MyProjekts sau cum poate o reţea socială creată de români să te ajute să-ţi duci proiectele personale la bun sfârşit

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Tech Adevărul“ a stat de vorbă cu Răzvan Vasilescu, unul din fondatorii MyProjekts, o reţea socială care are scopul de a-i ajuta pe oameni să realizeze proiecte născute din pasiuni sau hobby-uri.

Sediul MyProjekts este, de fapt, sediul companiei de advertising Eventures. Răzvan este, în primul rând, publicitar şi apoi antreprenor. Vorbeşte cu entuziasm despre produsul lui şi strecoară câte un cuvânt în limba engleză în aproape orice propoziţie.

„MyProjekts este o platformă socială şi, totodată, un marketplace. Am plecat de la ideea de a ajuta oamenii să îşi îndeplinească proiectele personale. Faţă de platformele de crowdfunding şi crowdsourcing, scopul nu este de a strânge neapărat fonduri, ci de a ajuta oamenii să realizeze proiecte născute din pasiuni, hobby-uri“, începe Răzvan să explice.

Platforma se află în stadiul de open beta de câteva luni, adică încă nu este 100% gata, ci încă se mai lucrează la „fineţuri“. Pentru a înţelege mai bine cum funcţionează MyProjekts, l-am rugat pe Răzvan să îmi ofere un exemplu concret.

„Dacă eu sunt pasionat de ciclism şi vreau să fac un trip la munte, nu pot să mă duc singur pentru că e mai tare să mergi cu o gaşcă. Atunci, creez un proiect nou pe MyProjekts în care spun că sunt pasionat de lucrul ăsta şi vreau să organizez la o anumită dată o excursie. Astfel, atrag oameni care ar fi interesaţi să meargă cu mine acolo şi am şi posibilitatea de a primi oferte sau sponsorizări. Ce presupune asta? În funcţie de geolocaţie şi de categoria în care mi-am  încadrat proiectul voi putea primi oferte speciale, de exemplu, pentru cazare sau pentru masă. Pe de altă parte, pot veni şi branduri dispuse să ajute şi să se promoveze în felul acesta. De exemplu, vin cei de la GoPro şi oferă câteva camere de filmat sau vin cei de la Adidas şi oferă echipament“, spune fondatorul platformei. „Deci nu e vorba despre a-ţi găsi fonduri, ci despre a găsi cele mai bune modalităţi pentru a-ţi realiza un proiect“, mai spune el.

(Răzvan Vasilescu, cofondator MyProjekts.com)

image

MyProjekts a luat naştere din dorinţa de a muta lucrurile de pe Internet, afară, dar şi din dorinţa de a rezolva o problemă cu care s-a confruntat în domeniul advertisingului.

„Deşi lucrurile se întâmplă în mediul digital, nouă ne-ar plăcea să mutăm totul în mediul real, outdoor. De asemenea, ne-am lovit de multe ori de o problemă: oamenii din agenţie prezentau anumite proiecte, evenimente şi aveau idei bune, dar se loveau de problema sponsorizării sau a organizării. Rezolvarea nu înseamnă neapărat să vină cineva să îţi trântească pe masă 5.000 de euro, ci înseamnă să vină cineva să te ajute, să-ţi livreze echipament, să îţi dea un loc în care să te desfăşori şi tot felul de lucruri de genul acesta. De la ideea asta am plecat noi creând MyProjekts“, explică Răzvan Vasilescu.

Utilizatorul modelează platforma

Pe MyProjekts nu vor putea intra numai oameni cu idei, ci şi oameni în căutare de idei. Îţi poţi face cont cu ajutorul contului de Facebook, îţi alegi lucrurile de care eşti interesat, după care descoperi tot felul de activităţi care te-ar putea atrage.

„Poate nu am de gând să fac niciun proiect pe platforma asta şi stau pur şi simplu acasă, cu prietena şi aş vrea să ies în oraş. Intru pe MyProjekts, văd ce evenimente există şi îmi aleg ce vreau să fac. Cele trei lucruri de care platforma ţine cont atunci când îţi afişază proiectele sunt interesele pe care le-ai ales la început, geolocaţie şi comportamentul pe platformă. Asta înseamnă dacă o persoană a bifat că este interesată numai de gaming, dar acea persoană intră de multe ori pe proiecte de sport, îi putem sugera să bifeze şi sportul. Deocamdată, pe pagina principală, proiectele sunt afişate la gramadă, dar foarte curând vor apărea în funcţie de loc şi de interese“, promite cofondatorul.

El speră ca oamenii să ajute platforma să evolueze, aşa că a lăsat-o la îndemâna lor, ca să o folosească ca pe o unealtă. În momentul de faţă, aproximativ 3.000 de persoane şi-au făcut cont pe MyProjekts.

„Avem o listă mare de interese din care poţi alege, dar există şi posibilitatea ca utilizatorii să adauge interese noi. Platforma trebuie definită de utilizatori, fiind un loc de adunare pentru oameni. Eu nu intervin cu nimic şi nu încerc să le vând ceva. Noi am luat-o invers. Nu ne-am gândit la partea de publicitate sau la targetarea anumitor persoane, ci vrem ca oamenii şi business-urile şi brandurile să interacţioneze între ei. E treaba lor cum vor să facă acest lucru, eu doar le ofer nişte instrumente. Vrem să fie o platformă organică şi prietenoasă. Experienţa atât pentru utilizatori cât şi pentru business-uri este aceeaşi. La urma urmei, sunt oameni care se ajută între ei“, explică Vasilescu. 

„Vrem ca lucrurile să se desfăşoare independent de noi. Am lăsat platforma la îndemâna utilizatorilor, să o folosească ei cum cred de cuviinţă. Nu ştim deocamdată ce va prinde. Poate în şase luni va fi o platformă doar de sport, sau de grădinărit“.

image

Ce pot câştiga brandurile sau afacerile

Utilizatorii obişnuiţi pot comunica direct cu brandurile şi cu afacerile şi viceversa. Vorbind de branduri, Răzvan mi-a zis că şi acestea au de câştigat de pe urma platformei lui, spunând că acestea vor putea interacţiona cu anumite comunităţi cu interese specifice la care până acum nu aveau acces atât de uşor.

„Să luăm, de exemplu, Adidas, un brand care are  anual tot felul de proiecte. Ei le pot înscrie pe MyProjekts şi pot atrage targetat oamenii care sunt interesaţi de activităţile pe care ei le fac. Nu este vorba de genul de targetare care duce la vânzarea unui produs, ci targetarea pe activitatea propriu-zisă. Brandul trebuie să devină un simplu utilizator. Nu vrem să mai avem proiecte în care există un patronaj care vine şi îţi spune ce să faci. Noi vrem ca brandul să vină şi să zică «Ce vreţi să faceţi? Noi vă punem la dispoziţie următoarele lucruri. Ce aţi vrea să facem?». Atunci, evenimentul ar putea fi organizat şi în funcţie de ce îşi doresc utilizatorii“. Mai există şi un avantaj ce ţine de eficienţă: „fiecare companie are un om la departamentul de marketing. Acesta nu poate să citească mai mult de 10 emailuri pe zi, pentru că unul e scris cu fontul Comic Sans, altul are animaţii etc. Platforma noastră face şi activitatea asta mai simplă, pentru că ai peste tot acelaşi format: vezi o fotografie şi citeşti un text în care ţi se explică ce şi cum“. 

În plus, startupul a avut discuţii cu numeroase comunităţi de sport, dar şi comunităţi de business şi de studenţi (deoarece chiar şi proiectele de facultate se pot face pe MyProjekts“).  

Banii, doar o consecinţă

Discutând cu fondatorul unui startup, nu am putut să nu vorbesc cu el şi despre modalităţile de monetizare. Răzvan mi-a spus că nu se grăbeşte să scoată bani din platformă, dar asta nu înseamnă că nu s-a gândit cum ar putea face asta. El vrea chiar să încheie un parteneriat cu o instituţie financiară, pentru a putea oferi credite personalizate, în funcţie de nevoile utilizatorilor.

„Ne gândim la posibilitatea de promovare plătită a proiectelor, dar s-ar putea să nu o implementăm neapărat. Deocamdată, vrem ca platforma să fie gratuită. Banii sunt o consecinţă şi suntem convinşi că vor veni până la urmă. Ne ferim să taxăm deocamdată, pentru că nu asta a fost scopul cu care am creat platforma. Am văzut un gap (n.red. un gol) şi am vrut să îl umplem. Şi partea de publicare de oferte de către branduri poate fi monetizată. Să zicem că oferim gratuit posibilitatea de a posta 5-10 oferte, apoi putem oferi un abonament lunar prin care business-urile pot trimite targetat mai multe oferte. Vom mai putea monetiza şi când vom pune la punct partea de tranzacţionare de pe site şi vom putea percepe comisioane. Metode sunt multe, dar trebuie să o alegem pe cea mai bună în ceea ce priveşte utilizatorul. Vrem mai întâi să vedem care e comportamentul pe această platformă şi ce îşi doresc utilizatorii“, spune el, specificând că „în final, vrem să fie o platformă care să te ajute să te organizezi, că nu toată lumea are experienţă. Vrem să îi ajutăm pe oameni, atât prin tool-urile (n.red uneltele) pe care le vom implementa, cât şi prin  conexiunile pe care le facilităm cu oamenii care au interese comune“.

Visul american

În curând, platforma va începe să fie promovată, dar creatorii nu vor să se limiteze numai la România.

„Promovarea se va face în România şi în Statele Unite, urmând apoi Marea Britanie şi Franţa. Dezvoltarea va fi internaţională. Încercăm să atragem cât mai multe comunităţi  din România pe platformă pentru că ele au deja proiecte la care lucrează, sunt foarte mulţi oameni care se cunosc între ei şi au deschiderea necesară să coopereze între ei. Promovarea la noi în ţară se face şi dintr-un motiv emoţional“, spune Vasilescu.

Auzindu-i planurile măreţe, am simţit nevoia să îl întreb dacă el consideră că mai este loc de încă o reţea socială. Mi-a răspuns ferm că da, că „lumea evoluează mai repede decât reţelele sociale“.

„Mai este loc chiar de încă 10. Sunt foarte multe reţele sociale care acoperă foarte multe nevoi dar, în continuare, sunt foarte multe gap-uri. Personal, am mai identificat o posibilă reţea, pe partea de publishing sau de blogging, de exemplu. Lumea evoluează mai repede decât reţelele sociale şi de asta mereu va fi loc pentru altele. Este un boom în acest moment“.

Pentru a asta a şi creat MyProjekts. „Am simţit nevoia asta, atât la nivel local, cât şi la nivel global. Există platformele de crowdfunding, dar pentru alea este nevoie de un alt nivel. Trebuie să fii antreprenor sau să ai un start-up. Acolo nu mai e suficient doar să ai o idee bună, ci trebuie să o şi execuţi. Există foarte multe tool-uri, dar niciunul pentru zona asta de proiecte personale“.

Echipa MyProjekts

„La baza de date din spatele site-ului am muncit destul de mult, cam un an de zile. Este destul de complexă şi ţine cont de tot ce înseamnă de micro-activităţile utilizatorilor şi este destul de organică“, se laudă el.

Echipa din spate este una destul de mare. Răzvan Vasilescu, Amalia Năstase şi Gelu Vasilescu sunt cofondatorii, iar Sorin-Mihai Popa, fostul Director Comercial şi de Marketing al Societe Generale International Retail Banking, este partener al proiectului. Philippe Citerne, ex-CEO al Societe Generale Group, acum vicepresedinte al Consililului de Administratie al grupului Accor, este consultant.  De programare s-a ocupat Daniel Ciortan, Ada Bogoevici Soci şi Andrei Sima au lucrat la design, iar Vali Dobrogeanu este dezvoltator al proiectului. Răzvan a ţinut să mulţumească şi lui Mihai Pascu, Ana-Maria Gheorghe, Miruna Gheorghe, Ionuţ Bodonea, Gabi Mihai.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite