Ce înseamnă Dacia pentru România: 7,7% din exporturi, 2 milioane de autovehicule trimise în afara ţării şi 7,5 milioane de metri cubi de piese

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sectorul auto este coloana vertebrala a exporturilor româneşti
Sectorul auto este coloana vertebrala a exporturilor româneşti

Dacia, cel mai mare exportator al României, a livrat în străinătate din 2005 până în prezent peste 2 milioane de autovehicule prin Centrul Logistic din Mioveni, potrivit unui anunţ al producătorului auto, citat de Mediafax.

Activităţile Uzinelor Dacia şi ale platformei logistice de la Mioveni au generat anul trecut 7,7% din exporturile României.

Uzina de Vehicule Dacia produce maşini, dar şi piese pentru alte uzine ale grupului Renault. La nivelul anului trecut, 93% din producţia uzinei a fost exportată.

Unitatea asigură producţia modelelor din gama Dacia - Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway şi Duster; dar şi Renault Symbol, cu o cotă de 16% în prezent. Fabrica are peste 8.500 de salariaţi, iar producţia zilnică este de 1.390 unităţi.

Concomitent, Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia este cea de-a doua mare unitate de producţie situată pe platforma de la Mioveni, cu peste 3.600 de angajaţi. Aproximativ 70% din producţia activităţii mecanice este destinată uzinelor din grupul Renault, pe primele locuri figurând Rusia, Turcia şi Franţa.

Centrul logistic din Mioveni alimentează 13 uzine ale alianţei Renault-Nissan, din 2005 până în prezent fiind expediaţi pe cale rutieră, maritimă sau feroviară 7,58 milioane metri cubi de piese, echivalentul a 3,4 milioane de maşini.

Direcţia logistică Dacia gestionează şi expediţia maşinilor finite, săptămânal ieşind pe porţile uzinei 500 de camioane şi 14-15 trenuri încărcate cu maşini.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite