Românii şi YouTube: îl folosim pentru muzică şi în timpul pauzei de masă
0
YouTube este cea mai populară platformă online dedicată conţinutului video, iar impactul este major şi în România. În fiecare lună, aproximativ 6,5 milioane de români vizitează acest domeniu, iar majoritatea o fac ca să se uite la muzică (60% din vizitatori).
Din 2013, Google a lansat şi versiunea locală a YouTube, o oportunitate pentru artiştii autohtoni şi producătorii de conţinut să monetizeze conţinutul pe care îl produc. Avantajul utilizatorilor este că primesc recomandări de conţinut local.
Cei mai mulţi români, în proporţie de 94%, vizioneaza videoclipuri acasă, dar 17% din aceştia au vizionat ultima dată un video pe YouTube în timpul pauzei de masă dintr-o săptămână lucrătoare. Acesta este unul dintre cele mai mari procente din regiunea Europei de Sud-Est.
După muzică, românii se uită în proporţie de 25% la conţinut dedicat lecţiilor despre gătit, 24% preferă videoclipurile despre sport, iar 23% din români se uită la videoclipuri despre politică şi în care sunt prezentate ştirile actualităţii. Topul este completat de cei 21% care vizionează conţinut dedicat tehnologiei şi review-urilor despre gadgeturi.
Spre deosebire de televiziunea clasică, pe YouTube oamenii sunt mai atenţi la videoclip. Astfel, 56% din români preferă să nu mai facă nimic altceva în timp ce vizionează un clip. De asemenea, România este ţara cu cea mai mare creştere a timpului de vizionare din Europa Centrală şi de Est.
"Cifrele YouTube ne arată o platformă pe care românii o folosesc ca să se informeze şi să aibă acces la impresiile altora despre evenimente, actualitate şi produsele în care investesc bani. De asemenea, este folosită şi pentru divertisment, după cum vedem din lista canalelor populare. Este pe drept televiziune online, dar cu mult mai multe posibilităţi, având ocazia să alegi ce vezi, când vezi, cum vezi. Asta ar trebui să reţină şi cei care creează conţinut, şi cei care îşi promovează produsele prin această platformă", a declarat Marius Lăzărescu, director şi fondator Today's.
Care sunt cele mai populare canale?
Cât despre cei care îşi fac publicitate pe YouTube, cele mai populare domenii sunt cel bancar, de sănătate (spitale private), electro-IT şi bunuri de larg consum (băuturi, mâncare etc.). Nu sunt omise nici segmentele fashion sau auto. La capătul celălalt este publicul, compus majoritar din bărbaţi (52%), iar 50% din oameni au peste 34 de ani şi 9% au peste 45 de ani.
Cel mai popular canal de YouTube din România este cel al casei de discuri Cat Music, cu peste 1,4 milioane de abonaţi. Mikey Hash, unul dintre cei mai cunoscuţi vloggeri din România, are un canal cu peste 700.000 de abonaţi, iar CreativeMonkeyzArmy completează topul cu aproximativ 540.000 de fani. Canalele Bianca Adam şi Zmenta Mihai au circa 480.000 de abonaţi.