eMag a picat de Black Friday: campania a fost închisă în prima oră de la debut
0eMag şi-a anunţat campania de Black Friday pentru 18 noiembrie, a promis reduceri, apoi a deschis serverele. Din nefericire, n-au rezistat presiunii.
Reprezentanţi eMag susţin că debutul campaniei de Black Friday a adus 450.000 de oameni simultan pe platforma magazinului, 68% din aceştia fiind de pe dispozitive mobile. Este a şasea ediţie a acestui eveniment, după ce în 2011 acest magazin l-a introdus pe piaţa locală.
Conform informaţiilor pe care eMag le publică pe site-ul său cu date despre această ediţie de Black Friday, până la ora 8.20, moment în care site-ul şi-a mai revenit, au fost înregistrate comenzi de peste 67 de milioane de lei, 23% fiind plătite cu cardul şi au fost vândute aproape 100.000 de produse. În stoc, mai erau 900.000 disponibile. De asemenea, au fost vândute trei diamante, pachetele de energie electrică au fost epuizate şi clienţii au comandat peste 1,3 kilograme de aur. Biletele la festivalurile de muzică: 113. eMag a înregistrat peste 1,2 milioane de vizite cu aproape 32 de milioane de pagini vizualizate.
eMag a închis campania de Black Friday după probleme cu serverele şi cu sistemul de plasare comenzi. În mai puţin de o oră, site-ul a picat şi a fost reactivat layout-ul care anunţa debutul campaniei. În primul an, la debutul Black Friday în România, eMag a avut probeleme serioase cu timpii de încărcare, dar de atunci a investit tot mai mult în infrastructură. Se pare însă că în 2016 a avut mai mult trafic decât se aştepta. Mai jos este mesajul de eroare, după ce campania a fost închisă (temporar).
Cu câteva zile înainte de debutul campaniei de Black Friday, eMag a anunţat că a investit în infrastructură aproximativ două milioane de euro pentru servere şi găzduire. Mai mult, a promis transparenţă, astfel încât va avea un panou cu informaţii în timp real privind traficul, de unde au şi fost extrase informaţiile de mai sus.
În momentul în care eMag a închis campania de Black Friday, pentru care a avut un layout special, sistemul de notificări cu privire la produse era încă activ, fără să poţi face ceva (după cum se vede în poza de mai sus). Problemele din acest an sunt cu atât mai mari pentru eMag cu cât în 2015 n-a avut probleme de stabilitate. Sistemul acum a fost ca în anul precedent: întâi au fost informaţi utilizatorii de aplicaţie, apoi a fost activată campania pe web. Debutul oficial al campaniei de reduceri a fost în jurul orei 7.00 şi va fi finalizat tot astăzi, pe seară.