Vlad Miriţă a dat de necaz pe Autostrada Soarelui, din cauza unei gropi în asfalt
0Se aruncă miliarde de euro în construirea de noi autostrăzi sau în repararea celor existente, însă realitatea este cu totul alta. Pe drumurile de mare viteză din România rişti să mori chiar dacă nu te ciocneşti cu vreun camion. A simţit-o pe pielea lui cunoscut tenor târgoviştean Vlad Miriţă, care şi-a distrus cauciucurile pe Autostrada Soarelui.
"M-am intors de la Constanţa, pe A2, kilometrul 80, drum drept şi liber în faţă, la 120/h. Îmi iau ochii de pe carosabil 2 secunde să schimb postul de radio. Deajuns cât să iau o groapă cu stănga faţă şi să crăp cauciucul, care, dacă nu era "run-flat" făceam o explozie şi posibil, de ce nu, să mă răstorn un pic. Pe lânga că am stat să schimb roţi pe un vânt de mi-a crăpat capu' şi pe langă că trebuie să mă scotocesc de câteva milioane bune să schimb cauciucurile şi să urc maşina pe rampă să vad pe dedesubt dacă e ok, mă gândesc dacă nu cumva acum când scriu, sau peste 2 ore sau mâine, într-una din multele gropi dintre Kilometri 85 - 60 nu nimereşte vreunul cu 160 la ora şi-i sare roata cu totu', se răstoarnă şi moare un pic???!!!!", a scris interpretul pe pagina sa de Facebook.
Reţeaua de autostrăzi din România abia a depăşit pragul de 600 kilometri
Nici 2014 nu va fi anul în care şoferii vor merge pe mai mulţi kilometri de autostradă. Potrivit autorităţilor, în 2014 ar urma să fie deschişi circulaţiei doar 60 de kilometri de autostradă, aproape jumătate faţă de 2013 când au fost inauguraţi puţin peste 100 de kilometri. Astfel, anul acesta au termen de finalizare doar lucrările la lotul 3 din Orăştie-Sibiu şi cele două loturi ale autostrăzii Nădlac-Arad.
În 2013, CNADNR a dat în folosinţă 115 kilometri de autostrăzi, majoritatea în ultimele zile ale anului. O porţiune de autostradă a fost gata pentru ceremonia de inaugurare cu două zile înainte de Crăciun, dar se termină în câmp. Şi chiar şi aşa, ţinta anunţată de ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, pentru 2013, 142 de noi kilometri de autostradă, nu a fost atinsă. Aşa că reţeaua de autostrăzi din România abia a depăşit pragul de 600 kilometri.
Pentru finanţarea construcţiei de autostrăzi, “fondurile de la buget asigură circa 750 milioane de euro anual”, potrivit strategiei de autostrăzi România 100, prezentată de premierul Victor Ponta. Între sursele de finanţare pentru autostrăzi se numără şi
fonduri
europene de 3 miliarde de euro, pentru perioada 2014-2020, din Fonduri de Coeziune.
Autostrada care se termină în câmp
În prima parte a anului trecut au fost daţi în folosinţă 18 kilometri între Simeria şi Orăştie, iar loturile 1,2 şi 4 din Orăştie-Sibiu (în total 60 de kilometri) au fost deschişi circulaţiei în decembrie.
Cu două zile înainte de Crăciun, au fost inauguraţi şi 27 de kilometri din primul lot al autostrăzii Lugoj- Deva, deşi se poate circula efectiv doar pe 17 kilometri din ei, pentru că autostrada se termină în câmp. Pe 10 kilometri din autostradă nu se poate circula pentru că nu a fost construit un nod rutier. Cei 27 de kilometri trebuiau să fie gata din aprilie, termenul de deschidere fiind decalat.