Creatorul Google+ pleacă din companie. Care este viitorul "deşertului social" de la Google?
0Dacă vreodată a existat o epocă a Google+, reţeaua socială de la Google, atunci ea s-a încheiat oficial astăzi. Vic Gundotra, vicepreşedintele Google însărcinat de Google+ şi-a anunţat plecarea din companie, iar angajaţii care se ocupau de divizia socială vor fi redirecţionaţi către alte proiecte.
De asemenea, odată cu acest moment, Google va opri integrarea forţată cu reţeaua socială la care i-a supus pe utilizatori pentru a crea acel strat social de prieteni virtuali despre care vorbeau în trecut. Ce a fost integrat rămâne, dar de-acum încolo focusul nu va mai fi pe acest produs.
Vic Gundotra a anunţat pe Google+ plecarea sa de la Google după opt ani, fără să dea mai multe detalii, în afară de a felicita echipa cu care a lucrat. Google+ arată ca un spaţiu mort. Arată ca un spaţiu absent, cel puţin în România.
În străinătate, deşi lăudat, produsul nu a reuşit să ajungă nici pe departe la popularitatea Facebook, dovadă că nu e loc de alte reţele sociale care fac acelaşi lucru. Cu toate că Google+ oferea o alternativă mai curată, pe alocuri mai interesantă decât Facebook. Prietenii noştri erau însă la Zuckerberg.
Singurul mod prin care Google şi-a crescut numărul de utilizatori activi a fost prin integrarea serviciului în Android, în YouTube sau în Google Talk. Dar chiar şi aşa, deşi îl folosim fără să ştim, nu ştim să o facem ca şi cum ar fi o reţea socială.
Potrivit TechCrunch, Google va muta 1.000 - 1.200 de angajaţi de la Google+ spre alte divizii. De asemenea, mesageria de tip Google Hangouts va fi mutată la echipa Android, la fel ca şi echipa de la fotografii din Google+. Google se va concentra pe Android, cu oamenii care au reuşit să construiască lucruri interesante pe Google+.
Ce trebuia să fie Google+, ce a ajuns să fie?
Într-un interviu exclusiv acordat ziarului “Adevărul” în 2012, Bradley Horowitz, vicepreşedintele Google, a vorbit şi despre Google+ şi ce urma să devină el. Pentru Horowitz, Google+ era "nu doar un produs, nu este doar o nouă experienţă socială. Este o fundaţie a mai multor straturi care permite utilizatorilor Google să-şi exprime identitatea şi interesele, o modalitate pentru utilizatorii Google să deschidă lumina-n cameră şi să-i spună cine sunt ei de-a lungul timpului. Atunci când ei dau o căutare pe Google, ştim mai multe despre ei decât ar putea exprima cele câteva litere apăsate. În schimbul acestor informaţii, noi considerăm că putem să îmbunătăţim tot ceea ce facem”.
Vic Gundotra despre reţele sociale şi internet
Pentru Horowitz, Google+ era un strat social. De asemenea, şeful Google a spus că Facebook copiază munca lor, mai ales după ce a introdus diverse grupuri şi setări de intimitate, Liste, apeluri video, care aduceau aminte de Cercurile de pe Google. Că au copiat sau nu, Facebook a reuşit să aibă succes şi potrivit ultimelor date are 1,3 miliarde de utilizatori activi lunar, iar un miliard de utilizatori activi sunt şi pe mobil.
Ce a devenit Google+? Are 300 de milioane de utilizatori activi pe lună. Dar e o cifră înşelătoare, pentru că activ eşti şi dacă ai comentat pe YouTube, unde contul de Google+ este conectat. Pe mobil? 20 de milioane de utilizatori. Infim. Timpul petrecut pe lună în medie pe reţeaua socială? 7 minute!
[<a href="//storify.com/vladandriescu3/google" target="_blank">View the story "Google" on Storify</a>]