624 de către Miklos Bethlen, Cancelarul Transilvaniei. De-a lungul timpului, castelul a trecut prin numeroase transformări: construcţia actualei clădiri a fost finalizată în anul 1624, iar între anii 1769-1773, castelul a fost reamenajat în stil baroc.
În perioada în care a aparţinut familiei Haller, a fost realizată construcţia frontispiciului castelului, care până atunci avea doar cele patru turnuri. În prezent, castelul păstrează atât principalele elemente arhitecturale renascentiste, cât şi o parte dintre cele baroce, în spatele castelului regăsindu-se un fost element decorativ ce poartă inscripţia „Anno 1773”. În perioada comunistă, clădirea a funcţionat ca secţie de şampanizare în cadrul IAS Jidvei.
După anul 1989, castelul a fost revendicat şi retrocedat familiei Haller, de la care a fost cumpărat de familia Necşulescu. Printr-un amplu proces de restaurare, prin care s-a urmărit îndepărtarea intervenţiilor anterioare şi evidenţierea arhitecturii şi simplităţii originale a spaţiilor, familia Necşulescu a readus castelul la lumină, transformându-l totodată într-un simbol de preţ al Jidvei.
Apoi al nostru Volvo XC 90 T8 ne-a purtat spre Cluj-Napoca. Singurul lucru pe care l-aş fi dorit în Volvo, după acel concert rock cu 10 echipe de rugby... masaj în scaunele faţă. Modelul cin tur nu dispune de această opţiune. V-am spus că astăzi este o zi în care mă alint.
Seara am ajuns la SunGarden Golf & Spa Resort... unde am dedicat marea majoritate a timpului somnului pentru a încărca bateriile.
Partenerii aventurii Romanian Road Luxury Edition – Michelin, Mol România, Varta, Orange, Huawei România, Sarto bespoke, Serer Config, SYNLAB România şi A24 Assistance.