Doi deputaţi PNL propun o lege prin care hipermarketurile să fie închise duminica şi de sărbătorile legale. Cum îşi justifică iniţiativa
0Deputaţii PNL Nini Săpunaru şi Tinel Gheorghe au iniţiat o propunere legislativă prin care hipermagazinele să fie închise duminica şi de sărbătorile legale, apreciind că astfel, se revitalizează comerţul tradiţional, iar consumatorul va petrece duminica în familie şi făcând mişcare în aer liber.
Cei doi parlamentari PNL au iniţiat un proiect de modificare a Legii nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare, prin care hipermagazinele (n.r.- structură de vânzare cu amănuntul, cu suprafaţă de peste 2.500 de metri pătraţi, utilizată pentru comerţul specializat şi/sau nespecializat, care comercializează mărfuri alimentare şi/sau nealimentare) vor fi închise duminica şi în zilele de sărbători legale.
Deputaţii liberali precizează în expunerea de motive că, pe plan european, s-a semnalat, în ultima vreme, o evoluţie îngrijorătoare în ceea ce priveşte abuzurile exercitate de marile supermarketuri, iar în aceste condiţii, unele ţări din Uniunea Europeană au fost nevoite să propună măsuri adecvate, inclusiv acte normative în privinţa programului de funcţionare a hipermagazinelor.
„Prin acest act normativ susţinem revitalizarea comerţului tradiţional, prin limitarea programului de lucru al hipermagazinelor“, arată parlamentarii, potrivit Mediafax.
Ei apreciază că „limitarea va determina consumatorul român să se concentreze pentru cumpărăturile zilnice sau săptămânale în zilele lucrătoare şi în prima parte a weekendului, respectiv vineri după amiază şi sămbăta, urmând ca pentru duminică să se reorienteze pentru familie, mişcare în aer liber, cultură“.
Liberalii mai consideră că propunerea legislativă va avea efect pozitiv, pe termen lung, asupra producătorilor agricoli, prin valorificarea propriilor produse şi stimularea acestora pentru a produce şi pe viitor.
„Se va încuraja astfel producţia agricolă naţională pentru comercianţii din pieţele agroalimentare, precum şi pentru cei ce deţin magazine mici, aceştia înregistrând o creştere a vânzărilor, fapt care va încuraja înfiinţarea de noi entităţi (P.F.A. etc.), dezvoltarea magazinelor de proximitate, noi locuri de muncă şi rezolvarea problemelor legate de şomaj“, consideră deputaţii.
Ei adaugă că producătorul agricol va oferi produse mult mai proaspete, direct de la sursă, pe când în hipermagazine, datorită faptului că acestea se aprovizionează cu cantităţi foarte mari de produse, nu pot oferi aceeaşi calitate.
În opinia iniţiatorilor, se încurajează producătorul român în vederea producerii de produse autohtone de calitate care va concura cu produsele din import aflate în hipermagazine.