2013: anul fără nuduri în calendarul Pirelli

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Adriana Lima, însărcinată, în calendarul Pirelli FOTO Hepta
Adriana Lima, însărcinată, în calendarul Pirelli FOTO Hepta

Abonaţii calendarului Pirelli care aşteaptă cu nerăbdare pachetul în poştă urmează să fie şocaţi. De această dată, nu vor fi şocaţi de priveliştea celor mai frumoase femei din lume într-un grad artistic ridicat de nuditate, ci de absenţa completă a nudităţii. De orice fel.

Calendarul anului 2013 a fost realizat de către fotograful Steve McCurry, notoriu pentru imaginea „Fata afgană“. Portretul unei tinere refugiate cu ochii de un verde smarald a făcut înconjurul lumii încă din 1985, fiind una dintre cele mai cunoscute fotografii contemporane.

Femeile obişnuite au luat locul modelelor

Calendarul Pirelli este recunoscut pentru fotografiile revelatoare, într-o manieră artistică, a modelelor în vogă din lume. An de an, modele şi actriţe ca Helena Christensen, Cindy Crawford, Kate Moss, Naomi Campbell sau Julianne Moore s-au lăsat dezbrăcate în faţa unor fotografi celebri, precum Terry Richardson, Annie Leibovitz, Patrick Demarchelier, Mert Alas şi Marcus Piggot. Începând din 1964, lansarea calendarului a devenit, cu timpul, unul dintre cele mai aşteptate evenimente ale anului.

Fotograful Steve McCurry

Fotograful Steve McCurry, în timpul realizării pictorialului 

Doar că, în acest an, direcţia fost schimbată complet. McCurry şi agentul său de casting, Jennifer Starr, au ales dintr-o categorie de modele al căror appeal funcţionează şi prin haine. Fiecare fată din catalog a fost aleasă în urma muncii caritabile realizate de-a lungul carierei, după cum a mărturisit Starr. Iar pentru că scopul a fost unul nobil, anul acesta s-a renunţat la nuditate, pentru a nu risca „diluarea mesajului“ şi compromiterea muncii lor.

McCurry a ales 11 femei, printre care brazilianca Isabeli Fontana (62 de ani), actriţa Sônia Braga, Marisa Monte şi modelul Adriana Lima, în varianta însărcinată, pe care le-a dus în Rio de Janeiro, pentru a le capta frumuseţea naturală în peisajul colorat al străzilor braziliene. Celelalte fete care au apărut sunt Elisa Sednaoui, Petra Nemcova, Hanaa Ben Abdesslem, Summer Rayne Oakes, Liya Kebede şi Karlie Kloss.
„Poţi să fotografiezi nuduri oriunde. Însă aceste modele sunt îmbrăcate şi fiecare dintre ele este implicat în acte de caritate. Sunt oameni care cred in idealuri şi care ne inspiră, prin urmare, am vrut să le fotografiez într-un loc special, iar Rio a fost perfect pentru asta“, a explicat alegerea sa fotograful Steve McCurry.
pe piaţă din 1964.

Ar putea acest semnal să spună că s-a terminat era femeilor goale în calendarul Pirelli? Oricât de frumoase şi provocatoare la nivel mental ar fi imaginile lui McCurry, nu pot să nu mă întreb câte feţe dezamăgite vor fi când poştaşul sună la uşă. Belinda White, „The Telegraph”

În paginile ediţiei 2013 nu sunt doar fotomodele şi actriţe brazilience, ci şi oameni obişnuiţi din Rio, imortalizaţi în ipostaze care surprind frânturi din viaţă, dar şi scene colorate din Rio de Janeiro. O altă premieră este apariţia modelului Adriana Lima, însărcinată în ultimul trimestru. „Pentru prima dată, calendarul Pirelli din 2013 va prezenta o femeie însărcinată, Adriana Lima, cu o siluetă vizibil rotunjită de sarcină. A existat un precedent în 2004, însă atunci burtica nu se vedea în fotografii“, potrivit „Vanity Fair“ Italia.

„Aş spune că sunt un fotograf al străzii, care captează imediatul. Aceste modele sunt îmbrăcate şi fiecare dintre acestea are un spirit filantropic puternic evidenţiat. Sunt oameni idealişti şi plin de scopuri“, a mărturisit McCurry.

Calendarul este compus din 34 de imagini extrem de vii şi colorate, dintre care 23 sunt portrete ale actriţelor, modelelor şi scene plastice din viaţa de zi cu zi a oraşului. Sunt incluse chiar şi două imagini cu graffiti-uri şi picturi murale, o premieră pentru catalogul populat de femei goale până acum. Anunţarea lui McCurry ca fotograf oficial al calendarului pentru 2013 este o schimbare de direcţie intenţionată, după ce radicalii şi nonconformiştii precum Mario Sorrenti şi Karl Lagerfeld au făcut legea fotografiilor şi viziunii artistice de până acum.

„Ar putea acest semnal să spună că s-a terminat era femeilor goale în calendarul Pirelli? Oricât de frumoase şi provocatoare la nivel mental ar fi imaginile lui McCurry, nu pot să nu mă întreb câte feţe dezamăgite vor fi când poştaşul sună la uşă“, scrie Belinda White, editorialist „The Telegraph“.


Femeie obişnuită la o tarabă de condimente din Rio de Janeiro. FOTO Hepta

Femeie obişnuită la o tarabă de condimente din Rio de Janeiro - hepta

Niciun nud, mai multă reclamă

Ideea calendarului aparţine echipei britanice a companiei multinaţionale Pirelli. Prin 1960, echipa engleză s-a gândit că promovarea produselor brandului poate fi făcută şi cu ajutorul unor metode „neconvenţionale“, pentru acea vreme, cel puţin. Calendarul urma să apară anual şi să fie trimis celor mai importanţi clienţi, precum şi unor personalităţi-cheie din toată lumea. În primele decenii nu a excelat în niciun domeniu, era doar un calendar mai arătos decât cele existente pe piaţă.

Astăzi sunt distribute 40.000 de exemplare în toată lumea, unei liste care conţine numele esenţiale pentru promovarea companiei. Evenimentul de lansare a catalogului nu se lasă mai prejos, fiind vorba despre un dineu cu 500 de invitaţi, preţul pentru fiecare fiind de câteva mii de dolari.

După 1980, odată cu apariţia modelelor şi transformarea lor în vedete internaţionale, conducerea companiei a sesizat că deţine un instrument de marketing care poate introduce brandul în numeroase domenii, inclusiv modă şi frumuseţe. Nu a fost decât un pas până la cooptarea celor mai ceruţi fotografi de pe piaţă şi folosirea modelelor în vogă. Calendarul Pirelli nu este nici un produs ieftin, dar nici un exemplu de artă contemporană. Este o publicitate ceva mai rafinată, ceea ce face perfect rezonabilă schimbarea direcţiei din acest an. Pentru că toată industria vorbeşte despre lipsa nudurilor din calendar, pentru că toată presa acoperă subiectul, înseamnă că Pirelli a ştiut, încă o dată, cum să capteze atenţia, chiar şi fără sfârcuri dezgolite. 

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite