Lucrările pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeş – Turda, blocate în continuare de insolvenţa unuia dintre constructori

Lucrările pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeş – Turda, blocate în continuare de insolvenţa unuia dintre constructori

Lucrările pe lotul 2 sunt mult întârziate

Insolvenţa unuia dintre cei doi asociaţi care execută lucrările pe lotul 2 al autostrăzii Sebeş - Turda, respectiv Euro Construct Trading 98 SRL, face ca investiţia să fie în continuare blocată şi să rămână mult timp în urmă.

Ştiri pe aceeaşi temă

Întârzierea poate fi constatată cel mai bine la execuţia podurilor peste râul Mureş, de la Rădeşti şi Sâncrai, unde lucrările sunt oprite de mai mult timp. Lucrările similare de pe lotul 1, respectiv podurile peste râurile Sebeş, Mureş şi Ampoi de lângă Alba Iulia, sunt într-un stadiu avansat de execuţie. Singurele firme care au mai lucrat în ultimul timp pe lotul 2 sunt doi subcontractanţi mai mici.
 
Marii constructori ai lotului promit reluarea lucrărilor, posibil chiar în această săptămână. Deşi cei mai mulţi constructori de pe şantierele de autostrăzi din România şi-au început activitatea încă din primele zile ale anului, avansul fiind unul sesizabil faţă de finalul lui 2017, pe acest tronson construit de Aktor-Euro Construct lucrările par îngheţate.
 
”Din informaţiile noastre, grecii de la Aktor intenţionează preluarea părţii din contract de care este responsabilă Euro Construct şi vor să ducă şantierul la bun sfârşit, însă stadiul actual şi mobilizarea deficitară ne face să fim circumspecţi. Ne exprimăm speranţa că în cel mai scurt timp cei de la Aktor vor materializa în realitate intenţiile optimiste printr-o mobilizare exemplară pentru a recupera întârzierile. În caz contrar, aşteptăm de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere măsuri urgente care să ne dea speranţe că Autostrada A10 Sebeş-Turda se va finaliza în cadrul POIM 2014-2020, fără să treacă într-un al treilea exerciţiu financiar european”, susţineau reprezentanţii Asociaţiei ”Pro Infrastructură”, care monitorizează lucrările.
 
Sursa foto: ziarulunirea.ro
 
Dacă se va menţine acest ritm nesatisfăcător, va fi extrem de dificil să fie deschisă circulaţia pe acest segment de autostradă până la finalul anului viitor, agonia şoferilor prelungindu-se până în 2020. 
 
 
citeste totul despre: