DN 10 va fi închis circulaţiei rutiere, la sfârşitul lunii martie. Decizia, necesară efectuării unor lucrări la un viaduct din Siriu

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Viaductul Teherău este în curs de consolidare           Foto Facebook
Viaductul Teherău este în curs de consolidare           Foto Facebook

Anunţ important al Prefecturii, pentru şoferii care parcurg frecvent traseul Buzău - Braşov. În perioada 21 – 27 martie, se vor efectua lucrări de reparaţii la viaductul Stânca Teherău de pe DN 10, lucrări ce necesită închiderea temporară a circulaţiei pe tronsonul de drum cuprins între km. 85 + 534 şi 86 + 948, între orele 07.00 – 19.00.

Pe durata întreruperii totale a circulaţiei pe DN 10, există varianta ocolitoare, între Buzău şi Braşov, după cum urmează: Buzău (DN10) – Cislău (Km 47+070) – DJ 102B – Vălenii de Munte – DN 1A – Cheia DN  1A –  Săcele – DN 1A – Braşov.

O expertiză tehnică, realizată la jumătatea anului 2014, de o firmă de proiectări din Bucureşti, a evidenţiat numeroase deficienţe şi degradări în infrastructura şi suprastructura viaductului Stânca Teherău, aflat pe malul stâng al lacului Siriu, în amonte de barajul de acumulare.

Potrivit memoriului tehnic realizat de Beta Cops SRL, au fost constatate armături descoperite şi ruginite, iar pe alocuri zone de beton căzute, care descoperă atât etrierii cât şi armăturile de rezistenţă. La rosturile dintre fâşii au apărut stalactite. De asemenea, la deschiderea numărul 3 a viaductului a apărut o crăpătură de 6 metri lungime. 

Bordurile care mărginesc partea carosabilă pe partea dreaptă sunt degradate şi rupte pe întreaga lungime a viaductului şi lipsesc pe partea stângă. Grinda parapetului de siguranţă de pe partea stângă are armături descoperite şi ruginite. Parapetul de siguranţă este deformat şi ruginit. El nu are amortizor, nu este vopsit în culori diferite. Pe partea dreaptă a viaductului nu s-a montat parapet de siguranţă.

Parapetul pietonal este deformat şi ruginit, unele zăbreluţe sunt lipsă, altele lovite şi deformate. La capătul Prejmer, parapetul pe dreapta are panouri lipsă şi este înclinat.

CNADNR a desemnat prin licitaţie constructorul care trebuie să reabiliteze viaductul: SC Luconsa BM Galaţi. Durata estimată a intervenţiei este de 18 luni iar garanţia este de 5 ani. Sunt executate lucrări de consolidare a infrastructurii, a suprastructurii, lucrări de siguranţă rutieră, refacerea parapeţilor de siguranţă şi marcaje rutiere, protecţie taluz.

Viaductul de coastă de la Teherău are lungimea totală de 110,90 m, din care lungimea suprastructurii de 100,52 metri, ambele măsurate la lisa parapetului. Viaductul a fost proiectat de IPTANA şi a fost executat în anul 1982.

Buzău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite