Cum conving marile magazine clienţii să cumpere mai multe produse, folosind tehnici care influenţează subconştientul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Comercianţii fac tot posibilul pentru a-i convinge pe clienţi să scoată cât mai mulţi bani din buzunar, apelând la tehnici inedite.

Cercetătorii au descoperit că aplicarea dungilor orizontale pe podelele magazinelor îi face pe oameni să petreacă mai mult timp uitându-se la produse şi astfel cresc şansele să rămână mai mult în magazin şi să cumpere mai mult decât şi-au propus. 

Cercetătorii, care au analizat reacţiile a peste 4.000 de clienţi, au descoperit că aceştia încep să mărească pasul când spaţiile dintre dungi încep să fie mai mari.  În schimb, cu cât sunt mai apropiate liniile de pe podea, cu atât mai mult zăbovesc în dreptul rafturilor.

Trucul liniilor aplicate pe podea creează o iluzie optică ce îi face pe clienţi să aibă impresia că sfârşitul culoarului este mult mai departe, aceştia încetinind inconştient ritmul de mers pentru a conserva energie.

În testele ulterioare, clienţii mai lenţi şi-au amintit mult mai bine produsele pe care le-au văzut, fiind predispuşi să achiziţioneze mai mult decât cei care au trecut repede printre rafturi.

Marile magazine aplică dungi orizontale pe podea pentru a-i reţine pe clienţi la rafturi FOTO Daily Mail

image

Co-autorul studiului, profesorul Nico Heuvinck, a declarat că magazinele aplică tehnica pentru a-i reţine pe clienţi la rafturile cu produse mai puţin căutate şi pentru a le mări viteza în zonele mai aglomerate. Acesta a adăugat că tehnici similare au fost utilizate şi în zonele cu risc ridicat de accident, dungile aplicate pe carosabil dând şoferilor impresia că se deplasează cu o viteză mai mare.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite