Gara de Nord, zbuciumata istorie a construcţiei pe care Ceauşescu dorea s-o mute la marginea Bucureştiului. Care a fost primul ei nume

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În Bucureşti există unele dintre cele mai frumoase gări ale României. „Adevărul“ vă prezintă astăzi povestea Gării de Nord, cea mai cunoscută din Capitală.

Nu de puţine ori s-a zis că în Gara de Nord din Capitală s-au scris capitole întregi din poveşti de dragoste. O mulţime de oameni s-au despărţit în celebra gară şi foarte mulţi s-au revăzut după ani buni pe aglomeratele peroane ale Gării de Nord.

Gara de Nord are un aer special şi pe peroane pluteşte o atmosferă liniştită, deşi deseori sunt pline ochi de călători. Povestea superbei gări a început toamna anului 1868, atunci când, în prezenţa Regelui Carol I, a fost aşeazată prima piatră de temelie a proiectului ce astăzi se numeşte Gara de Nord. 

Câţiva ani mai târziu, în 1872, conducătorii inaugurau gara, fiind deschisă circulaţia feroviară pe linia Roman-Galaţi-Bucureşti-Piteşti.

Gara Târgovişte

În perioada de început, actuala Gară de Nord se numea Gara Târgovişte, pentru că actuala arteră de circulaţie botezată Calea Griviţei purta numele de Calea Târgoviştei. Ani mai târziu, în anul 1888, staţia din Bucureşti a fost rebotezată, fiind numită Gara de Nord. Iniţial, spun istoricii, în planurile arhitecţilor care au gândit gara nu era luat în calcul şi faptul că aceasta ar putea ajunge cea mai importantă din Bucureşti.

image

Gara de Nord din Capitală a fost inaugurată în 1872 FOTO www.muzeuldefotografie.ro

Mulţi sunt de părere că celebra Gardă de Nord este una specială, că are un aer care aminteşte de trecut. Chiar şi aşa, nu sunt mulţi cei care ştiu că actuala gară a trecut de două obstacole importante. În 1944, Bucureştiul a fost bombordat şi construcţia a reuşit să scape cu bine de aceste atacuri. 

image

O altă cumpănă pe care a depăşit-o a fost când dictatorul Nicolae Ceauşescu plănuise să o demoleze şi să o mute la marginea Bucureştiului. Planurile dictatorului au fost stinse în timpul Revoluţiei şi a gara a reuşit să rămână în picioare până în zilele noastre.

București

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite