Compania Naţională de Autostrăzi solicită CJ Alba certificatul de urbanism pentru autostrada Sebeş - Turda. Vezi care va fi traseul investiţiei

Compania Naţională de Autostrăzi solicită CJ Alba certificatul de urbanism pentru autostrada Sebeş - Turda. Vezi care va fi traseul investiţiei

Autostrada trebuie finalizată până în 2016. Foto Arhivă

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a depus la Consiliul Judeţean Alba cererea pentru eliberarea certificatului de urbanism necesar construirii autostrăzii Sebeş-Turda. Certificatul de urbanism este necesar pentru autorizarea lucrărilor de construcţii.

Pentru emiterea documentului, Consiliul Judeţean Alba trebuie să aibă avizele unităţilor administrative pe teritoriul cărora va trece autostrada, respectiv: Alba Iulia, Sebeş, Aiud, Rădeşti, Teiuş, Ciugud, Sîntimbru, Galda de Jos, Mirăslău şi Unirea.
 
„Pentru a putea emite acest certificat de urbanism pentru autostradă, trebuie să ne consultăm mai întâi cu toate administraţiile locale vizate de proiect. Ele vor emite nişte avize prin vor spune, fiecare, ce problemele există în teritoriu.  Deşi avem 30 de zile la dispoziţie pentru eliberarea acestui document, dată fiind importanţa proiectului, vom avea grijă să obţinem cât mai rapid avizele necesare, astfel încât să putem elibera certificatul într-un timp cât mai scurt şi proiectul autostrăzii să avanseze cât mai repede”, a spus Ion Dumitrel, preşedintele Consiliului Judeţean Alba.
 
În condiţiile în care documentele şi proiectul sunt finalizate în termen scurt este posibil ca licitaţia privind construcţia celor peste 70 de kiloemtri de autostradă să înceapă la finalul anului 2013, sau în primavarea anului 2014. Costul lucrării este estimate la 800 de milioane de euro, cea mai mare parte fiind fonduri europene. Pentru ca România să obţină întreaga sumă de la UE, proiectul trebuie finalizat în 2016. Autostrada va avea punctual 0 la Lancrăm, unde se va face legătura cu autostrada Orăştie – Sibiu, şi punctual final la Turda, la joncţiunea cu autostrada Transilvania. În ambele puncte vor exista legături şi cu DN1. 
 
Potrivit vicepreşedintelul CJ Alba, în ultima perioadă a fost realizată o modificare a proiectului, astfel încât mai multe locuinţe din zona localităţii Oarda - Alba Iulia, care trebuiau demolate, vor fi salvate.
 
Traseul autostrăzii:
 
Autostrada pleacă din zona Râpa Roşia, din centura municipiului Sebeş, traversează sensul giratoriu care se 
Foto
contruieşte acum, trece prin spatele localităţii Lancrăm, până la km 1. La km 1, se face traversarea peste drumul naţional. La km 3, se face traversarea peste râul Sebeş, la km 4 + 700m va fi o parcare de scurtă durată pe partea dreaptă.
 
După km 5 este traversarea între Oarda de Sus şi Oarda de Jos, aliniamentul inişial a fost mutat cu 200 m pentru a se evita demolarea a 8 case, astfel încât doar o casă şă fie demolată, la Oarda de Sus. La km 7, are loc traversarea peste râul Mureş. La km 8, în zona „lacului fără fund”, are loc coborârea şi intrarea pe autostradă în Alba Iulia. După aceea, drumul continuă în paralel cu drumul de centură şi urmează să treacă prin zona agenţilor economici, peste râul Mureş. Aici a fost stabilit un nod rutier de perspectivă, inelul care închide circulaţia în Alba Iulia. Acest drum, inel al oraşului. trece peste vii, şi între Miceşti şi Şard se intersectează cu DN 74. Trece prin spatele străzii Lalelelor, unde este Agenţia de Protecţia Mediului, iar lângă Dealul Furcilor, din nou în autostradă. Coborârea este prevăzută pe drumul deja făcut de Consiliul Judeţean, acel drum paralel cu drumul care vine prin zona firmelor Supremia, Tobimar.
 
La ieşire din Alba Iulia, în zona sensului giratoriu, în zona pârâul Iovului, la km 16, autostrada trece pe partea stângă, în direcţia spre Turda, iar după aceea mai intersectează o dată drumul naţional, în zona Oiejdea, în zona societăţii Transavia. Aici se face din nou intersectarea cu drumul naţional şi are loc trecerea pe partea dreaptă, la km 21. La Teiuş, la km 25-26 are loc coborârea şi urcarea pe autostradă, în zona gării, la intersecţia cu DN 14 B. La Aiud, pentru a evita „gâtuirea” în zona motelului, traseul a fost modificat, este traversat râul Mureş în zona localităţii Rădeşti.
 
Mai traversează odată râul Mureş şi drumul judeţean în zona Sâncrai. Se ocoleşte municipiul Aiud şi continuă pe partea dreaptă, în paralel cu drumul naţional. După Miraslău, la km 50, este următoarea trecere pe partea stângă. Autostrada trece prin stânga localităţii Unirea. La km 70+200, avem „înţeparea” în autostrada Câmpia Turzii-Turda.
 
Citiţi şi:
 

 

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea
citeste totul despre: