Primul aviz de la Iaşi pentru autostrada-himeră a Moldovei. Prin ce localităţi ar trece drumul proiectat în urmă cu un deceniu

Primul aviz de la Iaşi pentru autostrada-himeră a Moldovei. Prin ce localităţi ar trece drumul proiectat în urmă cu un deceniu

Autostrada este doar pe hartă FOTO focus-energetic.ro

Oficialii Consiliului Judeţean Iaşi au anunţat luni că, în cursul săptămânii trecute, au emis certificatul de urbanism pentru autostrada Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş. Recent, şefii judeţului Neamţ au anunţat emiterea unui document similar pentru traseul din judeţul învecinat.

Ştiri pe aceeaşi temă

Deşi nu se ştie exact în baza căror studii va fi executată autostrada Iaşi-Târgu Mureş, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA a solicitat avizul de urbanism de la autorităţile judeţene care sunt vizate de acest proiect. Astfel, după ce oficialii Consiliului Judeţean Neamţ au anunţat săptămâna trecută emiterea unui certificat de urbanism, luni cei de la Iaşi au precizat că au eliberat un act simular. 

„În cursul săptămânii trecute, Consiliul Judeţean Iaşi a emis certificatul de urbanism solicitat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. la sfârşitul lunii iulie. Documentul a fost emis în vederea obţinerii autorizaţiei de construcţie pentru autostrada Târgu Neamţ Iaşi, parte integrantă din autostrada Iaşi-Târgu Mureş“, au transmis şefii CJ Iaşi.



* FOTO Consiliul Judeţean Iaşi

Preşedintele judeţului, Maricel Popa, a ţinut să sublinieze faptul că imediat după anunţul făcut de cei de la Neamţ au apărut discuţii legate de faptul că Iaşiul ar tergiversa emiterea avizului: „Am văzut că unele persoane politice au lansat în spaţiul public ideea tergiversării de către Consiliul Judeţean a emiterii acestui document. Ţin să le aduc la cunoştinţă faptul că pentru eliberarea acestui certificat de urbanism a fost nevoie să luăm legătură şi să obţinem documentaţiile necesare de la 18 primării din judeţ. Unele dintre instituţiile care au trimis târziu documentele sunt conduse chiar de către colegi pe partid ai celor care au ieşit cu critici. De aceea, consider că înainte de a arunca piatra ar trebui să fim mai atenţi şi să ne informăm mai bine cu privire la vină. Celor care şi-au făcut un obicei din a ieşi în public şi a da declaraţii doar de dragul declaraţiilor, le adresez rugămintea de a pune umărul la acţiuni concrete pentru dezvoltarea judeţului şi a lăsa deoparte politca atunci când vine vorba de Iaşi”.

Potrivit oficialilor CJ, pe raza judeţului Iaşi, certificatul de urbanism vizează suprafeţe de teren situate pe teritoriile localităţilor Moţca, Mirosloveşti, Stolniceni-Prăjescu, Paşcani, Heleşteni, Strunga, Costeşti, Târgu Frumos, Ion Neculce, Bălţaţi, Podu Iloaiei, Dumeşti, Leţcani, Rediu, Popricani, Aroneanu, Victoria, Golăeşti.

În urmă cu zece ani au fost redactate trei studii de fezabilitate pentru cele trei tronsoane
ale Autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş. Pentru că documentaţia nu a fost folosită la timp, în 2015 s-a reluat selecţia pentru reactualizarea studiilor. Cu toate acestea, în oficialii ministerului Transporturilor au făcut o declaraţie legată de blocarea celor trei studii de fezabilitate licitate în 2015, care în decembrie 2016 au fost suspendate. Pentru revizuirea studiilor de fezabilitate şi elaborarea proiectelor tehnice costurile sunt estimate la 18,7 milioane de lei.

Autostrada A8, Târgu-Mureş – Iaşi – Ungheni, ar urma să aibă o lungime de circa 320 de kilometri. Potrivit cifrelor din Master-Planul General de Transport, execuţia tronsoanelor din A8 are costuri estimate la 4 miliarde de euro. Nu s-a stabilit sursa de finanţare clară pentru execuţia lucrărilor.
 

Citeşte şi:

Industria care produce anual în Iaşi câte o „fabrică fără fum“. Care sunt punctele forte şi pericolele din acest domeniu

Aeroportul din România care a ajuns de la 73.000 de pasageri anual la 76.000 de clienţi într-o singură lună. Este a doua cea mai importantă creştere din Europa

 

 

 

 

 

 

 

citeste totul despre: