Un alt fel de comerţ: cum folosesc Google şi Amazon locul în care te afli şi reţelele sociale pentru a te convinge să cumperi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Independent, Google şi Amazon au noutăţi pentru utilizatori în săptămâna aceasta. Prima se foloseşte de istoricul căutărilor tale şi localizarea ta pentru a-ţi recomanda produsele pe care le-ai dori. A doua începe o colaborare cu Twitter pentru comerţul în 140 de caractere.

Google şi Amazon îşi extind afacerile în viaţa reală, respectiv pe reţelele sociale. De departe cea mai interesantă abordare e a Google care foloseşte aplicaţia Now pentru a te „ghida“ spre produsele pe care ai dori să le cumperi. Mai precis, Google Now are acces la căutările tale online, ştie că poate ai dorit să cumperi un telefon sau un televizor, şi atunci când treci pe lângă un magazin, îţi prezintă automat eventualele oferte, scrie The Verge.

Google nu a precizat cât de multe produse ţine în evidenţă sau câte oferte, nici cât timp derulează această monitorizare. Mai mult, nu îţi prezintă şi stocul pentru acel produs, doar dacă e disponibil şi oferta în care e disponibil. Informaţiile sunt afişate pe un card, la fel ca toate celelalte date din Google Now, iar dacă nu doreşti aşa ceva, poţi dezactiva în setări. 

Când vine vorba de Amazon, compania a început un parteneriat cu Twitter. Astfel, un utilizator care vede pe reţeaua socială un link către un produs Amazon îl poate adăuga automat în coşul de cumpărături printr-un mesaj în care include hashtag-urile #amazoncart (pentru SUA) şi #amazonbasket (pentru Marea Britanie). Sub sloganul „Adaugă acum. Cumpără mai târziu“, Amazon îşi extinde influenţa dincolo de site-ul său, mai ales că Twitter este o platformă populară în SUA şi Marea Britanie, faţă de România, unde numărul de utilizatori ajunge la câteva zeci de mii.

În prezent, Twitter este o companie listată la bursă, iar preţul acţiunilor a atins de curând cel mai scăzut nivel. În ciuda interesului foarte mare prezentat de investitori înainte de listare, reţeaua dovedeşte acum că încă are de muncă pentru a se ridica la înălţimea aşteptărilor. Are câteva sute de milioane de utilizatori, dar sub 250 de milioane sunt activi. Prin parteneriatul cu Amazon, Twitter îşi poate valorifica renumele de reţea dedicată oamenilor mereu conectaţi, rapidă, cu informaţii de moment şi transmise în puţine caractere. Amazon câştigă prin faptul că uşurează procesul de achiziţie.

Mai multe pentru tine:
Black Friday 2025 pe Flip.ro: cele mai mari reduceri la iPhone – economii de până la 1.000 de lei și telefoane premium sub 1.000 €
Prima Doamnă din Oman primește o distincție fără precedent! I-a fost înmânată chiar de soțul ei, sultanul Haitham bin Tarik Al Said
A Diamond Is Forever: colecția Primul diamant TEILOR — bijuterii luxury de la 500 lei pentru cadouri care spun povești
Black Friday 2025 „Bla-Bla Black Shopping Weeks” la XXXLutz: transformă-ți casa de sărbători cu piese spectaculoase și reduceri de până la 50%
Lancôme Bestseller în România: Parfumuri iconice, mascara virală și skincare premium pentru cadouri de lux
Care este cel mai mare „viciu” al Dacianei Sârbu?! De abia acum a recunoscut! „De patru-cinci ori pe zi!”
Cristina Teleanu, în lacrimi. Fosta avocată, devenită ciobăniță, acuzații grave pentru soțul ei: „Un om fără școală să mă umilească..."
Mariana Moculescu, mesaj dur pentru Alexandra Velniciuc „Nu înțeleg cine stă în spatele acestor decizii” De ce nu a fost lăsată în primă instanță să intre la priveghi și cum a apărut apoi alături de Nidia UPDATE
Cele mai căutate cadouri pentru copii și adolescenți în 2025: Roblox, Minecraft, jocuri STEAM, Kendama și LOL
Din ce cauză tot mai mulți tineri se îmbolnăvesc de cancer de colon. Mâncarea care îi îmbolnăvește
Chillmas Deals 2025 pe eMAG: cele mai bune oferte pentru decorațiuni de Crăciun cu reduceri uriașe de până la 78%