Facebook îşi croieşte o nouă înfăţişare pentru a mulţumi investitorii. Cât de obosiţi sunt utilizatorii de schimbări?
0Facebook va lansa mâine, în cadrul unui eveniment de presă, un nou aspect al fluxului său de ştiri. Mutarea vine să mulţumească mai mult pe cei care vând publicitate, decât utilizatorii, care au fost forţaţi să se adapteze mereu la acestea.
Schimbările în prezentarea fluxului de ştiri pe care Facebook le va anunţa astăzi au două ţinte specifice: pe de o parte, un conţinut personalizat pentru ca utilizatorii să petreacă mai mult timp pe reţea şi, pe de altă parte, o expunere mai bună pentru publicitate. Astfel, vor fi disponibile cel puţin patru moduri în care oamenii vor putea să facă ordine în News Feed.
Va fi în primul rând fila cu cele mai populare ştiri de la pagini sau prieteni cu care utilizatorii interacţionează cel mai mult. Va urma pagina cu cele mai recente ştiri care acum sunt afişate într-o casetă în partea dreaptă.
Fotografiile şi muzica primesc două file separate, iar pentru cea dintâi alegerea este destul de clară, notează TechCrunch.com. Facebook deţine Instagram, reţeaua socială bazată pe partajarea de poze, şi vrea o integrare pentru aceasta în fluxul său de ştiri.
Desigur, fluxul cu fotografii va fi folosit şi pentru aplicaţii similare. În prezent, conţinutul publicat de un utilizator prin Instagram, Flickr sau Foursquare este aşezat printre mesajele-text sau printre videoclipurile distribuite din flux.
Noul News Feed va ajunge şi pe telefoanele mobile, dar la câteva săptămâni după ce versiunea web este actualizată. Designul folosit pentru aplicaţiile de Android sau iPhone a fost schimbat prea puţin în ultimii trei ani şi conform zvonurile de până acum compania va alege un mod de dispunere deja utilizat de rivalii Twitter sau Google.
Textul va fi afişat pe poze, iar dispunerea conţinutul va duce la o mai mare interactivitate. Segmentul mobil este important pentru reţeaua socială, după ce în ultimul trimestru din 2012 a înregistrat prima performanţă notabilă. Oamenii au petrecut mai mult timp în aplicaţia mobilă, decât pe site, iar 157 de milioane de utilizatori au ales doar navigarea de pe smartphone sau tabletă şi nu prin intermediul versiunii web.
Reclama, sufletul reţelei
Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, a anunţat neoficial un nou News Feed încă din luna ianuarie într-un discurs adresat investitorilor.
„Pe măsură ce designul fluxului nostru de ştiri evoluează spre a prezenta poveşti cât mai interesante, se deschide calea unor oportunităţi noi de afişare a reclamelor. Unul dintre principiile noastre este să facem conţinutul plătit să arate ca cel organic“.
Facebook este o companie care câştigă bani din publicitatea online, iar cel mai mult o interesează acest aspect după listarea la bursă din mai 2012. Zuckerberg a mai spus că în 2013 reţeaua Facebook va fi capabilă să facă mai mulţi bani pentru fiecare minut pe care utilizatorii îl petrec pe telefon. „În versiunea mobilă, anunţurile vor fi mai mult ca la televizor: calitate ridicată şi integrate în flux“, a declarat acesta. Deja există câteva moduri în care utilizatorii pot plăti pentru ca mesajele lor să beneficieze de o expunere mai mare.
Noutăţile de la Facebook vor veni, după cum a obişnuit în ultimii ani, întâi pentru Statele Unite ale Americii şi apoi pentru Europa şi celelalte continente. Actualizarea se va întinde pe următoarele luni, foarte probabil să ajungă până aproape de finalul anului.