Sfaturi pentru un somn liniştit

Sfaturi pentru un somn liniştit

Privarea de somn şi incapacitatea de a adormi îţi afectează memoria şi capacitatea de a efectua sarcini care implică atenţie şi concentrare. Foto: Shutterstock

Hai să recunoaştem, sunt nopţi întregi în care te-ai perpelit de pe-o parte pe alta, încercând să pui geană pe geană, cum se spune. Fără rezultat, nu-i aşa? Dacă stresul şi problemele cotidiene nu te lasă să dormi, ar trebui să schimbi ceva! Nopţile nedormite te pot îmbolnăvi!

Ştiri pe aceeaşi temă

În esenţă, privarea de somn, incapacitatea de a adormi şi nopţile repetate fără somn afectează capacitatea de a efectua sarcini care implică memoria, studiul şi raţionamentul logic. Aceste lucruri pot duce la erori sau la un potenţial scăzut, atât la şcoală, cât şi la locul de muncă.  

De asemenea, cum spuneam mai sus, te poţi îmbolnăvi; nesomnul creşte riscul de diabet zaharat, hipertensiune arterială, greutate şi chiar obezitate, boli de inimă şi depresie. Şi acestea sunt numai câteva dintre posibilele afecţiuni cauzate de lipsa unui somn odihnitor.

Pentru a te bucura din nou de somn, iată o listă de sugestii suficient de pertinente:

Nu te uita la TV înainte de culcare!

În cărţile de Feng Shui se spune clar şi răspicat că în camera în care dormi nu ar trebui să existe televizor! Dormitorul este destinat somnului şi... romantismului.

Cercetările arată căcele mai multe tulburări de somn au apărut la persoanele ce obişnuiesc să se uite la televizor, fix înainte de a se culca.

Încearcă o altă pernă sau o saltea diferită

Se întâmplă destul de des ca oamenii să doarmă ani buni pe aceleaşi saltele şi perne. Gândeşte-te! Îţi oferă salteaua ta tot confortul de care ai nevoie? Te trezeşti de obicei cu dureri de spate? Este destul loc în pat pentru tine şi partenerul tău? Vezi dacă nu cumva salteaua este cea care îţi sabotează somnul. Sau poate perna...

Citeşte continuarea pe Clickpentrufemei.ro!

citeste totul despre: