Metroul lui Sorin Grindeanu, Bucure┼čtiul lui Nicu┼čor Dan

0
0
Demolare chio┼čcuri metrou. Foto Inquam Photos / George Calin
Demolarea chio┼čcurilor din sta┼úiile de metrou a rezolvat o problem─â, multe altele au r─âmas┬áFoto Inquam Photos / George Calin

R─âfuielile politice nu numai c─â pigmenteaz─â un peisaj politic destul de anost ├«n care PSD ┼či PNL se plictisesc ├«n at├ótea polite┼úuri, dar mai dezv─âluie ceva din g├óndirea unor politicieni care, altfel, ar r─âm├óne neb─âga┼úi ├«n seam─â ├«n aceast─â var─â torid─â.

Sorin Grindeanu, viceprim-ministru ┼či ministru al Transporturilor zice c─â nu trebuie ca un cet─â┼úean din Timi┼čoara, Ia┼či sau Suceava s─â subven┼úioneze metroul cu care merg bucure┼čtenii ├«n fiecare zi la munc─â. De ce se afl─â metroul ├«n administra┼úia Transporturilor ┼či nu la Prim─âria Capitalei este o problem─â veche, ├«n dedesubturile c─âreia s─âl─â┼čuiesc toate spiritele rele ale administra┼úiei rom├óne┼čti, corup┼úie, sindicate mafiotizate, bani mul┼úi, voturi ┼či influen┼ú─â politic─â.

De asemenea, metroul este o gaur─â neagr─â care trebuie mereu umplut─â cu bani de la buget. Iar cine s-a aflat la butoane, indiferent de culoarea politic─â, nu a vrut s─â renun┼úe la control, ca s─â nu piard─â puterea asupra duhului din tunelurile Bucure┼čtiului. S-a ├«nt├ómplat ┼či pe vremea ├«n care premier era ├«nsu┼či Sorin Grindeanu ┼či primar Gabriela Firea, doamna Firea acuz├óndu-l pe domnul Grindeanu c─â nu d─â Metrorex-ul ├«n administra┼úia Prim─âriei Capitalei! Adev─ârat, nimic nu se pierde, totul se transform─â!

În zilele noastre, cu excepţia evacuării tarabelor din staţiile de metrou, nu puţin lucru, problema de fond a rămas. Ca orice companie publică respectabilă, Metrorex-ul este într-o situaţie financiară precară, iar Ministerul Transporturilor, fără nicio soluţie, ar scăpa de ea, pasând-o Primăriei Capitalei.

Nimeni nu poate spune c─â Nicu┼čor Dan este pe vreo culme a popularit─â┼úii ├«n Bucure┼čti. Problemele sunt uria┼če ┼či nemul┼úumirile bucure┼čtenilor pe m─âsur─â. Ap─â cald─â nu e nici vara, c─âldura e un vis de iarn─â. Cur─â┼úenia, parcurile, transportul public, infrastructura, blocajele financiare, investi┼úiile, un co┼čmar.

Dacă Sorin Grindeanu vrea acum să dea metroul Capitalei, nu are decât. 

Dar nu poate spune c─â un cet─â┼úean din Boto┼čani nu trebuie s─â finan┼úeze metroul din Bucure┼čti pentru c─â nu merge cu el. Pentru c─â r─âspunsul cel mai simplu este: Dar de ce Bucure┼čtiul cu 25% din PIB-ul Rom├óniei trebuie s─â finan┼úeze spitalul din Boto┼čani sau ┼čcoala din Turda? Se duce bucure┼čteanul s─â se trateze la Boto┼čani, ├«┼či trimite copilul la ┼čcoal─â ├«n Turda?┬á

Dezvoltarea Rom├óniei s-a f─âcut ├«n mod neuniform. At├ót au putut politicienii s─â g├óndeasc─â ├«n treizeci de ani. Bucure┼čtii ┼či Jude┼úul Ilfov sunt, ├«n termeni de PIB/pe cap de locuitor, la nivelul regiunilor celor mai dezvoltate din Uniunea European─â. Asta este statistica, nu ├«nseamn─â c─â ┼či nivelul de via┼ú─â este ca la Berlin sau Viena. Dar exist─â ┼či restul regiunilor, unele foarte s─ârace ┼či cineva trebuie s─â le sus┼úin─â, adic─â bugetul statului, pentru c─â nu au nicio ┼čans─â s─â supravie┼úuiasc─â din veniturile proprii, cu at├ót mai pu┼úin s─â se dezvolte.

De aceea, discu┼úia privind contribu┼úia fiec─âruia la bugetul statului este inutil─â ┼či d─âun─âtoare. Capitala ┼či c├óteva ora┼če mari cunosc ritmuri de cre┼čtere economic─â impresionante. Banii colecta┼úi aici, ar trebui s─â ajute ┼či regiunile s─ârace, aceste regiuni uitate ┼či abandonate, f─âr─â autostr─âzi ┼či c─âi ferate moderne, f─âr─â investi┼úii ┼či via┼ú─â economic─â, care au fost p─âr─âsite de locuitori ├«n c─âutarea unei vie┼úi mai bune. Poate recens─âm├óntul popula┼úiei efectuat ├«n acest an ne va da o imagine mai corect─â despre realit─â┼úile din teren ┼či efectele lipsei oric─ârei strategii de dezvoltare, c├ót de c├ót coerente a ┼ú─ârii.



Ultima or─â

adevarul de weekend jpeg anunt adevarul jpeg

Cele mai citite