Un alt fel de comerţ: cum folosesc Google şi Amazon locul în care te afli şi reţelele sociale pentru a te convinge să cumperi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Independent, Google şi Amazon au noutăţi pentru utilizatori în săptămâna aceasta. Prima se foloseşte de istoricul căutărilor tale şi localizarea ta pentru a-ţi recomanda produsele pe care le-ai dori. A doua începe o colaborare cu Twitter pentru comerţul în 140 de caractere.

Google şi Amazon îşi extind afacerile în viaţa reală, respectiv pe reţelele sociale. De departe cea mai interesantă abordare e a Google care foloseşte aplicaţia Now pentru a te „ghida“ spre produsele pe care ai dori să le cumperi. Mai precis, Google Now are acces la căutările tale online, ştie că poate ai dorit să cumperi un telefon sau un televizor, şi atunci când treci pe lângă un magazin, îţi prezintă automat eventualele oferte, scrie The Verge.

Google nu a precizat cât de multe produse ţine în evidenţă sau câte oferte, nici cât timp derulează această monitorizare. Mai mult, nu îţi prezintă şi stocul pentru acel produs, doar dacă e disponibil şi oferta în care e disponibil. Informaţiile sunt afişate pe un card, la fel ca toate celelalte date din Google Now, iar dacă nu doreşti aşa ceva, poţi dezactiva în setări. 

Când vine vorba de Amazon, compania a început un parteneriat cu Twitter. Astfel, un utilizator care vede pe reţeaua socială un link către un produs Amazon îl poate adăuga automat în coşul de cumpărături printr-un mesaj în care include hashtag-urile #amazoncart (pentru SUA) şi #amazonbasket (pentru Marea Britanie). Sub sloganul „Adaugă acum. Cumpără mai târziu“, Amazon îşi extinde influenţa dincolo de site-ul său, mai ales că Twitter este o platformă populară în SUA şi Marea Britanie, faţă de România, unde numărul de utilizatori ajunge la câteva zeci de mii.

În prezent, Twitter este o companie listată la bursă, iar preţul acţiunilor a atins de curând cel mai scăzut nivel. În ciuda interesului foarte mare prezentat de investitori înainte de listare, reţeaua dovedeşte acum că încă are de muncă pentru a se ridica la înălţimea aşteptărilor. Are câteva sute de milioane de utilizatori, dar sub 250 de milioane sunt activi. Prin parteneriatul cu Amazon, Twitter îşi poate valorifica renumele de reţea dedicată oamenilor mereu conectaţi, rapidă, cu informaţii de moment şi transmise în puţine caractere. Amazon câştigă prin faptul că uşurează procesul de achiziţie.

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite