Conferinţa Big Data: când ai nevoie de cunoştinţe de prelucrare a datelor şi la ce îţi foloseşte dacă ai o companie?

Conferinţa Big Data: când ai nevoie de cunoştinţe de prelucrare a datelor şi la ce îţi foloseşte dacă ai o companie?

Big Data Conference vorbeşte despre provocările analizei datelor

La conferinţa Big Data de la Bucureşti, vicepreşedintele GoodData, Zdenek Svoboda va vorbi despre modul prin care companiile pot beneficia de analiza de Big Data.

Ştiri pe aceeaşi temă

Avalanşa de date. 90% din datele care există astăzi în lume au fost generate în ultimii doi ani. Volumul de date creat pe zi a ajuns la 2,5 exabytes şi acest număr se dublează la fiecare 40 de luni –  adică în fiecare secundă există mai multe date decât erau stocate acum 20 de ani în tot internetul. 

În plus, în unele domenii, cum ar fi cele ştiinţifice se lucrează cu cantităţi enorme de date; pentru Cern s-a folosit spaţiu cât pentru a scrie 100.000 de DVD-uri în fiecare an, 1 terabyte în cazul unor proiecte cum ar fi Sloan Digital Sky Survey şi chiar 200 de terabytes pentru proiectul celor o mie de genoame.

Zdenek Svoboda va vorbi despre exemple concrete în care tehnologia Big Data e folosită şi va trece în revistă opţiunile tehnice care sunt folosite pentru a gestiona varii aspecte ale prelucrării de Big Data şi vor descrie cum pot aceste avantaje să folosească unei companii.

Un articol interesant despre Big Data puteţi găsi pe platforma "Das Cloud"

Despre Good Data puteţi citi pe site-ul lor oficial.

Aşadar, nu trebuie să fii Facebook ca să ai nevoie de cunoştinţe de Big Data. Urmăreşte pe adevarul.ro live textul de la conferinţa Big Data. 

Foto: Vladimir Oane/Twitter

  • 11:17
    Pentru a înțelege ce înseamnă Big Data mai bine: în 2011 oamenii au creat 1,8 zettabytes de date. Acesta este echivalentul a 200 de miliarde de filme HD de 120 de minute. Ne-ar trebui 47 de ani ca să ne uităm la toate aceste filme. Cantitatea de date se dublează bianual. 
  • 11:10
    Sunt trei motive pentru care ar trebui să folosiți Big Data în Cloud: Vrei tot volumul de date pe un dispozitiv fizic? (20% din mesajele de pe Twitter conțin un link interesant. Așadar, deci de ce ar trebui să am toate datele în infrastructura mea pentru a le analiza?). Al doilea motiv este cantitatea uriașă de date externe: nu are sens să muți și să manageriezi toate datele acestea în spatele firewall-ului tău? Al treilea motiv este: concentrează-te pe valoarea datelor, nu pe managementul lor. 
  • 11:07
    Shalom spune că dezvoltarea infrastructurii pe Cloud scade investiția și răspunde la întrebarea "cum ne vom descurca în momentul deținerii unei mari cantități de date"? 
  • 10:56
    Doi ani de tweet-uri totalizează 0,5 petabytes. 
  • 10:52
    Următorul speaker al conferinței este Nati Shalom, CTO-ul companiei GigaSpaces. El vorbește despre provocările volumelor mari de date și stocarea pe Cloud. 
  • 10:40
    La ce-ți folosește Big Data? Poți măsura gradul de satisfacție al clienților tăi. Zdenek Svoboda vorbește despre Net Promoter Score, care se bazează pe o singură întrebare: "Mi-ai recomanda produsul?". Totul se bazează pe note de la 1-10, iar așa identifici o bază de clienți mulțumită de produsele tale, dar și cei care ți le urăsc.  Cele mai bune companii în acest top sunt Apple și Google, care ajung la scoruri de 79 sau 73. De exemplu, Verizon, operatorul din SUA, are doar 10 în acest top. 
  • 10:32
    Pentru a captura date trebuie să creezi o pagină socială, o aplicație, un eveniment. Vei avea profiluri sociale, adică date demografice, inclusiv rețeaua de prieteni. Vei înțelege prin Like sau Unlike ce părere au despre produsul tău. În plus, implicarea în social media lasă clientul să-și distribuie experiența. 
  • 10:26
    "Big Data poate fi folosită de retaileri pentru a-și cunoaște clienții. Pentru a avea succes, de exemplu prin campanii prin e-mail. Ca să faci acest lucru trebuie să obții un e-mail de la client, un context. Rata de conversie este de obicei mică, dar ea poate fi crescută prin analiză". "Dacă trimiți 1.000 de mail-uri, poate vei primi un răspuns. Costul trimiterii de mesaje este mic, dar costul de a trimite mesaje enervante este uriaș". 
  • 10:22
    "De asemenea, Big Data nu este doar pentru companiile mari. 80% din clienții noștri au mai puțin de un miliard de dolari venituri pe an. Scopul lor este să găsească piețe noi, produse noi și clienți noi. Ei cresc în fiecare an cu 100% și trebuie să-și susțină această creștere"
  • 10:20
    "Big Data nu este un concept nou. A fost analizată de acum 200 de ani și acum este folosită în știință, prognoze meteorologice, căutări pe internet, banking și altele. Efectiv, vorbind despre analiza unor volume de date cu ajutorul tehnologiei". 
  • 10:19
    Zdenek Svoboda își spune povestea afacerilor sale, care au fost cumpărate de-a lungul timpului de Sun Microsystems sau HP. Good Data monetizează datele printr- platformă Cloud, livrând analize automate pentru 8.000 de clienți. 
  • 10:16
    Zdenek Svoboda de la Good Data (San Francisco) va vorbi despre folosirea Big Data pentru a monetiza. 
  • 10:13
    Big Data nu este neapărat generată de către oameni, ci de senzori, camere video și alte dispozitive de acest fel, după cum spune Andrei Savu de la Axemblr. 
    Nu numai internetul generează datele din ziua de astăzi. 
  • 10:11
    Ce este Big Data? Acest concept este descris din punct de vedere al volumului, al vitezei (cât de rapid se adună datele), varietate și varietate sau variabilitate. 
citeste totul despre: