FOTO VIDEO Probleme mari pe autostrada Sebeş - Turda: utilajele de pe lotul 2 au rămas fără motorină

FOTO VIDEO Probleme mari pe autostrada Sebeş - Turda: utilajele de pe lotul 2 au rămas fără motorină

Lucrările pe lotul 2 al autostrăzii sunt mult întârziate. Foto: Asociaţia Pro Infrastructură

Întârzierile mari înregistrate la lucrările pe lotul 2 al autostrăzii Sebeş - Turda sunt „completate” şi de alte probleme. La sfârşitul săptămânii trecute a fost oprit lucrul cu utilajele din cauza lipsei motorinei.

Ştiri pe aceeaşi temă

Potrivit unor surse apropiate constructorului, situaţia nu era rezolvată nici la începutul acestei săptămâni. Problemele par să se ţină lanţ pe acest lot pe care oricum lucrările înaintează în ritm de melc, deşi tronsonul este unul care nu pune probleme tehnice deosebite. Constructorul grec Aktor în asociere cu Euro Construct Trading 98 SRL nu a reuşit să se mobilizeze aşa cum trebuie, iar acest lucru se traduce în întârzieri foarte mari. Asta în condiţiile în care ”vecinii” de la lotul 3 sunt în faza de finisaje, pregătiţi să dea tronsonul dintre Aiud şi Decea spre inaugurare în această lună.
 
Întreruperile periodice ale lucrului pe lotul 2 din cauza lipsei motorinei ridică semne de întrebare privind capacitatea şi disponibilitatea financiară ale constructorului. Deşi au trecut mai bine de 2 ani de la prima autorizaţie de construire şi aproape 18 luni de la cea de-a doua, contractul de execuţie de pe acest lot este departe de finalizare. Pe acest tronson sunt două poduri peste Mureş, un pod complicat peste Pârâul Stremţ şi o cale ferată la Teiuş, dar şi alte pasaje şi poduri mai mici. În plus, nodul Teiuş este tot pe acest segment. Constructorul este în urmă cu lucrările, raportând oficial un avans în teren de 38,5% la finalul lunii august. Probabil că în acest moment procentul de execuţie este în jur de 42%. În acest ritm, abia în 2019 vom putea circula pe acest lot.
  
Pe cea mai mare parte a tronsonului, terasamentele sunt într-un stadiu incipient. Structurile majore, precum podurile peste Mureş sau supratraversarea drumurilor naţionale şi a magistralei de cale ferată Cluj-Teiuş, stagnează sau în cel mai bun caz avansează într-un ritm dezamăgitor. Pasajele peste autostradă ale diferitelor drumuri sunt în acelaşi stadiu de luni de zile şi, în general, progresul este insuficient, mai ales considerând că în ultimele luni vremea a permis un ritm de execuţie ridicat.
 

Această secţiune de autostradă este cea mai lungă dintre toate cele patru de pe A10 şi prezintă multe lucrări cu un grad de dificultate ridicată. În ritmul actual, finalizarea lotului până la finalul anului 2019 este tot mai greu de atins. Lotul are 24,25 km şi continuă de la ieşirea din Alba Iulia (Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250). Include nod rutier la Teiuş (km 26). Contractul în valoare de 549.332.493,62 lei (fără TVA) a fost semnat în 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016, însă termenul actualizat este aprilie 2018, care, însă, nu va putea fi respectat.

Sursa fotografiilor: Asociația Pro Infrastructură

Imagini din aceeasi galerie
  • Sursa fotografiilor: Asociația Pro Infrastructură
Distribuie imaginea
citeste totul despre: