Yahoo! şi întrebarea sa de un miliard de dolari: pornografia pe Tumblr încurcă?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tumblr, o reţea care primeşte pornografia cu căldură. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul
Tumblr, o reţea care primeşte pornografia cu căldură. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul

Yahoo!, conform ultimelor zvonuri, este gata să le facă celor de la Tumblr o ofertă de un miliard de dolari pentru a cumpăra reţeaua socială. Totuşi, Tumblr vine cu un bagaj consistent şi de luat în calcul care constă în pornografie. Pornografie în imagini, în .gif-uri, în cuvinte, iar tot acest conţinut trebuie monetizat sau trebuie menţinut cu un anume scop.

Tumblr şi principalele sale caracteristici: un portal pentru bloggeri, unde pozele sunt cele mai importante şi cei mai activi utilizatori sunt tinerii. Totuşi, Tumblr se caracterizează şi prin faptul că e o platformă îngăduitoare cu pornografia. Atât de îngăduitoare, încât o lasă peste tot, dar să fie marcată drept NFSW (trad.: not suitable for work). Ce face, însă, Yahoo!, dacă decide într-adevăr să cumpere platforma?

AllThingsD prezintă un punct de vedere interesant: Yahoo! nu trebuie să facă nimic, dacă va cumpăra Tumblr, ci doar să menţină totul aşa cum este. Pornografia nu este o piatră de moară pentru Tumblr, nu încurcă în afişarea reclamelor, pentru că pe paginile cu pornografie nu este afişată publicitate pentru a nu strica relaţia cu clienţii.

Yahoo vrea să cumpere Tumblr pentru 1,1 miliarde de dolari

Ca pe fiecare site de pe Internet, publicitarii au zone pe care nu le preferă. Aşa e şi pe Tumblr, numai că sunt suficiente altele numai bune de exploatat. Nucleul Tumblr este constituit, însă, din oameni care au cont, vin zilnic şi urmăresc alţi oameni pe care îi văd pe dashboard şi la care s-au abonat. Pornografia şi reclamele (care aduc banii în această industrie) nu ajung în acelaşi loc prea des pe Tumblr.

Ce câştigă Yahoo!, însă, este baza de utilizatori. Sunt tineri, sunt activi, ceea ce Facebook ar vrea, deşi nu duce lipsă de milioane de utilizatori. Şi nici Yahoo! nu este o companie străină de pornografie, specifică în politica sa că utilizatorii ar putea da peste informaţii cu caracter pornografie pe paginile sale, notează BusinessWeek.

Pentru Yahoo! altceva este de prevăzut: s-a împlinit un an de când Facebook a cumpărat Instagram (tranzacţia s-a definitivat în toamnă), iar în tot acest an nu s-a dovedit cea mai inspirată decizie. Da, Facebook şi-a adjudecat cea mai interesantă reţea socială, dar fără o monetizare pe deplin. Yahoo! are pe mână Flickr, o platformă destul de veche şi cunoscută, astfel că s-ar putea să aibă o mai bună experienţă în administrarea unei reţele sociale bazată pe distribuirea de poze.

Haideţi să discutăm! Ne puteţi vizita şi pe pagina de Facebook Tech Adevărul. 

Află mai multe despre Tumblr şi ceea ce generează în online:

Kim Jong-Un e ironizat pe Tumblr prin pagina „Kim Jong-Un se uită la chestii“

Internetul adolescenţilor: Tumblr câştigă premiul de popularitate, nu Facebook

Tumblr - colţul de artă şi exprimare vizuală a Internetului

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite