Aliant şi Xerox aduc în România soluţia CareAR, pentru orice echipă tehnică de intervenţie
0Aliant, integrator şi furnizor de servicii IT de pe piaţa românească, şi Xerox pun la dispoziţia companiilor şi tehnicienilor din teren soluţia de realitate augumentată CareAR, companie recent achiziţionată de gigantul american.
Prin intermediul acesteia, tehnicienilor li se afişează pe tabletă sau telefon, în mod interactiv, unde este defecţiunea unui echipament şi cum să o rezolve. Aceasta vine cu avantaje importante de costuri, timp şi mai ales confort pentru consumatori şi companii, în industrii cu impact major în viaţa cotidiană.
Soluţia CareAR de la Xerox este destinată echipelor care merg în teren să rezolve diverse probleme tehnice, precum tehnicieni care instalează echipamente IT, antene GSM, echipamente medicale, fac mentenanţă site-urilor, din industrii precum telecomunicaţii, sănătate, energie, logistică şi distribuţie, producţie sau chiar retail prin livrări online.
Mai exact, platforma extinsă CareAR va sprijini angajaţii din teren cu instrumentele vizuale de realitate augmentată şi accesul la datele necesare pentru a oferi o rezolvare a situaţiilor întâlnite.
Tehnologia care stă la baza noii platforme CareAR este cea de realitate augmentată şi AI, ce permite tehnicienilor de service să utilizeze cunoştinţele colegilor mai experimentaţi prin instruiri live, asistate de AR.
Beneficiile utilizării tehnologiei CareAR constau în rezolvarea mai rapidă a unor intervenţii la locaţie, costuri mai mici cu instalarea, mentenanţa, cu remedierea problemelor tehnice. Consultantul tehnic care trebuie să rezolve o problemă complexă la un echipament şi nu are toată experinţa necesară sau identifică o situaţie care solicită un plan elaborat de depanare, prin intermediul CareAR, deschide telefonul mobil, tableta sau ochelarii VR şi oferă acces unui coleg senior care este la sediu.
Acesta vede în timp real problema, poate să facă adnotări, să încercuiască pe ecran, să sublinieze, să scrie, indicând foarte clar şi uşor celui care este pe teren ce are de făcut. Astfel problema se poate rezolva pe loc, fără discuţii suplimentare la telefon, pe e-mail sau fără să fie necesară o nouă deplasare la client.
O altă funcţie avansată a CareAR presupune modelarea 3D a echipamentului şi vizualizarea acestuia pe telefon. Prin animaţii AR, practic un tutorial 3D, utilizatorul se poate uita la echipament, prin intermediul telefonului sau al tabletei şi poate vedea paşii ce trebuie urmaţi, pe ce buton se apasă, cum se deschide un sertar sau capac, etc.