eMAG şi smartphone-ul la un leu: explicaţiile tehnice care au dus la această eroare de care au profitat 270 de români

eMAG şi smartphone-ul la un leu: explicaţiile tehnice care au dus la această eroare de care au profitat 270 de români

Iulian Stanciu a declarat că eMAG îşi va onora toate comenzile FOTO Răzvan Băltăreţu

eMAG a afişat duminică seară câteva zeci de produse la preţuri cuprinse între un leu şi 8 lei. Magazinul online a decis să onoreze toate cele 730 de comenzi făcute

Ştiri pe aceeaşi temă

După o campanie de Black Friday încheiată cu succes, cu venituri de 145 de milioane de lei, cel mai mare magazin online din România, eMAG.ro, a uluit clienţii duminică seară, din cauza unei erori. Între orele 20.30 şi 22.59, clienţii care au fost interesaţi de produse resigilate au descoperit mai multe oferte „bombă“:  smartphone la un leu, televizoare de 121 de centimetri la acelaşi preţ sau maşini de spălat la 8 lei. Reducerile au fost cauzate de o eroare în sistem, dar au provocat dezbatere pe internet.

Eroarea a determinat preţuri de vânzare cuprinse între un leu şi 8 lei pentru o gamă largă de produse. De exemplu, un telefon Samsung Galaxy S4 a putut fi cumpărat la preţul de 1 leu, redus de la 1.449 lei, un televizor LED Smart TV 3D Philips, 117 cm, Full HD a fost redus de la 4.246 de lei la 3 lei, Ultrabook Dell Studio XPS Duo 12 a fost redus de la 4.796 de lei la 3 lei.

Potrivit reprezentanţilor eMAG, valoarea totală a reducerilor greşite este de 1.157.200 de lei. Cea mai mare reducere, de 11.190 lei, a fost aplicată unui echipament de reţea, un switch Cisco Catalyst 2960, care a putut fi cumpărat la preţul de 8 lei faţă de preţul de listă de 11.190 lei. În intervalul în care produsele au fost listate cu preţurile greşite, de la 20:30 la 23:59, au fost comandate, în total, 730 de produse.

Mai mulţi clienţi eMAG care au comandat produsele cu asemenea reduceri au fost sunaţi în cursul zilei de azi de către reprezentanţii eMAG care le-au confirmat că vor primi produsele după ce vor fi sunaţi de un reprezentant comercial al magazinului în timpul acestei săptămâni, în funcţie de refacerea stocurilor. 

În fiecare lună, pe 23, noi reducem preţurilor resigilatelor. În această lună am folosit o nouă aplicaţie care gestionează legătura între aplicaţia de produse resigilate şi site. Această aplicaţie a interpretat greşit preţurile produselor de peste 1.000 de lei, astfel încât valoarea lor a fost împărţită la 1.000. În cazul secţiunii produselor resigilate este posibil să avem discounturi mari, de până la 80%. Până astăzi nu am avut un mecanism automat de verificare a preţurilor“

Bogdan Axinia

vicepreşedinte eMAG

Întrebări pe internet

Faptul că reducerile greşite au fost listate pe site vreme de aproape trei ore a ridicat semne de întrebare în piaţă. Teoriile conspiraţiei nu au încetat să apară, ca întotdeauna când se întâmplă un asemenea episod.

Bloggerul Radu Dumitru scrie pe site-ul său că „viaţa s-a înăsprit pentru toate celelalte magazine din piaţă. Erorile acestea de preţ nu sunt doar un plus de imagine pentru eMAG, ci mai ales un minus mare de imagine pentru alţii care nu vor face la fel în cazul unor greşeli neintenţionate, pe principiu eMAG a onorat“. Bloggerul de pe nwradu.ro a confirmat faptul că nu a fost vorba de o campanie de marketing, ci de o greşeală.

Comentatorii de pe pagina de Facebook „Adevărul“ s-au declarat într-o majoritate covârşitoare neimpresionaţi de acest eveniment. Ei spun că ar fi fost o campanie de marketing. Cu toate acestea, erorile acestea se întâmplă foarte des la bazele de date ale magazinelor şi nu doar din România. În 2010, eMAG avea o problemă la data center-ul său care a desincronizat actualizările. 463 de produse au fost afişate cu preţuri greşite. În total, eMAG a pierdut atunci 132.000 de lei. Potrivit blogului lui Liviu Taloi, expert în comerţ electronic, o dată în 2007 şi de două ori în 2008 eMAG nu a onorat comenzile cu preţ greşit.

Bogdan Axinia, vicepreşedintele eMAG, a declarat pentru Adevărul că „este o combinaţie de eroare umană şi eroare tehnică. Sunt conştient că şi de data asta vom avea interpretarea demersului nostru ca fiind o campanie premeditată de marketing, dar vă asigur că nu este cazul. Suma este foarte mare, practic bugetul nostru de publicitate pentru două luni şi nu ne-am fi gândit să facem un asemenea proiect cu un asemenea cost“.

Vicepreşedintele eMAG a mai spus că „în fiecare lună, pe 23, noi reducem preţurilor resigilatelor. În această lună am folosit o nouă aplicaţie care gestionează legătura între aplicaţia de produse resigilate şi site. Această aplicaţie a interpretat greşit preţurile produselor de peste 1.000 de lei, astfel încât valoarea lor a fost împărţită la 1.000. În cazul secţiunii produselor resigilate este posibil să avem discounturi mari, de până la 80%. Până astăzi nu am avut un mecanism automat de verificare a preţurilor“.

Sursă foto Zoso.ro

În România, preţuri greşite au fost înregistrate şi la PC Garage, Cel.ro sau Sigmanet.ro. Magazinele au anulat comenzile şi au oferit vouchere de cumpărături clienţilor care au comandat produsele respective. În 2011, lanţul american de magazine Sears a afişat un iPad 2 la 69 de dolari. Mii de clienţi au comandat, dar Sears a anulat atunci toate comenzile fără a oferi niciun discount ulterior. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările