How To Web 2013: Cum poţi atrage 100 milioane de utilizatori pe jocul tău şi care sunt filtrele care "controlează" Europa
0Thomas Hartwig, CTO şi cofondator al studioului de jocuri casual King, a împărtăşit, în cadrul How To Web 2013, care sunt criteriile pe care trebuie să le respecte un joc pentru a reuşi să strângă 100 milioane de utilizatori.
Thomas Hartwig, CTO şi cofondator al studioului de jocuri casual King, a împărtăşit, în cadrul How To Web 2013, care sunt criteriile pe care trebuie să le respecte un joc pentru a reuşi să strângă 100 milioane de utilizatori.
Thomas este, probabil, în acleaşi timp, unul dintre cei mai iubiţi şi urâţi oameni de pe planetă. Cofondatorul King este "vinovat" pentru crearea jocului Candy Crush Saga. Popularul titlu are acum peste 250 de milioane de jucători în toată lumea.
Hartwig a vorbit despre "nivelele" pe care trebuie să le depăşească un joc pentru a deveni un titlu de succes. Astfel, suedezul a identificat opt paşi:
Candy. Grafica unui joc casual contează foarte mult, explică Hartwig. El spune că bomboanele din joc au fost desenate în aşa fel încât jucătorul să vrea să le mănânce. Atenţia la detalii este foarte importantă.
Freemium. "Modelul freemium este unul foarte bun, vrem ca toată lumea să aibă libertatea de a-l juca. Am făcut jocul în aşa fel încât să-l poţi termina fără să dai vreun ban", spune el. Peste 70% din jucătorii care au terminat jocul nu au dat niciun ban. Utilizatorii sunt convinşi să dea bani într-un joc atunci când sunt convinşi că o achiziţie îi va ajuta să treacă mai departe.
Accessible. "Jocul trebuie gândit în aşa fel încât să devină un obicei, sa fie uşor de accesat, oricând şi oriunde", spune cofondatorul King. E important să ai o interfaţă intuitiva şi trebuie să fie făcut şi pentru gameri accidentali, acei oameni care nu caută să se joace neapărat, dar care dau click pe linkuri-urile primite de la prieteni.
Cross-platform. Jocul Candy Crush Saga poate fi accesat de pe smartphone-uri cu Android, de pe iPhone şi chiar de pe web. Hartwig consideră că acest aspect a contribuit foarte mult la succesul jocului.
Depth. Acesta spune că până şi jocurile casual pot avea profunzime. "Candy Crush Saga are peste 400 de nivele şi o mulţime de elemente care oferă profunzime experienţei". Thomas Hartwig susţine că ideea de a-i lăsa pe jucători să facă designul unor nivele (crowdsourcing) a fost o decizie foarte bună.
Social. Elementul social este foarte important pentru un joc de succes. Suedezul a făcut o analogie cu serialele de televiziune. "Este mult mai uşor să te apuci de un serial dacă auzi de el de la cât mai mulţi prieteni". Acesta este cazul şi cu Candy Crush Saga.
Universal. Pentru a atinge o bază cât mai mare de utilizatori, jocul trebuie să aibă o aură universală. În cazul Candy Crush există numeroase versiuni localizate.
Evergreen. "Jocul trebuie gândit în aşa fel încât sa fie peren", spune Hartwig, care a dat exemple de la table şi şah, până la Tetris, Bejeweled şi Solitaire. Pentru ca un joc să devină peren este nevoie de un mix de aptitudini şi noroc, simplicitate şi complexitate (profunzime).
"Europa este vraişte"
Aşa şi-a început discursul Mike Butcher, Editor TechCrunch. Acesta a vorbit despre mediul startupurilor din Europa. El a spus că toţi antreprenorii trebuie să ţină cont de o serie de filtre atunci când se gândesc să înceapă o afacere.
Aceste filtre sunt oamenii, startupurile, investitorii, ecosistemele, grupările de startupuri şi media.
La început, Europa era un mediu ostil pentru afacerile aflate la început de drum, însă lucrurile au început să se schimbe în bine, odată cu apariţia Web 2.0. Acum există numeroase acceleratoare şi numeroşi investitori.
Pentru ca startupurile să aibă o şansă mai mare de succes, acestea trebuie să se adune în grupuri. Astfel, devin mai vizibile pentru investitori. Prima astfel de grupare a apărut în Londra şi se cheamă Silicon Roundabout. Apoi au apărut şi în Berlin (Silicon Alee), Paris (Silicon Sentier) etc. În Bucureşti s-a deschis, de curând, TechHub Bucharest, un spaţiu de întâlnire pentru antreprenorii din toată România.
Butcher a mai spus că este foarte important ca startupurile trebuie să înveţe să comunice cu media de specialitate.
Pe 20 şi 21 noiembrie Crystal Palace Ballrooms găzduieşte a patra ediţie a How to Web, cel mai important eveniment dedicat inovaţiei, antreprenoriatului şi tehnologiei din Europa de Sud-Est.
Vorbitori internaţionali de calibru vin în premieră în România pentru a împărtăşi bune practici unei audienţe formate din peste 800 de persoane. În paralel competiţia şi programul de orientare Startup Spotlight aduce faţă în faţă cele mai bune 32 de echipe din regiune cu mentori de excepţie şi reprezentanţi ai celor mai apreciate acceleratoare din lume.