15% dintre bucureşteni au renunţat la transportul în comun. Motivele RATB: criza financiară, Metrorex şi scăderea numărului de locuitori

15% dintre bucureşteni au renunţat la transportul în comun. Motivele RATB: criza financiară, Metrorex şi scăderea numărului de locuitori

15% dintre bucureşteni au renunţat la transportul în comun de suprafaţă din 2002 până în prezent FOTO Adevărul

Un studiul al Institutului Naţional de Statistică publicat recent arată că 15% dintre bucureşteni au renunţat, în perioada 2002-2012, la transportul în comun de suprafaţă. adevarul.ro a vorbit cu reprezentanţii Regiei Autonome de Transport în comun pentru a vedea care sunt motivele.

Ştiri pe aceeaşi temă

Studiul, citat de economica.net, arată că anul trecut (tot anul) bucureştenii au plătit 338 de milioane de bilete şi abonamente, cu 16% mai puţine decât în 2002, iar pentru a merge cu autobuzul sau microbuzul s-au plătit 343,7 de milioane de bilete, cu 15% mai puţine faţă de ce era cu 10 ani în urmă. În ceea ce priveşte numărul bieletlor şi abonamentelor, 75 de milioane de bilete şi abonamente au fost vândute în 2012, faţă de 89,5 milioane în 2002 (-16%).

Şi cum numărul de călători a scăzut, RATB nu a întârziat să se adapteze noilor tendinţe. Potrivit INS, numărul de tramvaie s-a redus de la 600 la 521, cel al autobuzelor şi microbuzelor de la peste 1.300 la aproximatiov 1.100, iar cel al troleibuzelor de la 299 la 297.

RATB: ne-am adaptat realităţilor actuale

Pentru a vedea care sunt motivele pentru care unul din 15 bucureşteni a renunţat la mersul cu transportul în comun, am discutat cu reprezentanţii Regiei.

"În acestă perioadă, la nivelul întregii Capitale s-au derulat numeroase lucrări edilitare: de modernizare a căilor de rulare, desfăşurate atât de Regie cât şi prin proiectele unice susţinute de PMB (Nota red. - Primăria Municipiului Bucureşti), lucrări de reparaţii a infrastructurii stradale şi a reţelelor de utilităţi. Activitatea RATB a fost influenţată de toate aceste proiecte, la nivel operaţional Regia fiind nevoită să procedeze la numeroase schimbări (suspendare sau deviere a multor trasee), pentru adaptarea la modificările de infrastructură din Bucureşti, precum şi la extinderea reţelei de metrou", se arată într-un răspuns oficial al RATB la o solicitare a adevarul.ro. 

Printre motivele date de reprezentanţii RATB, scăderea cu circa 13% a locuitorilor oraşului, dar şi conjunctura economică dificilă din ultimii ani sunt alte două motive pentru care bucureştenii nu mai merg cu transportul în comun.

Mai mult decât atât, RATB este de părere că scăderea numărului de locuri de muncă, diminuarea bugetelor personale i-a determinat pe bucureşteni să renunţe chiar şi la utilizarea propriului autoturism, aspect evidenţiat şi prin reducerea traficului rutier general la nivelul Capitalei, implicit a numărului de ambuteiaje şi a consumului de combustibil.

"Regia ar trebui să beneficieze de condiţii adecvate"

"În concluzie, în perioada 2002-20012, Regia Autonomă de Transport Bucureşti şi-a adaptat prestaţia la mediul urban bucureştean, însă este nevoie de o reconfigurare a întregului sistem de transport din Bucureşti pentru ca Regia să beneficieze de condiţii adecvate, incluzând facilităţi menite să dinamizeze circulaţia mijloacelor de transport public: benzi dedicate, prioritate în intersecţii etc. astfel încât transportul public să devină o alternativă atractivă la transportul individual", se mai arată în răspunsul instituţiei.

Pe aceeaşi temă:

Angajaţii de la metrou susţin că pierd 15 colegi pe an din cauza aerului toxic din subteran. Metrorex: nu sunt bani de modernizare

Când vom merge cu metroul în Drumul Taberei şi când încep lucrările la magistrala către Aeroportul Otopeni

Şantierul amânărilor: Metrorex îngroapă lunar 3,5 milioane de euro în metroul din Drumul Taberei

Mobilitatea urbană, explicată de biciclişti. De ce pasajele rutiere nu fac decât să sporească traficul aglomerat?

Taxiuri electrice de 1,5 milioane de euro, soluţia lui Oprescu pentru poluare

citeste totul despre: