Cât de des îşi schimbă românii telefoanele mobile
0Potrivit QuickMobile, peste 90% dintre clienţii interesaţi de telefoane mobile îşi îndreaptă atenţia către smartphones, iar rata de schimb a telefonului variază între 6 luni, pentru dispozitivele premium, şi până la 2 ani pentru modelele cu preţ mediu şi scăzut.
„Peste jumătate dintre telefoanele comercializate de QuickMobile sunt modele vârf de gamă, ceea ce demonstrează apetitul românilor pentru tot ce este nou în materie de tehnologie. Pentru a veni în întâmpinarea acestei nevoi, precum şi a dorinţei de a-şi schimba cât mai des telefonul, le oferim în permanenţă cele mai noi dispozitive mobile, în cel mai scurt timp de la lansarea pe pieţele internaţionale sau chiar simultan cu aceasta", a declarat Tudor Ţiboc, General Manager QuickMobile.
Potrivit acestuia, vânzările pe segmentul smartphones au crescut cu 40% în ultimul an, iar pentru primul semestru din 2015 compania este în grafic cu estimările. Evoluţia pozitivă a vânzărilor se datorează în principal segmentului de clienţi „early adopters”, care preferă să achiziţioneze în precomandă produsele cele mai recent lansate pe piaţă.
„Am observat că există tot mai mulţi clienţi dornici să aibă cele mai recente lansate telefoane şi gadget-uri pe plan internaţional, fiind chiar dispuşi să achiziţioneze produsele în stadiul de precomandă, respectiv să plătească un produs şi să aştepte câteva zile până la livrarea propriu-zisă. Cea mai mare surpriză de la începutul anului au fost precomenzile pentru Apple Watch, unde într-un interval de doar două săptmâni sau achiziţionat peste 300 de smartwatch-uri”, a adăugat Tudor Ţiboc.
Datele QuickMobile mai arată că 70% dintre clienţii care achiziţionează telefoane mobile sunt bărbaţi, aceştia preferând în mod special dispozitivele cu ecran mare. La rândul lor, femeile pun accent pe design, îndreptându-se către telefoanele cu carcase colorate, care pot fi accesorizate uşor. Mai mult, 3 din 5 clienţi care achiziţioneză un smartphone cumpără şi accesorii pentru protecţia acestuia, cele mai vândute fiind husele şi foliile de ecran.
De asemenea, românii îşi menţin interestul faţă de dispozitivele dual-SIM, circa 20% dintre telefoanele achiziţionate în ultimul an având această funcţie.
„Interesant este şi faptul că tot mai mulţi clienţi sunt curioşi în legătură cu ce alte gadget-uri pot folosi cu ajutorul telefonului mobil, existând clar un interes pe zona dispozitivelor inteligente, care înglobează conceptul de Internet of Things”, a mai precizat Tudor Ţiboc.
Printre cele mai achiziţionate gadget-uri inteligente, în primele şase luni din acest an, se numără dispozitivele pentru controlul temperaturii în casă prin intermediul telefonului, camere video inteligente, cu senzori de mişcare şi sunet conectate direct de pe smartphone, precum şi sisteme de monitorizare pentru animalele de companie, care arată poziţia lor exactă într-un anumit perimetru sau dacă au făcut suficientă mişcare. De asemenea, printre produsele cele mai căutate în această perioadă se mai numără şi becurile inteligente, care permit controlul culorii şi intensităţii luminii prin intermediul telefonului mobil.