Cetatea Alba Iulia va avea un centru naţional de informare şi promovare turistică

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cetatea Alba Carolina
Cetatea Alba Carolina

La Alba Iulia se va deschide în acest an un centru naţional de informare şi promovare turistică. Proiectul este derulat din fonduri europene şi va fi încheiat în luna decembrie. Obiectivul va fi amenajat în incinta Ravelinului Sfântul Michael (în faţa Catedralei Reîntregirii).

Noul centru  va oferi servicii de informare turistică, celor care vor veni în vizită prin Cetatea Alba Carolina.

„Noul obiectiv care va deschis oficial turiştilor după data de 27 decembrie, când va primi şi acreditarea îşi propune „creşterea numărului de turişti şi facilitarea accesului la informaţii, servicii de informare şi evenimente specifice prin instituirea unui sistem intehrat şi informatizat a ofertei turistice româneşti”, a spus managerul proiectului Iulia Dan

Spaţiul unde se va desfăşura activitatea centrului de informare este amplasat în Ravelinul Sfântul Michael pe Latura de Vest (în faţa Catedralei Reîntregirii). Zona de acces este în curtea interioară amenajată în Parcul Unirii, în apropiere de parcarea destinată autocarelor. Printre obiectivele pe care acest centru vrea să le atingă sunt promovarea potenţialul turistic, instituirea unui sistem informatizat a ofertei turistice şi creşterea cu cel puţin 5% a numărului de turişti care vor vizita municipiul Alba Iulia.

De asemenea, turiştii vor avea la dispoziţie un Info Touch, prin care aceştia pot obţine mai uşor informaţii despre obiectivele pe care le pot vizita, dar şi unde sunt acestea amplasate. La Centrul de Informare Turistică vor fi pregătiţi să pună la curent turiştii cu tot ce se poate vedea în Cetatea Alba Carolina doi ”ofiţeri” de turism. Mihai Coşer, purtătorul de cuvânt al Primăriei Alba Iulia, a afirmat că pentru întâmpinarea turiştilor cum se cuvine se discută şi „amplasarea” unui vestiar pentru soldaţii Gărzii Romane.

Termenul prevăzut pentru amenajarea centrului şi dotarea acestuia este de 10 luni de la data semnării contractului de finanţare. În ansamblu, dotările sunt specifice activităţilor de informare, incluzând mobilier, echipamente electronice şi materiale ce conţin răspunsuri la solicitările turiştilor despre oferta locală de cazare, ghizi turistici locali, rezervări de bilete, atracţii turistice etc.

Sursa de finanţare este Programul Operaţional Regional, operaţiunea dedicată înfiinţării centrelor naţionale de informare şi promovare turistică şi dotării acestora. Valoarea totală a proiectului este de 630.000 lei, iar contribuţia municipalităţii este de 36.529 lei. În luna decembrie, centrul va fi acreditat în reţeaua centrelor naţionale de promovare turistică.

FOTO Atracţii turistice noi în Cetatea Alba Iulia: Muzeul Principia şi drumul roman ”Via Principalis”

FOTO Toaleta-muzeu de aproape 400.000 de euro din Cetatea Alba Iulia, cea mai scumpă din România. A fost amenajată din fonduri europene

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite