Crimele din Caracal. Stelian Ion, după ce a ascultat convorbirea de la 112: „E devastatoare“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deputatul USR Ion Stelian susţine că discuţia Alexandrei, victima dn Caracal, cu operatorii de la 112 este „devastatoare“. Stelian Ion a participat azi la şedinţa Comisiei de Apărare din Camera Deputaţilor, unde a fost audiat prim-adjunctul directorului STS, care a pus la dispoziţia parlamentarilor înregistrarea discuţiei dintre Alexandra şi instituţiile statului.

„Convorbirea de la 112 e devastatoare“, a susţinut deputatul USR Stelian Ion, după ce a ascultat discuţia.

Audierile reprezentanţilor STS în Parlament au adus noi informaţii la suprafaţă despre modul cum au acţionat autorităţile române în cazul răpirii unei fete din Caracal. Potrivit relatărilor de la şedinţa Comisiei de apărare, începerea localizării apelurilor telefonice ale victimei au început la aproape o oră după efectuarea lor.

„Accesarea informaţiilor de localizare au fost disponibile în sistem de la primul apel la ora 11 şi 5 minute şi 7 secunde, iar deschiderea aplicaţiei de localizare la Poliţie s-a început la ora 12.18 minute. Vreau să menţionez că au fost  solicitări de la operatorul de poliţie de a asigura sprijin pentru utilizarea aplicaţiei de vizualizare a proiecţiei informaţiilor, ceea ce s-a realizat. Vreau să informez că operatoarele noastre, în urma acestor solicitări venite de la operatorul 112, au iniţiat 9 apeluri pe telefonul victimei pentru a afla informaţii de localizare mai clare. Din păcate telefonul era închis“, a explicat Ionel-Sorin Bogdan, prim-adjunctului directorului STS.

De asemenea, reprezentantul STS a subliniat că era simplă începerea localizării.„Există în aplicaţia 112 un buton pe care trebuie să apeşi şi ţi se deschide localizarea“.

Un deputat al Opoziţiei, Răzvan Prişcă, a luat cuvânul pentru a explica mai simplu cele spuse de reprezentantul STS. „Doar o observaţie ca să fie mai clar, pentru că m-am uitat şi eu pe planşa aceea (n.r. - o planşă adusă de Bălan cu cronologia apelurilor venite la 112 ţi corespondenţa cu MAI). Deci, practic, Poliţia poate obţine aceste informaţii ca operatorul 112. În acest caz, poliţistul din Caracal a aşteptat o oră şi patru minute până să se deschidă aplicaţia de localizare. După ce a deschis-o pentru prima dată în ziua respectivă şi-a dat seama că habar nu are să lucreze cu ea, a sunat înapoi la 112, cei de la 112 au stat 10 minute pe telefon cu poliţistul să se uite pe calculator. După ce a terminat convorbirea, poliţistul a sunat de încă două ori să întrebe cum se apasă pe buton. E drept, domnul general?“, a declarat Prişcă.

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite