Profitul BRD a crescut de aproape cinci ori, în primul trimestru, la 307 milioane lei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

BRD - Groupe Société Générale, a treia bancă din România după valoarea activelor, a înregistrat în primul trimestru al acestui an un profit net de 307 milioane lei, în creştere de aproape cinci ori faţă de primele trei luni ale anului trecut.

Prin comparaţie, în primul trimestru al anului trecut, profitul băncii a fost de 73 milioane de lei.

Profitul băncii din România a reprezentat 93% din profitul total al grupului BRD, care s-a ridicat în primele trei luni la 330 milioane de lei, de asemenea o majorare de aproape cinci ori faţă de trimestrul I 2016, când a fost de 63 milioane de lei.

În plus, veniturile operaţionale au crescut cu 0,4%, până la 650,12 milioane lei. În schimb, valoarea activelor a scăzut cu 1%, până la 51,36 miliarde lei.

Soldul creditelor nete ale grupului BRD a atins 28,7 miliarde lei, cu 3,5% mai mare în comparaţie cu sfârşitul lunii martie 2016, în contextul în care soldul creditelor nete acordate marilor clienţi corporativi a fost mai mare cu 4,9%. Volumul depozitelor clienţilor a crescut pe ambele segmente, atât retail, cât şi non retail, atingând 41,4 miliarde lei, în creştere cu 6,7% faţă de sfârşitul lunii martie 2016.

„În contextul unui mediu dominat de rate scăzute de dobândă, depunerile în conturi curente au crescut, în comparaţie cu perioada similară a anului trecut. Creşterea depozitelor pe segmentul retail a atins 9,5% faţă de sfârşitul lunii martie 2016 (din care conturile curente au crescut cu 30%) în timp ce creşterea depozitelor pe segmentul non retail a fost de 2,3% faţă de sfârşitul lunii martie 2016 (din care conturile curente au crescut cu 5,1%). Indicatorul credite nete/depozite a fost de 69,2% la sfârşitul lunii martie 2017”, se arată în raportul financiar.

Totodată, la nivel de grup, rata creditelor neperformante a scăzut la 10,3% la sfârşitul lunii martie 2017 (faţă de 13,7% la sfârşitul lunii martie 2016, conform metodologiei EBA), în principal datorită operaţiunilor de ştergere de creanţe depreciate şi vânzărilor de credite neperformante.

”În paralel, rata de acoperire a creditelor neperformante a crescut la 77,4% la sfârşitul lunii martie 2017 (74,8% la sfârşitul lunii martie 2016). Recuperările din expuneri neperformante pe segmentul non retail, împreună cu recunoaşterea unor sume materiale de despăgubiri din asigurări au condus la obţinerea unui cost net al riscului pozitiv de 124 milioane RON (faţă de o cheltuială cu provizioanele de 152 milioane RON în trimestrul I 2016) şi a unui profit net de 330 milioane RON în trimestrul I 2017”, se arată în raportul financiar. Principalii competitori ai grupului, în România, sunt BCR, Banca Transilvania, Raiffeisen, Unicredit şi ING.

La 31 martie 2017, banca avea 810 agenţii (faţă de 31 martie 2016, când avea 829 agenţii). Numărul de clienţi activi pe segmentul persoanelor fizice, la nivel de bancă, a crescut cu aproximativ 68.000 la 31 martie 2017 faţă de 31 martie 2016, ajungând până la 2,15 milioane clienţi.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite