Măsurile Apple pentru confidenţialitate din iOS 14, motiv de dispută cu publicitarii, Facebook şi Google

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un grup de asociaţii de publicitate digitală din Europa, susţinute de Google şi Facebook, au criticat planurile Apple de a cere aplicaţiilor să solicite permisiunea utilizatorilor înainte de a-i urmări pe alte aplicaţii şi site-uri, relatează Reuters.

Apple a prezentat săptămâna trecută funcţii ale viitorului său sistem de operare pentru iPhone-uri şi iPad-uri, iOS 14,  care vor cere aplicaţiilor să afişeze o fereastră pop-up înainte de a permite o  formă de urmărire necesară pentru reclamele personalizate.

Un număr de 16 asociaţii de marketing, dintre care unele sprijinite de Facebook şi de Google, parte a grupului Alphabet, au criticat Apple pentru că nu aderă la un sistem al industriei publicităţii privind solicitatea consimţământului utilizatorilor în conformitate cu reglementările Uniunii Europene referitoare la confidenţialitate. Aplicaţiile vor fi obligate să ceară permisiunea de două ori, sporind riscul ca utilizatorii să refuze, au argumentat asociaţiile.

Facebook şi Google se află printre miile de companii care urmăresc consumatorii online pentru a le afla obiceiurile şi interesele şi a le afişa reclame relevante.

Apple a anunţat că noua funcţie are rolul să ofere utiliziatorilor o transparenţă mai mare legată de modul în care sunt utilizate datele lor.

Fereastra pop-uă afirmă că aplicaţia ”cere permisiunea de a vă urmări de-a lungul aplicaţiilor şi site-urilor deţinute de alte companii” şi oferă dezvoltatorilor de aplicaţii câteva rânduri sub textul principal, pentru a explica de ce este solicitată permisiunea. Acordul utilizatorilor nu este solicitat până când o aplicaţie nu încearcă să acceseze un identificator numeric care poate fi folosit pentru urmărire, iar aplicaţiile au nevoie de această permisiune o singură dată.

Grupul de companii de marketing afirmă că avertismentul pop-up şi capacitatea limitată de a o personaliza implică ”un risc ridicat de refuz din partea utilizatorilor”.

Toate măsurile din iOS14 care îmbunătăţesc confidenţialitatea:

1. O nouă secţiune din App Store vă ajută să vedeţi un rezumat al practicilor de confidenţialitate ale aplicaţiei înainte de a o descărca. Dezvoltatorii raportează practicile de confidenţialitate, inclusiv datele colectate de aplicaţiile şi site-urilor deţinute de alte companii şi folosite pentru a vă urmări într-un format simplu, uşor de citit.

2. O nouă setare vă permite să alegeţi să partajaţi locaţia aproximativă, mai degrabă decât locaţia exactă, cu o aplicaţie.

3. iOS afişează un indicator ori de câte ori o aplicaţie foloseşte microfonul sau camera, atât în aplicaţie cât şi în Control Center.

4. Dezvoltatorii sunt acum obligaţi să obţină consimţământul dumneavoastră înainte de a vă urmări. Poţi vedea în Setări căror aplicaţii le-ai acordat permisiunea de a te urmări, astfel încât să-ţi poţi schimba preferinţele.

5. Puteţi alege să partajaţi numai anumite fotografii cu un dezvoltator care vă solicită acces la fotografii sau puteţi da acces către întreaga arhivă.

6. Dezvoltatorii îţi pot oferi opţiunea de a te conecta cu Apple în conturile de aplicaţii existente, astfel încât utilizatorii să se bucure de confidenţialitate, securitate şi uşurinţă de utilizare îmbunătăţite fără a creea un cont nou.

Inginerii Apple au mai anunţat săptămâna trecută că vor introduce un instrument creat de companie care utilizează date anonime, agregate, pentru a măsura eficienţa campaniilor de publicitate, iar acesta nu va avea nevoie de o fereastră pop-up, pentru că nu urmăreşte obiceiurile de navigare ale utilizatorilor.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite