Autostrada Braşov-Bacău, prioritate pentru Guvernul Ponta în 2015, înfierbântă spiritele la Iaşi

Autostrada Braşov-Bacău, prioritate pentru Guvernul
Ponta în 2015, înfierbântă spiritele la Iaşi

În 2015 este programată începerea lucrărilor la autostrada Bacău-Braşov FOTO CNADR

Strategia Guvernului Ponta de atragere a fondurilor europene pentru autostrăzi din Fondul European de Dezvoltare Regională a stabilit ca prioritară construcţia tronsonului Bacău Braşov. Decizia a produs nemulţumiri la Iaşi, unde unii politicieni au polemizat faţă de amânarea construcţiei autostrăzii Târgu Mureş- Iaşi.

Ştiri pe aceeaşi temă

Pentru începerea lucrărilor la autostrada Bacău-Braşov ar fi nevoie de peste 1,6 miliarde de euro, fonduri UE. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADR) a propus pe 27 martie ca aceşti bani să fie folosiţi, de anul viitor, pentru proiectarea şi începerea lucrărilor la tronsoanele Sibiu-Braşov şi Braşov- Bacău. Decizia are la bază intenţia guvernului de a crea cea mai lungă autostradă din România, care va lega Nădlacul şi Timişoara de Iaşi şi Ungheni.

Liderul liberal Cristian Adomniţei, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, consideră că decizia guvernului pune pe planul doi Iaşiul, pentru care era „promisă“ autostrada Târgu Mureş-Iaşi. 

„Vă atenţionez că, PSD Bacău a rezolvat deja problema Autostrăzii Bacău – Braşov prin Memorandumul aprobat de către Guvernul Ponta în cursul zilei de ieri, 26 martie. Aceasta se va construi servind doar acestui judeţ care devine, de facto, locul de unde pleacă toate drumurile din Moldova. Liderul PSD Iaşi Gheorghe Nichita a pierdut, din nou, concret, în faţa liderului PSD Viorel Hrebenciuc. Restauraţia dominaţiei politice a Bacăului în Moldova s-a înfăptuit. La Bacău PSD rezolvă proiecte majore, la Iaşi PSD schimbă plăcuţe“, a afirmat Cristian Adomniţei, în plenul Consiliului Judeţean Iaşi.

Afirmaţiile lui Cristian Adomniţei sunt parţial demontate de situaţia din teren, explicată  şi de deputatul PSD Cosmin Necula. 

Parlamentarul afirmă că la mijloc sunt chestiuni tehnice şi financiare, care au impus ca prioritară construcţia tronsonului Braşov –Bacău. „În primul rând, decizia luată de Guvern a ţinut seama de costuri. În timp ce tronsonul Bacău-Braşov costă 1,6-1,8 miliarde de euro, Iaşi-Târgu Mureş este evaluată la 7-9 miliarde. Memorandumul ţine cont şi de strategia naţională, care prevede realizarea unei autostrăzi, care leagă vestul cu estul ţării (Nădlac, Timişoara, Sibiu, Braşov, Iaşi, Ungheni). Autostrada Târgu Mureş –Iaşi nu duce nicăieri. În luarea deciziei guvernului au dominat bunul simţ şi raţiunile economice“, a precizat deputatul Cosmin Necula, care a admis totuşi că pentru a se ajunge la acest rezultat, a contat şi efortul parlamentarilor PSD din Bacău. 

citeste totul despre: