Ofiţerii de pe nava spion rusească ce s-a ciocnit cu o ambarcaţiune cu oi din România erau beţi

Ofiţerii de pe nava spion rusească ce s-a ciocnit cu o ambarcaţiune cu oi din România erau beţi

Comandantul navei „Liman“ căpitanul de rangul III Kirill Beliaev şi un membru al gărzii de coastă din Turcia

Noi detalii au apărut după scufundarea navei spion ruseşti Liman în apropierea strâmtorii Bosfor. Ofiţerii de la bordul navei ruseşti, care s-a scufundat după ce s-a ciocnit cu un cargo cu oi din România, erau în stare de ebrietate, scrie site-ul ucrainean dumskaya.net.

Ştiri pe aceeaşi temă

Potrivit unor surse ale portalulul ucrainean Dumskaya, de la Sevastopol, pe punte, în timpul producerii accidentului, se aflau doar doi marinari tineri şi fără experienţă. 
 
Din cauza ceţii foarte dense, apropierea cargobotului a fost observată prea târziu de un tânăr marinar, relatează portalul Dumskaya.net. Acesta şi-a anunţat comandanţii, dar aceştia fiind beţi nu au reacţionat. După ciocnirea cu ambarcaţiunea cargo, apa a pătruns în camera motoarelor şi nava spion rusească a început să se scufunde. 
 
Accidentul naval s-a produs în data de 27 aprilie, în apropierea strâmtorii Bosfor. Cei 78 de militari ruseşti au fost salvaţi de membrii forţelor de ordine din Turcia.
 
Cargoul în schimb, în care se aflau peste 8000 de oi, a fost uşor avariat şi a revenit în România.

Autorităţile din Rusia au deschis o anchetă pentru a stabili toate circumstanţele. Investigaţia este făcută de o comisie specială a Ministerului Apărării şi FSB. Comandantul navei Liman, căpitanul de rangul III Kirill Beliaev, va fi judecat şi riscă închisoarea.
 
Deşi Rusia a declarat că nava implicată în accident era veche şi de cercetare, există zvonuri că la bordul ei se aflau rachete antiaeriene.  
 
Ruşii au început lucrările de dezasamblare a unor echipamente. La faţa locului se află nava de tractare „Seligher” şi remorcherul SB-739. Ulterior, nava „Liman” ar urma să fie dinamitată sub apă, iar comandantul navei ruseşti va fi judecat şi, cel mai probabil, riscă închisoarea.

Construită în 1970, în vremea Uniunii Sovietice, Liman era o nava spion a marinei ruse. Era dotată cu o staţie radar, un detector hidroacustic şi alte echipamente de recunoaştere utilizate pentru a urmări vapoare şi submarine. 

Iniţial, Liman era o nava de cercetare dar ulterior a fost transformata în nava de recunoaştere de către armata rusă. În februarie, surse militare au indicat presei ruse că Liman făcea parte din navele care urmăreau exerciţiile NATO din Marea Neagră.

 
citeste totul despre: