Mâncăruri care îngraşă fără să ne dăm seama. Unele dintre ele sunt folosite fără succes în diete, în cantităţi mari

Mâncăruri
care îngraşă fără să ne dăm seama. Unele dintre ele sunt folosite fără succes în diete, în cantităţi mari

Cu toţii ştim că prăjelile, pastele, dulciurile sau mâncarea de tip fast-food îngraşă. Există însă şi alimente pe care le consumăm zilnic şi care ne pot îngrăşa fără să ne dăm seama.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ciorba este unul dintre alimentele de bază ale românilor. O ciorbă simplă de legume este inofensivă şi chiar hrănitoare, dar totul depinde de cum este gătită. „Dacă fierbem toate legumele la ciorbă, nu adăugăm vegeta şi nici pastă de roşii din comerţ, atunci putem să o mâncăm fără probleme. Dacă putem vegeta sau pastă de roşii trebuie să ştim că acestea au foarte multă sare, chiar şi zahăr în compoziţie, deşi nu pare a fi aşa. De asemenea dacă înainte să le punem în ciorbă călim legumele, atunci clar vom avea o porţie serioară de calorii în plus. Este drept că e mai gustos aşa, dar ciorba va îngrăşa. Dacă adăugăm şi smântână sau rântaş făcut cu făină părjită, atunci ciorba va îngrăşa la fel de mult ca o porţie de cartofi părjiţi sau friptură“, spune nutriţionistul Eva Iorţan.

Atenţie la carnea roşie

Mulţi dintre noi ne ferim de carnea de porc pe motiv că îngraşă şi alegem carnea de vită. Şi aceasta îngraşă dacă este preparată la cuptor. „Carnea roşie este foarte bună dacă este fiartă sau preparată la grătar. Dacă o facem la cuptor, ea se va coace timp de mai multe ore în propria grăsime şi va avea multe calorii“, mai spune nutriţionistul.

Fructele au multe calorii

În multe diete sunt recomandate fructele sau sucurile de fructe. Şi acestea îngraşă, chiar dacă nu credem acest lucru. „Unele fructe cum sunt bananele, strugurii, perele, prunele, îngraşă deoarece au mult zahăr în compoziţie. Toate fuctele au zahăr şi dacă le consumăm în cantităţi mari ne vom îngrăşa. Printre fructele mai sărace în zahăr se numără merele, avocado, citricele. Nu trebuie să ne amăgim că dacă vom mânca fructe în loc de o masă principală vom slăbi. Nu este aşa. Doi ciorchini de struguri au tot atât de multe calorii ca o friptură. O altă greşeală este să bem mult suc de fructe sau shake-uri cu fructe amestecate. Lucru greşit deoarece pentru a obţine un pahar de suc folosim mult mai multe fructe decât dacă le-am mânca în stare lor naturală. Automat înghiţim mai mult zahăr. Fructele sunt însă foarte bune pentru sănătate, dar cu moderaţie şi mai ales dimineaţa“, mai spune specialistul.

Pâinea neagră sau graham nu este dietetică

Sunt persoane care înlocuiesc pâinea albă cu cea neagră sau cu graham. Specialiştii spun că diferenţa este de gust şi nu de calorii. „Pâinea neagră are teoretic mai puţine calorii. Asta dacă o facem noi în casă şi ştim ce punem în ea. Cea din comerţ are mulţi coloranţi şi E-uri ca să îi dea aspectul. Are cam acelaşi număr de calorii ca şi pâinea albă. Şi covrigii cu care unii dintre noi înlocuiesc micul dejun îngraşă mult, la fel ca şi o pâine. Cerealele îngraşă şi ele dacă mâncăm multe. Chiar dacă le punem în iaurt şi nu în lapte, tot ne îngraşă. Putem să limităm porţia la 50 -100 de grame pe zi, mai ales dimineaţa“, mai spune medicul.

Unele legume îngraşă în cantităţi mari

Mulţi dintre noi ţinem post potrivit religiei, dar şi ca să slăbim. Renunţăm la carne sau lactate şi mâncăm legume, însă unele dintre îngraşă la fel de mult. „Orezul consumat în cantităţi mari şi condimentat cu sare poate îngrăşa. La fel şi cartofii, chiar dacă sunt doar fierţi. Şi fasolea uscată îngraşă. Mulţi dintre noi atunci când ţinem post mâncăm alune, nuci sau migdale ca să compensăm lipsa de carne, dar şi aceasta îngraşă. 100 de grame de alune au tot atâtea calorii cât 3-4 felii de pâine“, mai spune specialistul.

Citeşte şi:

Condimentul-minune care ajută digestia, ne scapă de sforăit şi de kilogramele în plus

Ce,cât şi cum să mâncăm ca să nu ne îngrăşăm: regulile simple care ar trebui respectate şi greşelile periculoase pe le facem zi de zi

 

 

citeste totul despre: