Întârzierile pe şantierele autostrăzilor, explicate de CNAIR. Unde au greşit drumarii: „Au apărut fisuri şi crăpături în carosabil, deşi nu se circula pe el”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
autostrada

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a oferit explicaţii pentru întârzierile cu care s-au derulat lucrările la Autostrada Lugoj – Deva şi la Autostrada Sebeş - Turda, care au făcut imposibilă recepţionarea lor în acest an.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a informat că neconformităţile constatate pe mai multe loturi de autostradă, aflate în execuţie, au făcut imposibilă recepţionarea lor anul acesta. Vizate au fost loturile Autostrăzilor Lugoj – Deva şi Sebeş – Turda.  

„Pe lotul  trei al autostrăzii Lugoj – Deva, care înregistrează un stadiu fizic de 79,59%,  Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. - COMSA S.A. - Aldesa Construcciones S.A. - Arcadis Eurometudes S.A., nu a prezentat nici până la această oră o soluţie tehnică viabilă pentru refacerea rampei podului de la Km 76. Această rampă a fost demolată încă din luna octombrie 2016, din cauza instabilităţii constatate. S-a ajuns în această situaţie din cauză că Antreprenorul a decis să execute un viaduct mai scurt decât prevedea Studiul de Fezabilitate, ceea ce a dus la construcţia rampei în cauză, pe un teren instabil. Practic Antreprenorul a pretins că va optimiza execuţia lucrărilor şi nu a respectat soluţiile tehnice din Studiul de Fezabilitate, care prevedea construirea unui viaduct destinat depăşirii zonei cu teren de fundare slab”, a informat CNAIR.

Fisuri în noua autostradă

Potrivit reprezentanţilor CNAIR, la Kilometrul 68 al aceluiaşi lot, o echipă de control a CNAIR SA a sesizat în vara acestui an că terasamentul prezenta probleme severe de instabilitate, provocate de precaritatea soluţiilor tehnice aplicate şi a calităţii scăzute a lucrărilor.

„Aceste cauze au dus la apariţia unor fisuri şi crăpături în îmbracămintea şistemului rutier, chiar în condiţiile în care pe acel sector de drum nu exista trafic rutier. Ca urmare a problemelor constatate i s-a cerut la acel moment Antreprenorului să remedieze lucrările conform exigenţelor de calitate impuse de legislaţie şi de reglementările tehnice. Antreprenorul nu a luat însă măsurile solicitate şi nici nu a remediat până la ora actuală o serie de alte problemele create de deficienţele de executare a şanţurilor colectoare. Faptul că aceste şanţuri au fost incorect executate a permis infiltrarea apei în corpul autostrăzii, ceea ce a provocat apariţia unor noi probleme de stabilitate a terasamentelor”, susţin reprezentanţii CNAIR.

Pe Lotul patru al Autostrăzii Lugoj – Deva, unde stadiul fizic de execuţie a lucrărilor este de 71,30%, se înregistrează întârzieri ale termenelor de execuţie. „Unul dintre motivele care au dus la aceste întârzieri a fost descoperirea unei peşteri cu lilieci în zona dealului Şoimuş. Doar după relocarea liliecilor din această peşteră, în luna august 2017, constructorul a putut să reia lucrările. Problema peşterii cu lilieci de la Şoimuş bloca lucrările încă din anul 2014, dar a putut fi soluţionată datorită noii strategii de abordare a proiectelor, adoptată de CNAIR SA anul acesta”, a informat CNAIR.

Aproape de final, dar nu pot fi recepţionate

Pentru Lotul trei al autostrăzii Sebeş – Turda, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 99%. Cu toate acestea a fost nevoie ca recepţia la finalizarea lucrărilor să fie reprogramată pentru data de 9 ianuarie 2018, deoarece s-au constatat mai multe neconformităţi. Pe Lotul 4 al Autostrăzii Sebeş – Turda stadiul fizic este de 95%. „Menţionăm că la începutul acestui an constructorii au promis că vor încheia lucrările în vederea recepţiei, însă la ora actuală se constată existenţa unor probleme, provocate de aceşti antreprenori, care fie nu au respectat propriile grafice de lucrări fie şi-au asumat riscuri mult prea mari. Aceste situaţii fac practic imposibilă recepţia legală loturilor în cauză”, a comunicat CNAIR.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite