Funeriu vrea să evalueze copiii din România după modelul ,,Emma”

Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, a declarat astăzi, în cadrul unei întâlniri cu ziariştii, că isi doreste ca elevii din România sa fie evaluaţi după modelul de la şcoala fiicei sale Emma, care învaţă în Germania.


Ministrul Educaţiei a prezentat un Certificat Şcolar Intermediar al Emmei Funeriu, structurat pe mai mutle module: comportamentul social, atitudinea faţă de învăţătură şi de muncă şi comportamentul de la diverse discipline. Certificatul conţine o scurtă caracterizare a cunoştinţelor elevei pe fiecare disciplină urmată la şcoală.

Iată cum vrea  Daniel Funeriu să fie evaluaţi şcolarii din România după modelul ,,Emma”:

Emma este sociabilă

Din  document aflăm că, din punct de vedere social, Emma este o elevă plăcută, care s-a adaptat repede la şcoală şi care este deschisă faţă de colegii ei, manifestă camaraderie şi are o relaţie lipsită de conflicte.

La clasă, eleva urmăreşte derularea orei de curs, este dornică să înveţe, interesată şi atentă. Emma îşi face toate  temele „foarte atent, cu spirit de datorie şi cu o utilizare optimă a timpului acordat spre rezolvare”.

La disciplinele de la clasă, Emma stă  bine la etică, matematică, geografia şi istoria locului, lucrul manual, dar şi la educaţie estetică, muzicală şi fizică.


La germană are nevoie de ajutor


Potrivit evaluarii, la germană, Emma este deschisă spre discuţii şi are contribuţii corecte din punct de vedere al conţinuturilor. Dar, eleva are un vocabular redus şi din aceasta cauză nu se poate „exprima foarte diferenţiat la povestire”. Emma are nevoie de ajutor la formularea corectă a propoziţiilor. În schimb, Emma notează aproape „fără greşeală cuvintele exersate conform cu suntele”  şi „poate utiliza succesiunea literelor fără ezitare”.

Portofoliul din noua lege

Prin noua lege a Educaţiei, aflată în prezent în Parlament, elevii vor fi însoţiţi pe parcursul întregului timp parcurs în şcoală de un portofoliu educaţional, în care pe lângă situaţia şcolară vor fi înscrise şi diferite alte activităţi şi modul în care ei se comportă la şcoală.
Portofoliul va fi luat în considerare în proporţie de 70% la admiterea în liceu şi va fi cartea de identitate educaţională a elevului. Dosarul elevului va cuprinde  evalurările importante ale elevilor, notele de la finalul anului, dar şi performanţele performanţe ale elevilor şi modul în care s-au comportat de-a lungul timpului.

Iată documentele privind evaluarea Emmei