Cum să-ţi protejezi contul de fraudele informatice atunci când faci transferuri bancare prin e-mail

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O nouă metodă infracţională începe să facă victime în rândul societăţilor comerciale din România, care lucrează cu furnizori sau clienţi străini şi efectuează cu regularitate plăţi prin transfer bancar.

Poliţiştii avertizează cetăţenii nu privire la o nouă metodă infracţională - "BEC Fraud" (Business E-mail Compromise Fraud), prin care infractorii accesează în mod neautorizat conturile de e-mail ale unor societăţi comerciale, monitorizează corespondenţa purtată de către angajaţii respectivei societăţi şi simulează corespondenţa reală pe care aceştia o poartă cu societatea parteneră de afaceri, prin intermediul unei adrese de e-mail asemănătoare sau identice.

În acest fel, transferul de bani este deturnat către un cont bancar diferit faţă de cel al beneficiarului legitim, contul bancar fiind controlat de alţi membri ai grupării infracţionale.

Pentru a nu risca să deveniţi victimă a acestei fraude informatice prin e-mail, reprezentanţii Inspectorarului de Poliţie Judeţean Sălaj vin cu câteva recomandări:

* Evitaţi efectuarea de transferuri bancare către parteneri străini de afaceri, fără a verifica telefonic veridicitatea schimbării unor practici comerciale stabilite anterior.

* Fiţi precauţi atunci când vi se solicită prin e-mail schimbarea adresei de corespondenţă electronică, a conturilor bancare ori a valutelor în care se fac plăţile sau observaţi că s-a schimbat ţara în care sunt deschise conturile în care trebuie să faceţi plăţile.

* Evitaţi utilizarea conturilor de e-mail web-based (yahoo, hotmail, gmail etc) pentru activitatea societăţii comerciale.

* Recomandabilă este utilizarea unor conturi de e-mail dintr-un domeniu propriu.

* Stabiliţi o comunicare alternativă, cum ar fi cea telefonică cu furnizorul sau clientul străin pentru a valida orice schimbare a practicii comerciale statuate, pentru a elimina posibilitatea hakerului de a intercepta o eventuală comunicaţie.

* Nu utilizaţi funcţia „Reply” pentru a răspunde în corespondenţa de serviciu. Folosiţi funcţia „Forward” şi scrieţi manual sau selectaţi din agendă adresa de e-mail unde doriţi să transmiteţi mesajul.

* Verificaţi şi telefonic la furnizor sau client, la un număr de telefon deţinut anterior şi verificat, dacă modificările solicitate prin e-mail sunt reale.

* Atenţie sporită la publicarea în mediul online, în special în zona social media şi pe site-ul companiei, a informaţiilor detaliate privind ierarhia persoanelor ce activează în cadrul companiei, precum şi a conturilor bancare şi a detaliilor complete şi mijloacelor de comunicaţie utilizate.

Mai puteţi citi:

Cum să păstrezi la loc sigur documentele importante ale familiei

Cum ne ferim de ţepele magazinelor online - sfaturi de la Protecţia Consumatorului

Coşurile de fum pot provoca tragedii. Cum să-ţi fereşti locuinţa de incendii - sfaturi de la pompieri

Zalău



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite