Şi-a transformat hobby-ul într-o afacere: a deschis un magazin cu produse handmade

Şi-a transformat hobby-ul într-o afacere: a deschis un magazin cu produse handmade

Cu o foarfecă, lipici, petice de materiale şi extrem de multă imaginaţie, din mâinile Andrei Blaj, o tânără de doar 23 de ani, ies obiecte artizanale care mai de care mai frumoase şi mai speciale, meşteşugite cu dragoste şi migală.

Preocupată de tot ceea ce este frumos, extrem de creativă şi foarte talentată, Andra Blaj, o tânără de 23 de ani din Zalău, a mizat totul pe pasiunea ei. Primul gând de a-şi transforma pasiunea în afacere a apărut încă în perioada facultăţii, când a început să se gândească la drumul pe care să îl urmeze după absolvire.

A pornit cu 20.000 de euro

"Aveam varianta de a mă angaja sau de a porni ceva pe cont propriu bazându-mă pe ceea ce îmi place şi ştiu să fac. Varianta a doua îmi surâdea mai mult, deşi eram conştientă că nu va fi uşor, că va trebui să îmi dedic foarte mare parte din timp afacerii, că există riscuri, dar şi că va trebui să muncesc mult. Mereu mi-a plăcut să îmi pun la contribuţie creativitatea, să pictez, să cos articole vestimentare, să creez diferite obiecte de decor. Iar bucuria de a crea a fost atât de mare încât am ştiut că asta trebuie să fac de acum înainte, să lupt pentru mine, pentru firma mea", spune tânăra.

FOTO Facebook.com/Aristocrat vintage boutique

Nimic din toate acestea nu a descurajat-o, astfel că, la scurt timp după ce a terminat Universitatea de Artă şi Design Cluj-Napoca, şi-a luat viaţa în propriile mâni şi s-a lansat în afaceri, printr-o investiţie de 20.000 de euro. Ar fi preferat un atelier de design vestimentar, însă pentru că nu stăpâneşte prea bine partea de croit, a optat pentru un magazin de produse artizanale, majoritatea creaţii proprii.

FOTO Facebook.com/Aristocrat vintage boutique

L-a denumit "Aristocrat Vintage Boutique". "Aristocrat pentru că este ceva deosebit şi unic, în acelaşi timp şi vintage, de la stilul în care este amenajat magazinul. Un stil ancorat în trecut, original şi mereu la modă", explică antreprenoarea. Şi pentru că este o perfecţionistă, a participat activ la amenajarea magazinului, a ales şi combinat materiale şi idei, creând un perete din bucăţi de mesteacăn, rafturi cu sfori şi lemn, decorându-l cu obiectele realizate manual.

Cadouri sofisticate create cu migală

În funcţie de sezon şi de sărbătoarea ce urmează să fie celebrată, boutique-ul se transformă, adaptându-şi nu doar look-ul, ci şi oferta de produse. Din mormane de petice de materiale, hârtie colorată, nasturi, paiete, pastă de modelaj, fetru, mărgele, polistiren şi tot felul de alte materiale, Andra Blaj creează lucruri nemaipomenite, ce pot deveni cadouri sofisticate şi inedite, perfecte de păstrat peste ani drept obiecte de suflet ori pot da o notă aparte oricărui colţişor al casei, biroului şi chiar grădinii: rame personalizate, cutii pentru cadouri, decoraţiuni din pastă modelatoare, căsuţe decorative în formă de ciupercă.

FOTO Facebook.com/Aristocrat vintage boutique

În această perioadă, spre exemplu, pregătirile pentru Crăciun sunt în toi. Împreună cu Cristina, angajata ei, meşteşugeşte de zor globuri, coroniţe de agăţat în uşi, accesorii pentru masa de Crăciun. Preţul unui glob este de 6-7 lei. "Am deschis magazinul în decembrie 2016 cu mari emoţii, neştiind cum vor reacţiona clienţii la ideea de decoraţiuni handmade. Surprinzător, însă, ne-am bucurat de succes încă de la început, oamenii au fost foarte impresionaţi de diversitatea şi unicitatea produselor pe care le comercializăm", spune sălăjeanca. Fiecare produs creat manual este unic şi poate fi personalizat în funcţie de dorinţele clientului.

Şi-a deschis magazin online

Cele mai căutate sunt cadourile pentru botez, de la lumânările personalizate şi numele decorative din mohair, la perne decorative cu numele copilului şi torturile din scutece: "Deşi cererea pentru produsele de acest gen este foarte mare, avem grijă ca niciunul să nu semene cu celălalt. Ţinem cont de preferinţele clientului şi le dăm o notă personalizată. Nu este o muncă uşoară, însă o fac cu multă plăcere şi implicare".

Deşi lucruşoarele handmade sunt mai scumpe, în medie cu 50% decât produsele în serie, clienţii par să le prefere. Şi asta mai ales acum, în perioada de dinaintea Crăciunului, când casele tuturor îmbracă straie de sărbătoare: "Crăciunul este cea mai frumoasă perioadă a anului, iar noi ne pregătim intens pentru a putea oferi clienţilor o ofertă bogată, originală şi sofisticate". Aşa s-a născut colecţia de globuri care vor da eleganţă şi un plus de magie bradului de Crăciun: globuri cu bănuţi de plută, boabe de cafea, paiete, mărgele, spumă, coji de fistic sau catifea.

Deşi magazinul funcţionează doar de un an, Andra ia în calcul să îşi extindă afacerea. A făcut-o deja în mediul online, Aristocrat Vintage Boutique având nu doar o pagină pe Facebook, ci şi un site.

Vă mai recomandăm:

A renunţat la management pentru o afacere cu tricouri pictate

După ce a fost director de bancă şi director de marketing, Mihaela Cuceu a prins curaj să-şi urmeze pasiunea abia după ce a devenit mamă pentru a doua oară. Cu ajutorul pensulei şi al vopselelor, ea transformă orice articol vestimentar într-unul special şi cu personalitate.

Cum a lansat un tânăr din Zalău o afacere cu cămăşi la comandă. Povestea „Cocotti”, brandul care se ambiţionează să concureze cu marii jucători de pe piaţă

Zălăuanul Cristian Blândaş are 30 de ani şi a conchetat de mic cu moda. Absolvent de Drept, tânărul a pus dintotdeauna preţ pe felul în care se îmbracă, preferând ţinuta office, iar la 20 de ani avea deja o colecţie de circa 60 de cămăşi în şifonier. Deşi nu avea nicio tangenţă cu croitoria, îşi dorea extrem de mult să pornească o afacere în domeniu.

 
Dacă pentru cei mai mulţi, îndoitul paginii unei cărţi indică locul unde au rămas cu cititul, pentru Tiberia Korazsan, o tânără de 22 de ani din Zalău, acesta este unul dintre paşii pe care trebuie să-i urmeze pentru a transforma o carte în origami. Rezultatele sunt impresionante. 
citeste totul despre: