Când vom circula pe Autostrada Cluj-Borş: scenariul optimist - 2020, varianta pesimistă - 2026

Când vom circula pe Autostrada Cluj-Borş: scenariul optimist - 2020, varianta pesimistă - 2026

Harta Autostrăzii Transilvania. FOTO: CNADNR

Tonsonul Cluj-Borş al autostrăzii Transilvania, demarat în 2004, va fi dat în folosinţă, în cel mai bun caz, în 2020. Autorităţile au anunţat că sunt mai multe tronsoane cu probleme, cele mai mari fiind la Autostrada Mihăieşti - Suplacu de Barcău, care va fi terminată în 2020, dacă România va putea accesa un credit pentru execuţia lucrării.

Ştiri pe aceeaşi temă

Faptul că Autostrada Transilvania este una dintre investiţiile prioritare declarate ale Ministerului Transporturilor pentru perioada 2017-2020, nu înseamnă că nu vor mai dura ani bun până când clujenii să poată merge pe autostradă din Cluj până la Oradea. 
Tronsonul Gilău - Nădăşelu, de 8,7 km, în valoare de 258 de milioane de lei, va fi gata în iunie 2017, dar nu va putea fi dat în folosinţă până în aprilie 2018. Autorităţile estimează că într-un scenariu optimist, că atunci va fi gata podul peste Someş, ce va lega această bucată de autostradă de cealaltă, dintre Gilău şi Câmpia Turzii, informează Ziua de Cluj, care citează documentul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Ruriere (CNAIR) intitulat „Stadiul proiectelor aflate în derulare". 
 

Depinde de decizia Comisiei Europene

 
Tronsonul Nădăşelu- Mihăieşti, de 16,85 km, în valoare de 446 milioane de lei, se află în perioada de proiectare ce urmează a se finaliza în cursul lunii aprilie 2017. Termenul estimat pentru finalizarea tronsonului este luna aprilie a anului 2018. Termenele contractuale sunt condiţionate însă de obţinerea la termen a Acordului de Mediu.
Tronsonul Mihăieşti - Suplacu de Barcău, de 80 de km, se află în stadiul de revizuire a studiului de fezabilitate. Într-un scenariu optmist, dacă Comisia Europeană permite României să depăşească deficitul bugetar asumat, pentru a putea accesa credite pentru proiecte de infrastructură, lucrările ar putea începe în 2017 şi să fie finalziate în 2020. Dacă nu se primeşte acest acord, CNAIR, estimează că lucrările vor începe în 2023 şi vor fi finalziate în 2026.
Tronsonul dintre Suplacu de Barcău şi Borş, de 60,25 de km, având valoarea de 701 milioane de lei, a fost executat în procent de 52,12 % de către Bechtel, până la rezilierea contractului cu compania americană. Deşi în 2015 a fost semnat un nou contract, acesta a fost reziliat şi acum se caută un nou constructor. 
 
Citeşte şi
 
citeste totul despre: