SRI analizează problema noilor trenuri de metrou de la CAF. Cad şuruburi şi lipsesc piese

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noile garnituri de metrou CAF, cumpărate recent de Metrorex, sunt pline de probleme - trenurile au venit din Spania cu piese lipsă sau acestea cad în timpul funcţionării acestora. SRI are în analiză această problemă, scrie Economica.net

Noile garnituri de metrou achiziţionate recent de Metrorex de la compania spaniolă CAF au probleme – fie au sosit din Spania cu piese lipsă, fie piesele cad frecvent, iar trenurile intră des în reparaţii şi verificări. „Diverse piese, şuruburi, fie erau slăbite, fie lipsă. S-a găsit între şine o flanşă (piesă plată care serveşte la îmbinarea etanşă în prelungire sau de ramificaţie a unor alte piese – n.r.) de 4,5  centimetri, desprinsă din tren. Aceste trenuri stau tot timpul în revizii“, a spus o sursă apropiată Metrorex, pentru Economica.net.

Potrivit sursei citate, problema a intrat în atenţia Poliţiei şi a SRI şi, la un moment dat, s-a pus şi problema unei anchete comune a celor două instituţii.

Existenţa acestor probleme la trenuri CAF este confirmată şi de Florian Crişu, director-adjunct al Sindicatului Metrorex. Acesta spune că a aflat de la „băieţii cu reviziile“ că, nu numai că s-au găsit şuruburi slăbite şi piese prost fixate, dar au existat şi piese lipsă din fabrică, mai ales şuruburi. 

„La început, când au venit trenurile, s-a constatat că lipseau şuruburi, lipseau unele piese din ele. A fost nevoie să se completeze aceste lipsuri, astfel încât să nu fie periclitată siguranţa în transportul călătorilor. Acum nu mai sunt probleme în acest sens, sau cel puţin aşa mi s-a zis“, arată Crişu.

Întrebaţi de jurnaliştii de la Economica.net dacă SRI are în analiză eventualele defecţiuni apărute la trenurile noi CAF aflate în exploatarea Metrorex, reprezentanţii instituţiei au răspuns: „Aspectele menţionate de dumneavoastră au fost analizate prin prisma competenţelor ce revin SRI, în baza Legii nr. 51/1991 (privind securitatea natională a României) şi Legii nr. 14/1992 (privind organizarea si funcţionarea SRI). În conformitate cu atribuţiile conferite de reglementările menţionate, SRI întreprinde măsurile necesare pentru asigurarea stării de securitate naţionala şi promovarea statului român, iar eventualele aspecte de interes rezultate sunt valorificate prin informarea beneficiarilor legali. În context, precizăm că activitatea SRI are caracter secret de stat, astfel că şi informaţiile solicitate de dumneavoastră au caracter clasificat, situaţie în care acestea nu pot intra sub incidenta Legii nr. 544/2001 (privind liberul acces la informaţiile de interes public)“. 

CAF Spania a câştigat, în 2011, o licitaţie pentru livrarea a 16 trenuri de metrou către Metrorex, un contract de 97 de milioane de euro. Din luna decembrie 2013, trenurile de metrou au început să sosească eşalonat la Bucureşti. În perioada ianuarie- iunie 2014, trenurile de metrou CAF au efectuat un program de probe statice/dinamice de tip şi un program de probe dinamice de anduranţă, pentru obţinerea agrementului tehnic feroviar, document eliberat de Autoritatea Feroviară Română şi care certifică faptul că trenul fabricat de CAF îndeplineşte condiţiile impuse de standardele interne şi internaţionale, pentru utilizarea în domeniul transportului de călători cu metroul.

Citiţi mai multe pe acest subiect pe Economica.net

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite