Pe unde va trece Autostrada Braşov-Cristian. Localnicii au obiecţii cu privire la traseu

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Locuitorii din Cristian se opun traseului actual şi spun că le afectează proprietăţile. Iniţial autostrada se oprea în DN 1, iar acum este legată de DN 73.

Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov a avut o întâlnire de lucru, la Râşnov, cu primarii şi arhitecţii-şefi din Predeal, Râşnov, Cristian şi Ghimbav, localităţi aflate pe traseul autostrăzii Ploieşti – Braşov, precum şi cu reprezentanţii locali ai Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Discuţia a fost necesară pentru a armoniza toate aspectele privind traseul autostrăzii şi a definitiva documentaţiile tehnice premergătoare demarării lucrărilor.

Pe acest tronson de autostradă au apărut modificări care au fost contestate de locuitorii din Cristian care spun că le afecstează proprietăţile. „Pentru porţiunea de autostradă dintre Predeal şi Ghimbav există un studiu de fezabilitate realizat în anul 2006, precum şi un certificat de urbanism emis de CJ Braşov pentru traseul de la momentul respectiv, traseu care lega autostrada de drumul naţional 1, între Ghimbav şi Codlea. Traseul pus în discuţie în prezent diferă de cel iniţial, deoarece se opreşte în DN 73, pe teritoriul administrativ al comunei Cristian şi nu există nicio clarificare cu privire la legătura înspre Sibiu“ a explicat arhitectul-şef al CJ Braşov, Adrian Ibănescu. 

Din 2006 şi până în prezent, Consiliul Judeţean a mai eliberat două certificate de urbanism pentru porţiunea de autostradă Predeal – Ghimbav, în 2014 şi în decembrie 2017, însă ambele au fost negative, având în vedere că Primăria Ghimbav, respectiv Primăria Cristian au formulat obiecţii referitoare la traseu. În cazul Primăriei Cristian, a fost vorba şi  despre opoziţia unor cetăţeni care au depus memorii, reclamând faptul că „desenul” autostrăzii le afectează casele şi proprietăţile. Edilii prezenţi la discuţiile de astăzi au mai semnalat unele probleme la Predeal, în zona poligonului de biatlon, precum şi la intrarea în Râşnov.

„Am concluzionat că fiecare unitate administrativ-teritorială de pe traseul autostrăzii Ploieşti – Braşov trebuie să analizeze proiectul şi impactul lui asupra comunităţii locale, şi să formuleze propuneri concrete care să armonizeze necesitatea realizării acestui obiectiv vital cu interesele legitime ale locuitorilor. Propunerile vor trebui transmise rapid la CNAIR Braşov şi la Consiliul Judeţean, urmând ca joi, 25 ianuarie, să aibă loc o discuţie tehnică la Ministerul Transporturilor. În măsura atribuţiilor noastre, dorim să fim cooperanţi şi să venim în întâmpinarea proiectului, mai ales că se pare că există şi voinţă, şi putinţă, pentru realizarea lui”, a menţionat preşedintele CJ Braşov, Adrian-Ioan Veştea.

CNAIR spune că proiectul este deja făcut

Pe de altă parte, reprezentanţii CNAIR Braşov au susţinut faptul că proiectul de construire a segmentului Râşnov – Cristian este deja făcut şi există chiar o licitaţie adjudecată pentru execuţie. Segmentul Braşov-Cristian va avea o lungime de 10 km, din care 6,3 km în regim de autostradă şi 3,7 km la profil de drum naţional cu 4 benzi, separate pe zona mediană. Lucrarea  va fi executată de Asocierea SC Alpenside SRL - SC Specialist Consulting SRL. Valoarea contractului este de 118.019.701, 80 lei fără TVA, iar durata de execuţie este de 24 luni. Drumul va avea o garanţie de patru ani de la darea în folosinţă.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite