Reţele sociale, la răscruce: tinerii s-au săturat de Facebook

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Adolescenţii încep să se orienteze spre alte reţele, precum Twitter sau Instagram FOTO Shutterstock
Adolescenţii încep să se orienteze spre alte reţele, precum Twitter sau Instagram FOTO Shutterstock

Interesul faţă de Facebook scade considerabil în rândul adolescenţilor, relevă un studiu publicat de firma de analiză Piper Jaffray.

Dintre cei 5200 de adolescenţi intervievaţi, 33% au susţinut că Facebook este cea mai importantă reţea socială, Twitter a primit 30% dintre voturi şi doar 17% dintre tineri au declarat că folosesc mai mult Instagram decât orice altă reţea, potrivit TechCrunch.

Facebook se clasează pe primul loc în topul preferinţelor, însă acest lucru s-ar putea schimba în scurt timp, dacă e să luăm în calcul rezultatele oferite de studiul Piper Jaffray. Astfel, aflăm că, în toamna anului trecut, 42% dintre adolescenţi susţineau că reţeaua lui Zuckerberg este preferata lor, iar numai 27% au ales, atunci, Twitter. Totuşi, Instagram a câştigat 5 procente faţă de toamna anului trecut şi face parte din Facebook.

Google+, reţeaua creată de „gigantul Internetului“ se află spre coada clasamentului, reuşind să convingă numai 5% dintre adolescenţi că este cea mai importantă reţea socială, o scădere cu 1% faţă de toamna trecută.

Dintre toate reţelele, Twitter pare să fie cea mai mare ameninţare pentru imperiul lui Zuckerberg. Cu toate că site-ul de micro-blogging nu are succes în România, el are o importanţă foarte mare pentru publicul american.

Analiştii Piper Jaffray i-au pus pe adolescenţi să aleagă şi cea mai importantă sursă de media sociale. Nici pe acest front Facebook nu se descurcă foarte bine, înregistrând o scădere de mai mult de 10% procente faţă de primăvara anului trecut. Cu toate că se află încă pe primul loc şi în acest domeniu, cu 23-24% dintre voturi, compania din Menlo Park ar putea fi detronată, în curând de Youtube.

Site-ul de „video-sharing“ al Google a scăzut şi el în popularitate în ultimul an, însă scăderea în registrată a fost mult mai puţin abruptă faţă de cea a Facebook. Dacă lucrurile vor decurge la fel, Youtube ar putea detrona Facebook în următoarele câteva luni, ţinând cont că diferenţa dintre cele două site-uri Web este de aproximativ 2 procente.

Cei de la Facebook sunt conştienţi de scăderea popularităţii site-ului printre adolescenţi. În urmă cu o lună, directorul de produs Blake Ross şi-a anunţat demisia printr-o scrisoare publicată pe reţeaua socială.

„Părăsesc Facebook deoarece un jurnalist Forbes l-a întrebat pe prietenul fiului său dacă Facebook mai este cool şi el a zis că nu. Mai mult, niciunul dintre prietenii lui nu crede că este cool“, a scris Ross, pe Facebook. Totuşi, compania nu a stat cu mâinile în sîn şi a lansat două noi produse: Newsfeed şi Facebook Home.

Facebook se luptă să rămână în top

Compania lui Mark Zuckerberg a lansat două produse care ar putea opri scăderea de popularitate resimţită în ultimul timp. Noul Newsfeed transformă reţeaua într-un ziar ce poate fi personalizat. Facebook Home aduce reţeaua pe ecranul principal al telefoanelor cu Android. Newsfeed ar putea fi populară în rândul celor care caută conţinut iar Home se adresează adolescenţilor, segmentul pe care reţeaua pierde cel mai mult.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite