Primul tramvai care a făcut curse în afara oraşului a fost la Braşov
0Un martie 1892, calul cu aburi cum a fost numit de localnici, făcea prima cursă extraurbană, o premieră naţională. Paradoxal, în epoca modernă Braşovul a fost printre ultimele oraşe care au avut un tramvai electric, în 1987. Linia a fost desfiinţată însă în 2006.
Tramvaiul cu aburi pleca din Bartolomeu, traversa central oraşului şi apoi se opera la Săcele. După plecarea din Gara Bartolomeu, tramvaiul urca pe strada Lungă, până în Piaţa Sfatului, de unde cobora pe strada Mureşenilor, făcea dreapta în dreptul Hotelului Aro de astăzi şi, prin actualul parc, ajungea în faţa Primăriei, unde se afla staţia Promenadă. Apoi, tramvaiul îşu urma traseul pe actualul Bulevard 15 noiembrie Şi ajungea până la Noua şi în capăt la Săcele. În Săcele trecea prin satele Baciu, Turcheş şi Cernatu, ajungea la staţia Satulung.
Tramvaiul cu abur circula până la ora 20.00, cu 10 km/h în oraş si 20 km/h în afară, iar în zilele de târg circula în oraş numai după ora 15.00. Linia trenului cu abur avea o lungime de aproape 17 km. Era considera mijlocul de transport al săracilor care nu îşi permitau să plătească o trăsură sau mai târziu, după 1930 să îşi cumpere o maşină.
Paradoxal, dacă în 1892 Braşovul stabilea o premieră, în epoca modern a fost printre ultimele oraşe care au avut o linie de tramvai electrică. S-a întâmplat în 1987. Tramvaiul pleca din cartierul Steagu Roşu şi mergea până la Rulmentul. Viaţa tramvaiului în Braşovul modern a fost însă scurtă. Linia a fost desfiinţată în 2006, deoarece bulevardele s-au mărit şi s-au făcut sensuri giratorii. În locul tramvaiului circulă acum troleibuzul cu numărul 8.
Pe aceeaşi temă:
Cu ce se plimbau străbunicii noştri
Braşovul de acum 100 ani, multe restaurante şi târguri cochete