Ştiai că seminţele de in conţin aproape de două ori mai mulţi acizi graşi esenţiali Omega 3 decât peştele? În plus, acestea sunt o sursă excelentă de fibre, de vitamine (în special cele din complexul B) şi de minerale.

De asemenea, uleiul din seminţe de in conţine din abundenţă acid linoleic şi lignină, substanţe care ajută mai ales la prevenirea cancerului de prostată şi de colon.

Pentru a profita de beneficiile seminţelor de in, le poţi consuma ca atare, în salate şi în mâncare, combinate cu cereale şi cu iaurt ori le poţi administra sub formă de capsule.

Protejează sistemul cardiovascular

Prin conţinutul lor de acizi graşi esenţiali, seminţele de in contribuie la scăderea tensiunii arteriale, la reducerea nivelului de colesterol şi de trigliceride. În plus, acest remediu previne formarea cheagurilor de sânge în artere, ceea ce ajută la reducerea riscului de infarct, de atac vascular cerebral şi de boală vasculară periferică.

De asemenea, seminţele de in stimulează arderea grăsimilor şi transformarea lor în energie, fiind de un real ajutor pentru combaterea obezităţii. Poţi lua una-două capsule cu ulei de seminţe de in pe zi. Pe durata curei, este bine să bei câte doi litri de lichide pe zi.

Pot înlocui ouăle

Numeroase cercetări au arătat că, datorită conţinutului de lignină, un tip de fitoestrogeni, uleiul din seminţe de in ajută la prevenirea cancerului de sân. De asemenea, acest remediu contribuie şi la reducerea riscului de apariţie a cancerului de prostată şi de colon, având un rol important în distrugerea celulelor canceroase.

Ia zilnic câte două capsule cu ulei din seminţe de in şi, ori de câte ori ai ocazia, adaugă acest remediu în salate sau înlocuieşte celelalte cereale cu seminţe de in. Ouăle folosite la aluaturi sau la clătite pot fi şi ele înlocuite cu un amestec din seminţe de in. Ţine cont că o lingură de seminţe măcinate, amestecate cu trei linguri de apă, înlocuiesc un ou.

Stimulează digestia

Seminţele de in s-au dovedit eficiente în tratarea constipaţiei. Acestea au un efect astringent şi laxativ blând, datorită conţinutului ridicat de fibre (100 g de seminţe de in conţin aproximativ 40 g de fibre alimentare). De patru ori pe săptămână, poţi lua seara câte două linguriţe de seminţe de in, fie întregi, fie măcinate, cu multă apă.

De asemenea, uleiul din seminţe de in are efect calmant şi antiinflamator, fiind indicat în inflamaţiile tractului digestiv şi pentru prevenirea hemoroizilor, diverticulitei (afecţiune a tubului digestiv, caracterizată prin apariţia unor mici dilataţii, mai ales la nivelul colonului),  bolii Crohn şi litiazei biliare.

Combat acneea

Cataplasmele cu făină din seminţe de in sunt excelente pentru a combate acneea. Remediul ajută la echilibrarea nivelului de androgeni, hormoni ce favorizează secreţia de sebum. Aplică astfel de comprese cu seminţe de in săptămânal pe zonele afectate şi pielea ta va deveni mai fină şi mai curată.

Specialistul nostru
Dr. Ruxandra Constantina

medic de familie
competenţă în apifitoterapie


Seminţele de in sunt benefice pentru detoxifierea intestinală, în caz de constipaţie, în diferite boli inflamatorii intestinale, în sindromul de colon iritabil, pentru scăderea colesterolului sau în caz de infecţii urinare şi de litiază renală.

Datorită conţinutului de acizi graşi Omega 3 şi 6, seminţele de in menţin sănătatea inimii, au efect antioxidant şi antitumoral, contribuind la prevenirea cancerului de sân, de colon şi de prostată. Acestea se pot folosi ca atare, întregi sau măcinate, ca ingredient în pâine, prăjituri şi în salate, ori sub formă de ulei.

S-a constatat că toate preparatele pe bază de seminţe de in, care se administrează intern, pot reduce absorbţia substanţelor din medicamente, de aceea se recomandă precauţie. Nu se administrează seminţe întregi în caz de obstrucţii sau de hemoragii ale tubului digestiv şi nu este indicat să se recurgă la tratamente interne pe bază de in în sarcină, alăptare şi în cancer de prostată.

Atenţie!

Respectă dozele recomandate de seminţe de in, deoarece pot deveni toxice şi, în plus, au multe de calorii.