Adică avea toate condiţiile să treacă la fapte după declaraţiile bombă de la Congresul PSD. De fapt, Dragnea a fost şi mai tranşant: 

Nu trebuie să ocolim realitatea şi nici să ne lăsăm păcăliţi de declaraţiile politice“. „Da, educaţia e cea mai rentabilă investiţie a unui stat. Dar rezultatele ei se arată după decenii. De aceea, România trebuie să-şi asume un program susţinut de investiţii în educaţie pe termen lung. Trebuie să înţelegem acest lucru toţi, de la guvern la partide, de la parlament la preşedinţie şi la societate“.

„România şi-a ratat proiectul de educaţie în primul rând pentru că l-a fragmentat politic. N-am ştiut să ducem la capăt un proiect solid şi unitar, inspirat din exemplul statelor care au reuşit. Am preferat să blocăm, să schimbăm, să întoarcem şi să experimentăm de fiecare dată când s-a schimbat guvernarea. Asumându-ne asta, trebuie să înţelegem că educaţia are nevoie de bani şi că banii investiţi în educaţie reprezintă cea mai bună afacere a unui stat civilizat“.

Aşa este, are dreptate Dragnea. Doar că de la vorbă la fapte nu se vede vreun început de drum. Mă aşteptam ca premierul, ministrul Educaţiei să-şi atârne deasupra birourilor spusele şefului lor suprem şi să treacă imediat la fapte.

Aiurea! Speranţe deşarte! Ca de atâtea ori în trecut.

Înainte de Congresul PSD, ministrul Educaţie vorbea de înfiinţarea unui colectiv format din experţi independenţi care să elaboreze o continuare a strategiei elaborată de Comisia Miclea, şi o aducere la zi a Legii Educaţiei Naţionale din 2011. Nimic nu se concretizează. Iar timpul trece, trece...

La recenta simulare a Evaluării Naţionale, la matematică doar 33% dintre elevi au luat peste nota 5. Când nota 7 se lua doar cu calcule şi desene  elementare. Nici o analiză, nici o dezbatere organizată de minister pe marginea acestui rezultat. Când Germania s-a plasat pe la jumătatea clasamentului PISA, au avut loc dezbateri şi discuţii timp de doi ani. Până s-au găsit cauzele şi soluţiile.

Iată situaţia din 2017: 174.000 de elevi înscrişi în clasă a VIII-a, 140.700 prezenţi la examenul de Evaluare Naţională, şi doar 112.368 au completat fişe pentru înscrierea în clasă a IX-a de liceu.

Dacă ţinem cont că se duc şi la şcoala profesională în jur de 15.000 de elevi, avem aproximativ 47.000 de elevi care abandonează pregătirea şcolară obligatorie, adică sunt în abandon şcolar. Raportat la 174.000, rezultă un abandon şcolar de 27%, doar la acest nivel!

A văzut cineva o analiză şi soluţiile pentru remedierea acestei situaţii catastrofale, care face din România ruşinea Europei? Eu nu am văzut!

Suntem aproape de  admiterea la liceu şi şcoala profesională pentru anul şcolar 2018-2019. Aproape sigur rezultatele vor fi la fel de catastrofale.

Nu mai vorbim de rezultatele de la examenele de absolvire naţionale, la care procentele de promovare nu trec de 50%, dacă ţinem cont de numărul elevilor înmatriculaţi în clase terminale. Nici o analiză, nici o măsură care să reducă, măcar, aceste rezultate catastrofale.

Am scris de multe ori despre aceste probleme importante ale societăţii. Chiar şi Liviu Dragnea, şeful politic al României la ora actuală, a constatat aceleaşi rezultate „disperate“. Dar să nu facă nimic, pentru a mişca din loc situaţia catastrofală în care se află educaţia, nu credeam.

Înseamnă că numai gura-i de el, sau că nu-l ascultă guvernul şi miniştrii. Vorbe, vorbe, cu care îmbrobodeşte populaţie. Aşa face şi cu salarizarea, şi cu măsurile din programul de guvernare. Basme, de adormit copiii.