Un alt fel de comerţ: cum folosesc Google şi Amazon locul în care te afli şi reţelele sociale pentru a te convinge să cumperi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Independent, Google şi Amazon au noutăţi pentru utilizatori în săptămâna aceasta. Prima se foloseşte de istoricul căutărilor tale şi localizarea ta pentru a-ţi recomanda produsele pe care le-ai dori. A doua începe o colaborare cu Twitter pentru comerţul în 140 de caractere.

Google şi Amazon îşi extind afacerile în viaţa reală, respectiv pe reţelele sociale. De departe cea mai interesantă abordare e a Google care foloseşte aplicaţia Now pentru a te „ghida“ spre produsele pe care ai dori să le cumperi. Mai precis, Google Now are acces la căutările tale online, ştie că poate ai dorit să cumperi un telefon sau un televizor, şi atunci când treci pe lângă un magazin, îţi prezintă automat eventualele oferte, scrie The Verge.

Google nu a precizat cât de multe produse ţine în evidenţă sau câte oferte, nici cât timp derulează această monitorizare. Mai mult, nu îţi prezintă şi stocul pentru acel produs, doar dacă e disponibil şi oferta în care e disponibil. Informaţiile sunt afişate pe un card, la fel ca toate celelalte date din Google Now, iar dacă nu doreşti aşa ceva, poţi dezactiva în setări. 

Când vine vorba de Amazon, compania a început un parteneriat cu Twitter. Astfel, un utilizator care vede pe reţeaua socială un link către un produs Amazon îl poate adăuga automat în coşul de cumpărături printr-un mesaj în care include hashtag-urile #amazoncart (pentru SUA) şi #amazonbasket (pentru Marea Britanie). Sub sloganul „Adaugă acum. Cumpără mai târziu“, Amazon îşi extinde influenţa dincolo de site-ul său, mai ales că Twitter este o platformă populară în SUA şi Marea Britanie, faţă de România, unde numărul de utilizatori ajunge la câteva zeci de mii.

În prezent, Twitter este o companie listată la bursă, iar preţul acţiunilor a atins de curând cel mai scăzut nivel. În ciuda interesului foarte mare prezentat de investitori înainte de listare, reţeaua dovedeşte acum că încă are de muncă pentru a se ridica la înălţimea aşteptărilor. Are câteva sute de milioane de utilizatori, dar sub 250 de milioane sunt activi. Prin parteneriatul cu Amazon, Twitter îşi poate valorifica renumele de reţea dedicată oamenilor mereu conectaţi, rapidă, cu informaţii de moment şi transmise în puţine caractere. Amazon câştigă prin faptul că uşurează procesul de achiziţie.

Mai multe pentru tine:
Povestea fabuloasă a fabricii de pantofi construită de un om care abia știa să scrie. Le-a încălțat pe Sophia Loren și Elena Ceaușescu, iar mai târziu pe vedetele autohtone
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Trei zodii își schimbă radical viața începând cu 1 ianuarie 2026. Vor avea parte de iubire și noroc din abundență
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Ce nu știai despre Raluca Moroșanu, judecătoarea care a înfruntat-o pe șefa Curții de Apel București, Liana Nicoleta Arsenie
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
Adio, nuntă regală! Prințul s-a despărțit de iubita pe care tocmai i-o prezentase Prințului Albert de Monaco
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor